Witam wszystkich forumowiczow. Wystapil mi nastepujacy problem podczas jazdy moim A8 2.5 tdi rocznik 97 AFB, zblokowanie silnika przez zerwany pasek wieloklinowy wkrecony w rozrzad(prawdopodobnie jego przestawienie).Prosze o przeslanie schematu rozrzadu lub jakie kolwiek informacje. z gory dziekuje i pozdrawiam
: 07 mar 2010, 10:02
autor: tomekzabrze
jak i zblokowalo sinik to nie wroze ci za dobrze
: 07 mar 2010, 10:59
autor: gierobiala
TDI + zerwany pasek= remont silnika...Módl się tylko żeby jak najmniej naszatkowało.
: 07 mar 2010, 11:19
autor: tomeks8
Nie jest chyba az tak zle jak mowicie ,poniewaz zblokowanie silnika wysapilo na biegu jalowym i bylo spowodowane paskiem wielo klinowym. I aby wydobyc ten pasek ,konieczny byl demontarz paska rozrzadu.Wiec moja prozba brzmi nastepujaco:schemat rozrzadu lub jaka kolwiek podpowiedz w ustawieniu go na nowo.
: 07 mar 2010, 11:37
autor: dice111
: 07 mar 2010, 11:45
autor: tomeks8
Wielkie dzieki za pomoc, ide wiec dzialac do garazu.Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-03-07, 12:07 ]
Troszeczke sie pospieszylem. poniewaz w powyzszym linku znajduje sie tylko zestaw czesci katalogowych potrzebnych przy wymianie.A Ja potrzebuje konkretne ustawienie wszyskich kol zebatych rozrzadu zgranych w odpowiedniej pozycji. A wiem tez ze jak pzestawie ktores kolo chocby o jeden zabek to silnik poprostu nie odpali ,a kombinacje jest wiele
: 07 mar 2010, 12:28
autor: gierobiala
A miałeś kiedyś styczność z rozrządem??Chodzi mi oczywiście o stronę mechaniczną..Jeżeli nie to zaprowadź lepiej autko do kogoś kto się na tym zna bo możesz sobie narobić biedy pozorną oszczędnością...Przy złym ustawieniu to nie tak że auto ci nie odpali więc kombinujemy dalej,TDI to nie jest motor bezkolizyjny a jak tłoki spotkają się z zaworami to będziesz szukał drugiego silnika i przez jakiś czas korzystał z uciech jazdy MZK.Na kołach są znaki i ustawiasz wszystko tak żeby się zgadzało,tyle wiem i ja bym się w to nie pchał samemu,zdecydowanie wolę walnąć browara i popatrzeć jak ktoś to robi.Tyle z mojej strony..
: 07 mar 2010, 12:46
autor: tomeks8
Tak,oczywiscie sam znaki na dwoch gornych kolach przy glowicy,lecz nie moge znalezc zadnego znaku na glownym kole, ktore jest zamocowane na wale.A jezeli chodzi o strone mechaniczna to niewidze zadnego problemu w wykonaniu tej czynnosci.To wszystko robili zwykli ludzie,opierajacy sie zapewne na schematach.A jezeli chodzi o warsztaty samochodowe ,to niema dobrych w moim rejonie
: 07 mar 2010, 14:57
autor: Pers
Przy kole co jest na wale jest osłona platkikowa i jest znak na kole tezmusi być znak
Ale bez zblokowanie wałków to ja tobie współczuje obyś nie płakał
: 07 mar 2010, 15:39
autor: gierobiala
tomeks8 pisze:To wszystko robili zwykli ludzie,opierajacy sie zapewne na schematach
Zapomniałeś dodać "posiadający odpowiednie przyrządy" i wiedzę.Samoloty też budują ludzie,lecz ja nie nazwał bym ich zwykłymi opierającymi się na schematach...Pochwal się swoimi postępami...
Pers pisze:Ale bez zblokowanie wałków to ja tobie współczuje obyś nie płakał
Słuchaj kolegi,zawsze to czegoś już się dowiedziałeś w sprawie rozrządu...
Bez takiego czegoś nawet nie startuj... http://moto.allegro.pl/item934955172_hp ... 8_tdi.html
To nie jest takie proste jak ci się wydaje,rozrząd to nie wymiana żarówki,no ale zrobisz co zechcesz,w końcu to twoje auto...
tomeks8 pisze:A jezeli chodzi o warsztaty samochodowe ,to niema dobrych w moim rejonie
Nie ma warsztatu od rozrządu w Zielonej Górze???? A łyżka na to niemożliwe...
: 07 mar 2010, 21:52
autor: tomeks8
bardzo dziekuje za wasze opinie sa bardzo pouczajace i mozna sie z nich wiele nauczyc,ale ja nie jestem z pierwszej lapaniki i caly czas powtarzam,ze potrzebuje schematu rozrzadu silnika 2.5tdi(to co tutaj przeczytalem to wiedza dzieci w podstawowi):))))
dice111 a masz może podobne schematy jak ten z ETKI i SKF'a do V8 3.3 tdi?
: 08 mar 2010, 11:13
autor: tomeks8
dice111. w materiale ktory wyslales jest wszystko dokladnie opisane,krok po kroku, jak wymienic rozrzad w silniku.Z tym ,ze brakuje tylko tego, jak ustawic kola zebate wzgledem siebie,gdyz nie zostaly one zabezpieczone przed zdemontowaniem paska.Poniewaz prawdopodobnie przed unieruchomieniem silnika,kolo umieszczone na wale moglo sie przstawic ozabek lub dwa. Jestem raczej przekonany ze tloki nie uderzyly w zawory,ale wszystko sie okaze po dokladnym ustawieniu i odpaleniu auta.