Strona 1 z 4

[D2 00 3.3TDI ] Bardzo duży stan oleju

: 23 paź 2016, 07:58
autor: mus102
Witam, po pół rocznym spokoju z moim A8 3.3TDI znowu się zaczęło.

Przez kilka ostatnich dni po uruchomieniu silnika z rana , temp na podwórku około 3-5 stopni silnik pracuje normalnie, lecz po ruszeniu z miejsca znowu było słychać któryś popychacz.

Nie dało mi to spokoju i następnego dnia sprawdziłem stan oleju, gdyż pierwsze podejrzenie to niski stan oleju.

Lecz ku mojemu zdziwieniu stan oleju na bagnecie był jakieś 3cm ponad MAX.... i ja się pytam z kąd...

Wychodzi na to, że ropa idzie do oleju bo płynu nie ubywa, doda, że auto odpala normalnie na zimnym jak i na gorącym silniku.

Auto po wymianie silnika zrobiło raptem 8tyś km , w między czasie zostało wymienione koło z tłumikiem drgań i zrobione hamulce z przodu.

Z góry dzięki z podpowiedzi.

: 23 paź 2016, 09:06
autor: krzychu22.p1i
Jak stan oleju rośnie to wtryski leją.

: 23 paź 2016, 09:44
autor: mus102
Czyli od razu olej zmienić? nie jeździć?

: 23 paź 2016, 11:03
autor: krzychu22.p1i
Ropa rozcieńcza olej. 3cm wyżej jak max to wygląda na 1-2l więcej. Znawcą nie jestem ale może pierścienie nie trzymają i zlewa ropę. Jeśli płynu nie ubywa to uszczelki pod głowicami są ok.

: 23 paź 2016, 11:09
autor: mus102
Mam jeszcze problem z przepływomierzem, może też być źle dawkowane paliwo przez to...

: 23 paź 2016, 12:04
autor: krzychu22.p1i
Tam jest ich 2 :P

: 23 paź 2016, 12:17
autor: ernesto
Raczej nie jeździł bym. Taki rozcieczony olej może doprowadzić do jego zatarcia. A przypadkiem twój silnik nie był remontowany ?

: 23 paź 2016, 13:36
autor: mus102
Był remontowany bez skutecznie. Suma sumara był wymieniony, podobno miał sprawdzane walki przed kupnem go i zrobił 8tys km puki co. I pfff czar prysl...

: 24 paź 2016, 22:32
autor: danishow
mus102 pisze:stan oleju na bagnecie był jakieś 3cm ponad MAX.... i ja się pytam z kąd...
Gdzieś zapitala diesel do silnika, nie jeździj tak a nawet nie odpalaj już bo może dojść do samo zapłonu "rozbiegania" i będzie doopa

: 25 paź 2016, 07:37
autor: Mariano
Może jakieś błędy odczytasz . Płynu chłodniczego nie ubywa czasem oraz zobacz na korku wlewu oleju czy nie ma mazi szarej.

: 25 paź 2016, 20:36
autor: mus102
Płynu nie ubywa. Bledy:
Błąd przeplywomierza nr. 2

No i tyle.

: 28 paź 2016, 08:52
autor: Mariano
Zrób porządek z przepływomierzem i sprawdż wtryski na początek.

: 28 paź 2016, 10:05
autor: mus102
Dokładnie też tak myślę.

: 28 paź 2016, 10:13
autor: FranzM
leje/leją wtryski, ew. problem ze sprężaniem i olej napędowy poprzez gładzie cylindrów/tłok/pierścienie zamiast dostać zapłonu to leci do skrzynki korbowej a tam trafia do miski olejowej.

Używany silnik bez inspekcji wkładać w ciemno?! Słabe podejście niestety.

: 28 paź 2016, 10:16
autor: mus102
To akurat się zgodzę... ktoś z forum to robił i sprawdzał ten silnik....