Strona 1 z 1

[D2 01 2.5TDI ] Problem z rozruchem po wymianie filtra

: 25 sty 2010, 22:01
autor: RROBERTINO
Audi A8, 2,5 TDI, 2001r, Od tygodnia mam problem z odpaleniem mojego autka, ok tygodnia temu autko zaczęło tracić delikatnie na mocy i zauważyłem większe zużycie paliwka. Zasugerowano mi wymianę filtra paliwa, więc to uczyniłem, poprawa natychmiastowa i wszystko byłoby OK, gdyby nie problem na drugi dzień z rana, autko nie chciało odpalić. Po przejrzeniu całego zasilania (łącznie z wyjęciem smoka ze zbiornika w bagażniku), autko odpaliło dopiero po odpowietrzeniu tj, po odkręceniu rurek wtrysków. Założyłem zawór zwrotny na przewodzie zasilającym, niestety na następny dzień, znów cisza, odpowietrzenie na rurkach wtryskiwaczy 5-8sekund i OK. W sobotę założyłem następny filtr paliwa (ponoć zdarza się że są wadliwe 88pln) i jeżeli przepalę auto co 5 godzin to jest OK, a jak zostawiłem na całą noc, znów dziś nie odpaliłem znów zapowietrzony, musiałem popuścić rurki i dopiero odpalił. Ach nadmieniam, że wcześniej nawet minus 25 nie było przeszkodą , autko paliło na dotyk. Po prost się zapowietrza, gdzie szukać przyczyny. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

: 26 sty 2010, 00:40
autor: patch213
Witam no kolego nie będziesz zadowolony z tego co Ci teraz powiem otóż miałem dokładnie ten sam problem i to nie jest wina filtra. Też zakładałem zawory zwrotne i nic nie pomagało. W końcu po kilku wizytach w różnych warsztatach odnalazłem fachowca i okazało się, że była to wina pompy wtryskowej.Choć z początki wydawało mi się ten kompletnie bez sensu oddałem ją jednak do regeneracji i rzeczywiście o to chodziło teraz chodzi jak powinien:)

: 23 lut 2010, 21:07
autor: RROBERTINO
:-) już wszystko OK!!! :-) mechanik przy wymianie filtra źle założył zawór przelewowy, którym wraca paliwo, (wciskany kawałek plastiku na filtr paliwowy), przyszczypnął oring i tamtędy zasysało powietrze, więc jak autko postało parę godzin, to paliwko cofało się do zbiornika.

: 23 lut 2010, 21:21
autor: Pers
Nie ma to jak dobry MECHANIK...