Strona 1 z 1

[D2 01 3.3TDI ] Niedogrzany silnik oraz brak ogrzewania

: 24 sty 2014, 14:17
autor: SamackA8
Witam. Mam taki problem. Otóż jechałem wczoraj w trasę do Warszawy, autko nie chciało się w ogóle nagrzać - cały czas 50*C na zegarach i nic więcej. Gdy zacząłem cisnąć ponad 200 km/h to temperatura się podnosiła, lecz i tak nie doszło ani razu do 90*C. Od czego to może być? Termostat?

Drugi problem jest taki że gdy podczas trasy stanąłem na poboczu, wyszedłem z auta to chłodnice były zimne, lodowate, nie powinny być one czasem ciepłe przynajmniej trochę?

W trzecim problemie chodzi o to że gdy tak jechałem tą trasą i ustawiłem klimatronik na HI czyli na maxa to leciało zimno, a nie ciepło. W ogóle nie chciało lecieć ciepłe powietrze z nawiewów, próbowałem różne kombinacje i nic, jedynie to leciało ciepło na nogi i z tyłu z środkowego nawiewu, a tak to w samochodzie było zimno. O co w tym może chodzić? Nagrzewnica?

Dodam jeszcze że Vag bez problemu łączył mi się z klimatronikiem, a ostatnio chciałem podłączyć żeby posprawdzać czy nie ma czegoś nowego to ze wszystkim się połączyło oprócz klimatronika, na kompie wyskoczyły jakieś kwadraciki itp. i pisało że nie można się połączyć

: 24 sty 2014, 14:27
autor: michalwruszak
Wyglada to na uszkodzony Termostat

: 24 sty 2014, 19:24
autor: ahadam
Na dzień dobry termostat a potem sprawdzać resztę.

: 24 sty 2014, 23:39
autor: Kuki30
Jak pisali koledzy wyżej to na 100% termostat. Wymień przy okazji płyn chłodniczy jak tego nie zrobiłeś. Czy na mieście osiąga 90*C ? Jeśli tak to termostat.
W celu sprawdzenia klimatronika podjedz gdzieś kto ma dobry komputer bo może twój szwankuje. Spróbuj sprawdzić czy silniczki od klap pracują. Włącz zapłon i następnie klimatronik ( nawiem na minimum) i przestawiaj temperaturę z min. na max. Powinieneś słyszeć prace klapy.
Pod podłączonym Vag-iem jest możliwość sprawdzenia działania podzespołów klimatyzacji - test elementów wykonawczych.
Ale przede wszystkim wymień termostat bo po prostu masz nie dogrzany silnik i nagrzwnica jest zbyt zimna żeby poleciało ciepłe powietrze. Najłatwiej pojeździj po mieście i nagrzej silnik do 90*C i temp. klim. ustaw na ciepłe i nawiem na 2 max. 3 kreski. Powinno polecieć ciepłe.
Pozdrawiam

: 24 sty 2014, 23:56
autor: SamackA8
Kuki30 pisze:Jak pisali koledzy wyżej to na 100% termostat. Wymień przy okazji płyn chłodniczy jak tego nie zrobiłeś. Czy na mieście osiąga 90*C ? Jeśli tak to termostat.
W celu sprawdzenia klimatronika podjedz gdzieś kto ma dobry komputer bo może twój szwankuje. Spróbuj sprawdzić czy silniczki od klap pracują. Włącz zapłon i następnie klimatronik ( nawiem na minimum) i przestawiaj temperaturę z min. na max. Powinieneś słyszeć prace klapy.
Pod podłączonym Vag-iem jest możliwość sprawdzenia działania podzespołów klimatyzacji - test elementów wykonawczych.
Ale przede wszystkim wymień termostat bo po prostu masz nie dogrzany silnik i nagrzwnica jest zbyt zimna żeby poleciało ciepłe powietrze. Najłatwiej pojeździj po mieście i nagrzej silnik do 90*C i temp. klim. ustaw na ciepłe i nawiem na 2 max. 3 kreski. Powinno polecieć ciepłe.
Pozdrawiam
Dzięki kolego :). Tak, autko dogrzewa się w mieście do 90°C i z nawiewów leci ciepło, a w trasie dzieje się to co napisałem. Co do VAG'a to nie wydaje mi się żeby mój komputer szwankował ponieważ w paru autach sprawdzałem i normalnie ze wszystkim się łączy. W mojej ósemce też bez problemu łączyło się ze wszystkim i do teraz się łączy lecz jest tylko ten jeden problem z połączeniem VAG'a z klimatronikiem

: 25 sty 2014, 12:59
autor: Gość
Tymczasowe rozwiązanie to zasłonić chłodnice. Ja mam uwalony termostat i czeka juz nowy na wymiane ale tymczasowo kawałek czegos przed chłodnica zrobi robote. :)

: 26 sty 2014, 15:29
autor: SamackA8
Dzięki wszystkim za pomoc :). W następnym tygodniu prawdopodobnie będę wymieniał termostat

: 26 sty 2014, 22:17
autor: arti
Troszkę roboty bo pod rozrządem termostat siedzi , będzie można od razu przegląd ukł. pasków zrobić.