Strona 1 z 1
[D2 00 3.3TDI
] Dziwne objawy :/
: 28 cze 2013, 18:50
autor: pinio1983
Witam może sie orientujecie co może dolegać silnikowi przy moim audi 3,3 tdi. słychać metaliczny odgłoś z tyłu silnika znaczy od grodzi. Objawy: jak z chodzi z obrotów to tak jak by szumiało łożysko ocierając o coś. Czy możliwe że jest do wymiany jakiś napinacz przy lancuszku czy jakoś tak??? I czy ewentualnie miał ktoś taki przypadek. audi ma przejechane coś koło 338000 i jest po wymianie paska rozrządu, pompy i wszystkich rolek. Od strony grodzi nic nie robione. jeden z mechaników obstawia własnie ten napinacz. co o tym sądzicie?
Jakiś czas temu zaczeły mi falować obroty na postoju mechanik obstawia ze zanieczyszczenia z separatora spowodowały zatarcie napinacza olejowego łańcuszka. jest to możliwe??
Czekam na wasze opinie i sugestie. Pozdrawiam Pinio
: 29 cze 2013, 08:54
autor: endrius233
Witam, może problem leży po stronie turbin, one są od strony ściany grodziowej.
: 29 cze 2013, 23:31
autor: otto
kolego, a jakiś filmik jesteś w stanie nagrać?
: 30 cze 2013, 09:20
autor: pinio1983
Tak spróbuje nagrać tylko auto stoi już u mechanika i nie wiem czy coś robili koło niego znaczy rozkręcali :-/
Co do turbo to mi sie wydaje że auto jezdzi normalnie bez żadnych spadków mocy i wogóle
[ Dodano: 2013-07-01, 17:30 ]
panowie co sie okazuje w 3,3 nie ma żadnego łańcucha od tyłu silnika łaczącego wałki a są koła żębate i to od przodu :oops:
Także czeka mnie chyba sprawdzenie wałków bo sie z prawej strony zawory tłuką.
Użytkownicy 3,3 tdi wiecie możę jak są podstawiane własnie te zawory ???
dajcie znać od czego by taka awaria powstała (skąd te objawy)
pozdrawiam
: 01 lip 2013, 18:58
autor: arni61
Witam
Moim zdaniem wskazuje to jednak na zużyte turbo. Tylko pytanie które ? bo są tam dwa. Wirnik z turbo zwalnia wolniej niż obroty silnika i jeżeli w tym czasie coś słychać to może wirnik ma luzy i obciera w jakimś momencie o obudowę ? Może też być wynikiem braku smarowania osi wirnika.
Daj znać jak znajdzie się przyczyna.
Pozdrawiam
: 04 lip 2013, 05:23
autor: pinio1983
Panowie który czujnik odpowiada za taki bląd i jak sprawdzić który jest zepsuty
19464 Nie znany kod b³êdu
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
19464 P3008 4C08 Czujnik pozycji wałka rozrządu CMP - przekroczony górny limit > niepewny wirnik, wyrównanie
[ Dodano: 2013-07-04, 15:40 ]
Koledzy z forum moje kolejne pytanie jakie są objawy jak nawala wałek rozrządu, bo sprawej strony głowicy slychaż mi zawory i wyskakuje mi ten bląd co opisałem wyżej.
mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co mają sprawdzać najpierw żeby nie potrzebnie nie wpędzać w koszty.
Dajcie znac jeśli ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi :roll:
[ Dodano: 2013-07-24, 21:51 ]
Usterka lokalizowana ktoś zalożył jakiś czas temu źle wałki, zaczeło byc słychać liftery czy jakoś tak :roll: Rozrząd podobno był dobrze założony, przynajmniej mechanik mi tak powiedział. Przy okazji dowiedziałem sie że wałki są w bdb stanie i nie wymagają wymiany