Strona 1 z 1

[inne] Silniki TSI

: 03 wrz 2011, 08:59
autor: mdamian
Rozmawiałem z gazownikiem na temat tych silników i powiedział , że te silniki jak uzbroi i w LPG to one pobierają i LPG i PB , zastanawia mnie jak to wygląda w praktyce :?:
Może ktoś ma taki mix i mógł by się wypowiedzieć :?: :?:

: 03 wrz 2011, 18:37
autor: Lukas134
Miałem coś o tym w szkole o tych silnikach :) i właśnie tam wykładowca nam tłumaczył, że pije i LPG i PB jednocześnie :) dokładnie nie pamiętam jak to było, ale coś, że np jak jakiś VW 1,6 i ma 4 gary to 3 na gazie 1 na PB i się to zmienia cały czas kolejność tego co na PB lata, ale pewny nie jestem :)

: 03 wrz 2011, 21:38
autor: wolek
Więc zaczne od początku, silnik fsi jest silnikiem o bezpośrednim wtrysku paliwa, co powoduje komplikacje w instalacjach gazowych gdyż wtryskiwacz benzynowy jest bezpośrednio w komoże spalania. Podczas gdy silnik pracuje wtryskiwacz jest chłodzony paliwem które przez niego przepływa. Gdy dokładamy instalacje LPG, niemożliwym jest całkowite odłączenie wtrysku paliwa gdyż niechłodzony wtryskiwacz zapieka się, dlatego raz na pare czykli musi poza wtryskiem LPG być podane paliwo (benzyna). odbywa się to w ściśle określonej proporcji( nie pamiętam dokładnie jakiej więc nie będe podawał wartości). w rezultacie otrzymujemy jednostkę która spala zarówno LPG jak i benzykne jednocześnie co wiąże się już ze sporo mniejszymi oszczędnościami w poruwnaniu do tradycyjnej jednostki MPI (multi point injection) z dołożoną instalką LPG