[C6 05 4.2] Metaliczne tarcie szum pomiędzy silnikiem
: 27 lip 2018, 19:35
autor: tygrxek
Witam
Pacjent Audi a6 c6 4.2 v8 mpi 2005r Metaliczny dźwięk pomiedzy silnikiem a skrzynią... ciągły o zmiennym natężeniu. Zmieniając tryby np z R na P pomiedzy zmianami dźwięk ustaje.... Po wyjęciu skrzyni biegów... nie widać na pierwszy rzut oka uszkodzeń np koła zamachowego... i nie wiem co dalej ;/... ?
Taki dźwięk może sporo rzeczy wywoływać, począwszy od rozrządu a na skrzyni kończąc. Czytałem, że rozrząd zrobiony ...jesteś pewny że wszystko zostało wymienione, że użyto dobrych części?
Kolejną sprawą jest konwerter i ewentualnie kosz forwardu (kosz A) w skrzyni ...uszkodzona pompa oleju też może dawać taki dźwięk.
: 17 sie 2018, 04:44
autor: tygrxek
Sprawdzona skrzynia zregenerowane sprzegło hydrokinetyczne .. dalej to samo.... wczoraj zmienilismy koło zamachowe na 10 min była cisza...po kolejnym odpaleniu dalej to samo
stuk..... 4 tyg auto uziemione
: 17 sie 2018, 07:48
autor: marekp750
Jak była rozłączona skrzynia z silnikiem oglądaliście dokładnie wszystko pod kątem
ewentualnych śladów pod takich obcierkach?
Taki dźwięk powinien zostawić ślady obtarcia.
: 18 sie 2018, 09:48
autor: tygrxek
W tym miejscu jedynie jest rysa wewn skrzyni http://ifotos.pl/z/qewerpx
Ewent co moze powodowac takie obtarcia?
co dalej sprawdzac?
: 19 sie 2018, 00:25
autor: pb41ns
Krzywe koło zamachowe, te co do wału przykreone jest
: 19 sie 2018, 06:30
autor: marekp750
Są obie tulejki miedzy silnikiem a skrzynią (centrujące) połączenie?
Na obrazku oznaczone jako A.
Jeszcze ważna sprawa:
Czy problem powstał po pracach, gdzie rozłączana była skrzynia
z silnikiem?
Czy silnik ze skrzynią nigdy nie był ruszany (rozłączany)?
: 19 sie 2018, 12:44
autor: tygrxek
4 tyg temu raptownie bez narastania zaczęło się. Auto przejechało bardzo mało z tym dźwiękiem . może 800m. Laweta. Pierwsze wyjęcie skrzyni w celu sprawdzenie czy całe koło zamachowe czy są obtarcia i nie widać ich było na pierwszy rzut oka.... skrzynia i sprzegło wysłane w celu sprawdzenia ...złożone zalane nowym olejem....sprzegło regenerowane....dalej to samo.....i jeszcze raz wyjecie i montaż innego koła zamachowego.... przy pierwszej próbie cisza 10minut.... ale kolejne odpalenie znów ten KLINK....
i co jeszcze jak trochę pozmieniam tryby P R D w miejscu to dźwięk prawie zanika
[ Dodano: 2018-08-19, 12:44 ]
A tulejki są obie
: 21 sie 2018, 06:54
autor: marekp750
Sprawdzałeś luz wzdłużny wału w silniku.
Może cofa się na tyle, że coś zaczyna przycierać.
Dzwon skrzyni ma kształt stożka, więc jego średnica maleje.
Nic innego nie wpada mi do głowy (skoro jest inne koło trzymające konwerter).