Strona 1 z 1
[D2 00 3.3TDI
] Falujące obroty 1500-2000
: 09 cze 2014, 19:39
autor: stylermati
Witam Wszystkich,
Mam następujący problem w A8 3.3TDI od kilku dni.
Auto co jakis czas trzyma obroty miedzy 1.5 do 2 tys, na początku podczas odpalania po 30 sekundach stopniowo sie uspokajalo a teraz podczas jazdy nawet sie tak dzieje, nie wazne czy silnik cieply czy zimny.
Dzisiaj trzymalo caly czas 1.5 tys obrotow i nie spada do tego trzesie silnikiem.
Jest to uciazliwe przedewszystkim przy parkowaniu bo trzeba trzymac noge na hamulcu zeby nie wypruc z miejsca jak rakieta i nie zrobic kraksy. Jak sie jedzie powyzej 2 tys obrotow to silnik pracuje rowno i nie trzesie.
Czy ma ktos jakis pomysl na ten mankament ? ? ?
Z góry Dzieki za podpowiedzi.
: 09 cze 2014, 20:11
autor: pioter
Przy zakładaniu tematu wybierasz po lewej stronie tagi z listy .
Jak piszesz to nie podkreśla się Ci na czerwono ?
: 09 cze 2014, 21:05
autor: stylermati
Hej, teraz widze ze sie wybiera. Ale nie podkreśla mi się na czerwono. Następnym razem.
: 10 cze 2014, 06:45
autor: ahadam
Czujnik temperatury płynu do wymiany, miałem podobnie .
: 10 cze 2014, 22:39
autor: stylermati
Hejka, dzkięki za odp. tylko jakiego płynu ? Chlodniczego, Wody ?...
Dzis podlączyłem do VAGa, milion błedów jak zawsze a nic konkretnego.
Zauważyłem co innego jeszce, że róźnie na desce mi pokazuje temp zewnetrzną. Np. wsiadam i długo się palą swiece żarowe przy odpalaniu, na desce pokazuje -40 stopni a na dworze naprawde upał ... i powoli dopiero na desce rośnie jak rusze autem. Może to ma coś do tej nowej histori...
: 11 cze 2014, 08:35
autor: ernesto
stylermati pisze:
Zauważyłem co innego jeszce, że róźnie na desce mi pokazuje temp zewnetrzną. Np. wsiadam i długo się palą swiece żarowe przy odpalaniu, na desce pokazuje -40 stopni a na dworze naprawde upał ... i powoli dopiero na desce rośnie jak rusze autem.
Do wymiany czujnik temperatury zewnętrznej. Ten co jest w przednim zderzaku przed chłodnicami.
: 11 cze 2014, 09:23
autor: ahadam
Ja wymieniałem czujnik temp.płynu chłodzącego (jest zabudowany z góry silnika z lewej strony ) , był uszkodzony , na komputer podawał temp -40 st , komputer wariował , dopiero jak się silnik zagrzał obroty wróciły do normy.
: 11 cze 2014, 16:54
autor: SamackA8
Witam. Dołączę się i ja żeby nie tworzyć nowego tematu. Otóż też mam A8 D2 3.3 TDI i chciałem podpytać czy miał już ktoś taki problem (czy może tak to jest), że wiatrak włącza się od razu po odpaleniu auta (gdy silnik jest zimny i auto stoi) silnik ma temperaturę 0 stopni, a wiatrak już go chłodzi. Czy też mam do wymiany ten czujnik temperatury płynu chłodzącego? Niekiedy temperatura gdy jest gorąco na dworze, a ja jadę szybko np. po średnicówce podskoczy mi do 120 stopni. Do tego falują mi też obroty, więc wszystko wskazuje na ten czujnik. Wyskakuje takie coś na VAG'u czy raczej nie? Bo mam 0 błędów
: 11 cze 2014, 17:07
autor: ahadam
Wentylator hydrauliczny , czyli ten duży pracuje cały czas, jeżeli skacze Ci temp.do 120 stopni to do wymiany termostat na 100%, najpierw wymieniłbym termostat , czujnik może być dobry a wymiana tego czujnika to żaden problem.
: 11 cze 2014, 22:32
autor: stylermati
Hejka,
Co do wymiany termostatu w tej klunkrze ... pol silnika trzeba rozkrecic zeby sie tam dostac... Ja bym zaczol od tego co najlatwiejsze...czyli ten czujnik.
Aby sie dostać do termostatu, trzeba rozebrać cały przód i zdemontować rozrząd , kupa roboty , termostat jest z przodu silnika po lewej stronie.
Dzisiaj moja A8 niby normalnie pracuje, jakby nigdy nic, obroty nie faluja, ale itak trzeba to zrobic zeby nie wrucilo. Wymienie czujnik temp zewnetrznej i ten wody tez tak jak mówicie.
Dam znać jaki bedzie wynik.
Pozdrówki.
: 12 cze 2014, 07:23
autor: ahadam
Widzę że termostat u kolegi wyżej jest mało ważny, uważam że to podstawa , przegrzanie sinika może powodować o wiele większe uszkodzenia . Pozdrawiam.