Strona 1 z 1
[D2 01 3.3TDI
] Ubywa płynu chlodzącego
: 14 maja 2016, 09:23
autor: biały112
Dwa tygodnie temu auto wyjechało po miesiacu stania w warsztacie na naprawie całego układu paliwowego...
i zaczęły sie problemy ponieważ zaczęło mi ubywać płynu w chlodnicy, na raz musze dolać ponad 2litry, patrzyłem nigdzie sie nic nie leje, póżniej auto wróciło na kontrole na warsztat i chodziło odpalone 3 godziny i też nic nigdzie nie leciało, dziś wracając z pracy 20km do domu znowu zapaliła sie kontrolka i ubyło płynu, zajrzałem do stanu oleju a tam grubo ponad max

czy woda poszła w olej? czy do wymiany będzie chłodniczka oleju?
: 14 maja 2016, 10:50
autor: michalwruszak
Zajrzyj do zbiorniczka od wody i zobacz czy nie zmienił dość mocno płyn koloru
: 14 maja 2016, 11:23
autor: ahadam
Prawdopodobnie uszczelka pod którąś głowica puściła.
: 14 maja 2016, 12:15
autor: biały112
Dolewana ostatnio była tylko woda destylowana i teraz wyciągnąłem troche płyny strzykawką i jest on czyściutki, przeźroczysty. Nie ma sladów oleju. Dodam też że auto nie kopci ani nie straciło mocy a wręcz przeciwne po regeneracji wtrysków wręcz jej nabrało.
: 14 maja 2016, 12:17
autor: Gość
biały112 pisze: zajrzałem do stanu oleju a tam grubo ponad max
A "majonez" sie pojawił? Bo skoro by tam poszłło chłodziwo to powiien olej wyglądac dziwnie a pod korkiem sporo majonezu
: 14 maja 2016, 12:35
autor: biały112
pod korkiem nie ma majonezu, normalny olej

mam krzywe podwórko i ciężko jest na nim postawić auto w poziomie a teraz jak postawiłem tak jakby w drugą strone to oleju jest troche mniej niż wcześniej ale nadal koło max

ale płynu uciekło mi przez ten ostatni czas już napewno ponad 5l więc gdzieś musiał powędrować

tylko gdzie....
: 14 maja 2016, 12:38
autor: Gość
5 l to bardzo dużo może wali gdzieś i odparowuje sobie szybko? Ja po trasie 500km dolałem pół litra ale na osłonie silnika spod UPG było tez widac plamy. Przy takim litrazu to juz mega dużo.
: 14 maja 2016, 12:48
autor: biały112
no tyle to napewno ale jak auto było w tamtym tyg na warsztacie co robili mi wtryski to było odpalone mówili chyba z dwie godziny na suchej kostce i zadnego kapnięcia nic chłopaki nie widzieli, no magia normalnie

... A tak samo jak wyjechałem od nich to w majówke zapaliła sie kontrolka "sensor" od oleju ale zapaliła sie do tej pory jeszcze tylko kilka razy

nie podpinałem tego pod vaga
: 14 maja 2016, 13:32
autor: igor.ostrowski
Zrób prosty test
http://www.narzedziak.pl/media/products ... 1457827446 czy to uszczelka pod głowicą i ją wyklucz, ja miałem tak, co prawda w innym aucie, że ubywało płynu, uszczelka ok, z auta nie kapało, poziom oleju nie wzrastał, ale była nieszczelność układu, leciało gdzieś w okolice silnika, parowało i śladu nie było.
: 14 maja 2016, 14:30
autor: biały112
zapytam moich mechaniorów czy nie maja takiej zabawki bo wydawac 250zl troche kiepsko

: 14 maja 2016, 20:50
autor: igor.ostrowski
Pewnie, do jakiegos znajomego mechanika, czy w serwisie za 20-30zl to zrobią
: 15 maja 2016, 12:41
autor: czaszkin77
Chłodnica płynu jest również chłodnicą oleju skrzyni biegów czy czasem nie idzie do skrzyni
: 16 maja 2016, 10:41
autor: biały112
czaszkin77,
No właśnie

tylko jak w tym wypadku to sprawdzić..
Ale wydaje mi sie że jakby miało iść do skrzyni to i też coś oleju by szło w płyn a tak jak wspomniałem płyn czysty jest. No i przy tej ilości płynu jaka zniknęła to już chyba by mi skrzybie rozsadziło

: 16 maja 2016, 13:07
autor: Gość
Możesz jeszcze wlać kontrast UV i obadać pod lampą uv wsio czy se nie pojawiaja niewidoczne wycieki
: 02 cze 2016, 06:42
autor: RemuSkm
Sorka za odgrzanie
ale co do skrzyni jak ci tam pójdzie to sprawdzić możesz przez korek spustowy tzn
odkręć go trochę by popuścił woda jest zawsze na dole z tego co wiem więc jak będzie to pociśnie ci majonezem albo samą wodą