Strona 1 z 2

[D2 98 2.5TDI ] Zimny ciężko pali

: 31 lip 2013, 12:41
autor: gruby94932
Witam wszyskich. Mam taki problem... moje audi ciezko pali przy podczas pierwszego odapalania w cigu dnia. czyli jaki jest zimny. tropche go trzeba pomeczyc i zalapie. jak juz odpali to zadymi tak dosyc mocno na jasny kolor i juz jet ok. moge go zgasiac i pali na strzala. podlaczalem koma u kolegi i pokazalo zly kąt startowy wtrysku a znowu mechanik powiedzial, ze na bank pompa paliwa do wymiany. tweraz jak byly takie upaly po 35 stopni to nie bylo problemu ale jak juz bylo 22 stopnie to problem sie pojawil. nie jestem zwolennikiem wydawania kasy w bloto wiec moze ktos cos doradzi. wymieniac odrazu pompe??? z gory dzieki

: 31 lip 2013, 12:55
autor: Marecki
Kolego może po prostu świeczki Ci się kończą.Jak latałem klekotem to miałem taki sam objaw.Po wymianie świec na nowe problem znikł.

: 01 sie 2013, 00:28
autor: gruby94932
no wlasnie tez nad tym myslalem i to chyba bedzie pierwsza sprawa od ktorej zaczne bo chyba najlatwij i najtaniej:)

: 01 sie 2013, 10:34
autor: Marecki
Dokładnie tak kolego.Możesz na krótko świece posprawdzać i wyeliminować te które póżniej się nagrzewają.

: 03 sie 2013, 00:12
autor: k44761
Swiece w tych silnikach grzeją dopiero poniżej +5 stopni, więc bzdura. Sprawdź, czy Ci się nie zapowietrza i sprawdź statyczny kąt wtrysku. To podstawy. Uczepiliście się na tym forum tych świec... Moja A6 2,5TDI miała TYLKO jedną sprawną świecę na pierwszym cylindrze i przy -20 stopniach w zimie zapalała po 2 sekundach kręcenia.

: 03 sie 2013, 21:15
autor: szeryfisch
Pewnie, olac swiece - teraz nie maja znaczenia.
Ustaw kąt wtrysku. No i przy okazji sprawdzisz czy pompa zmienia kąt prawidłowo.
Mozesz jeszcze sprobowac zmienic dawke rozruchową.

: 29 lis 2013, 18:13
autor: gruby94932
znalzlem podobno dobrego mechanika i na wtorek jestem z nim umowiaony. ktos z reszta polecal go nawet na tym forum. zobaczymy co wyjdzie. opowiedzialem mu troche o objawach i jakas wstepna diagnoze juz ma. wczesnije dlugo krecil ale jak jest ponizej 5 stopni to juz jest masakra. objechalem juz kilku i tylko trzymali auto a chyba nic nie robili. wydaje mi sie, ze tan ma dosyc konkretne podejscie do sprawy no i samo to , ze ma dosyc napiety terminarz mowi samo za siebie. zajmuje sie tylko audi i vw. zobaczymy. na bank dam znac co jest przyczyna.

: 16 wrz 2014, 00:04
autor: artureski
Witam chciałbym odgrzać kotleta i zapytać czy kolega naprawił usterkę i w jaki sposób w mojej a8 mam podobny problem na zimno pali gorzej, jak postoi na słońcu przez cały dzień pierwsze odpalenie trwa prawie 7sek... kręci kręci aż zapali, akumulator dobry rozumiem że świec nie warto póki co wymieniać?

Pozdrawiam

patryk

: 18 wrz 2014, 21:42
autor: Patryk1990
Koledzy a moze zapowietrza sie
w 2.5 tdi czyli pompa vp 44 czy 46 to norma
Rozwiazaniem sa zaworki zwrotne za 10 zl

: 05 paź 2014, 11:14
autor: niki20
Kąt wtrysku może być bardzo niski albo się zapowietrza...

: 05 paź 2014, 12:29
autor: karol208
Sprawdź tak jak koledzy piszą zapowietrzanie się pompy.
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.

Kąt wtrysku ok 2st powinien być ustawiony.


Obstawiam końcówkę żywota VP44 ostatnio robiłem A4 2.5 tdi i niestety pompa umarła.
Objaw był podobny coraz ciężej paliła, aż pewnego dnia po jeździe został silnik wyłączony i już nie odpalił po 10min.
Często też pada elektronika pompy, oraz zaciera się tłok nastawnika.

: 01 lis 2014, 19:49
autor: remik88
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.


i przelewać z jednej komory zbiornika do drugiej
ale tez w nowszych silnikach 2.5 podaje bezpośrednio do pompy paliwo lecz tylko podczas kręcenia silnika i podczas pracy

DODANO:
bardzo prosty sposób jeśli odłączysz czujnik temp wody świece będą grzać długo choć w tej temp nie ma to znaczenia to już wiemy, dawka rozruchu jest max jeśli zapali od tzw strzała to możesz wyeliminować zapowietrzający się układ paliwowy z wiadomych przyczyn
czekamy na testy.

: 22 lis 2014, 10:34
autor: Tomek85
tak jak i kolega napisał u mnie było i jest identycznie jak odepniesz czujnik temp wody pali od strzala i obroty szalone więc układ jest ok, ale jak juz na spokojnie przy dzisiejszej temp -1 ,0 st. to jest lekki problem i słychac ze na wszystkie gary nie pali .Świece Świece do roboty i jest miodzio :)

: 22 lis 2014, 20:05
autor: Pix
W vagu swiece maja grzac od 5 stopni na plusie w dół. Wiec jak przy temperaturze wyzszej niz 5 stopni nadal ciezko pali to nie jest to wina swiec, motor swoje juz nalatal i nie jest w tak dobrej kondycji.

: 23 lis 2014, 16:10
autor: remik88
w takim razie zrob logi kanalu 4 ms i bs i cos wiecej sie dowiemy na ten temat