Strona 1 z 2
[D2 98 2.5TDI
] ustawienie dawki w vp44 ?
: 05 maja 2017, 09:51
autor: ericson
Postanowilem zajrzeć w ustawienia ,vag pokazuje w polu 001 dawke 11mg,podobno powinna byc mniejsza,pompa jest po naprawie,odpala ladnie,nie kopci,drazac temat dowiaduje sie ze dawke nie mozna zmienic poprzez ustawienia,lecz recznie w pompie-cytat :trzeba odkręcić sterownik i pod nim na taśmie z przewodami jest czujnik i trzeba go przesunąć , jest to niewielki ruch czujnika a powoduje zmiany w dawce. Czy ktos juz to z was u siebie robil i moze potwierdzić ta teorie?
[ Dodano: 2017-05-05, 09:51 ]
czy dawka 11mgna wolnych to dawka bogata czy uboga?,ja juz sie pogubiłem
: 03 cze 2017, 22:51
autor: Piotr_Bocian
Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).
Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).
: 05 cze 2017, 08:18
autor: FranzM
Coś się dzieje z autem, że sprawdzasz tu i tam? Czy po prostu chcesz gdzieś wsadzić ręce
?
: 08 cze 2017, 06:44
autor: ericson
Piotr_Bocian pisze:
Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).
Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).
dzieki za konkret
: 08 cze 2017, 17:20
autor: Piotr_Bocian
Bardzo proszę, daj znać, jak sobie poradziłeś
: 08 cze 2017, 19:02
autor: karol208
Jaką masz wartosc wpisana w adaptacji dawki?
Powyżej 8mg to już jest jakaś awaria.
Tak jak Piotr Bocian napisał wyższą na vag to w realu za mało paliwa. Ale może byc tak ze ktoś źle poskładal pompę i pokrcił w adaptacjach
: 08 cze 2017, 19:29
autor: Piotr_Bocian
Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg.
: 08 cze 2017, 20:06
autor: karol208
Piotr_Bocian pisze:Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg.
Co prawda w a8 tego nie robiłem Ale w a4 2.5 AFB 150KM szło
Może login zły?
Tutaj cytat:
2.5 TDI V6 Login (Adaptation):
Automat / Manual
BDG: 35341 / 35342
BDH: 35331 / 35332
BAU: 35361 / 35362
Opis zmiany dawki startowej,wolnych obrotów, EGR
Wybieramy:
1 engine
11 login i tu wpisujemy kod który odpowiada naszemu silnikowi
10 adaptacja i tu jest możliwość wybrania 5 logów:
1 Możemy ustawić dawkę paliwa na wolnych obrotach
2 ustawienie wolnych obrotów
3 współczynnik wypełniania egr
4 nie wiem co znaczy
5 zmiana dawki startowej przy uruchomieniu
Pamiętamy żeby sobie zapisać wszystkie parametry które będziemy zmieniać,żeby było można sobie do nich wrócić
Po zmianie parametru wciskamy test a później Save i gotowe
: 08 cze 2017, 21:03
autor: kryhawrc
Dawkę startową można zwiększyc przy pomocy VAG(jesli auto kiepsko odpala) i to działa
: 08 cze 2017, 22:24
autor: Piotr_Bocian
To Ty piszesz o dawce startowej czy dawce biegu jałowego, o którą kolega zakładający temat zadał pytanie?
: 08 cze 2017, 22:49
autor: karol208
Log 1 dawka biegu jałowego
Log 5 dawka startowa
Niech kolega napiszę co tam siedzi pod maska
: 08 cze 2017, 23:29
autor: Piotr_Bocian
W 001 możesz wpisać jakąkolwiek wartość - tak dawki biegu jałowego nie zmienisz.
Dawkę startową można jak najbardziej zmieniać.
: 09 cze 2017, 06:30
autor: karol208
Piotr_Bocian, całkiem możliwe bo te vp44 to mialy rozne sterowniki. Ja bawiłem się z pompa której nie trzeba było dopasowywać pinem . W nowszych już tak.
: 09 cze 2017, 08:45
autor: Piotr_Bocian
Obojętne, czy jest to jeszcze KL, czy już CAN, w VP44 nie ma możliwości zmiany dawki biegu jałowego VAGiem. Oczywiście możemy wpisywać wartości w okno adaptacji, aczkolwiek pragnę zauważyć (porównanie) kanał dawki startowej masz wartości do pewnej liczby i innych wpisać nie możesz (najmniejsza i największa), natomiast w kanale adaptacji dawki biegu jałowego możesz wpisać co Ci do głowy przyjdzie, sterownik przyjmie tą wartość, ale i tak nic z niej nie wyniknie.
Jedyna zmiana dawki biegu jałowego, to właśnie lekkie przesunięcie tego czujniczka kąta obrotu, ale to też jest taki niewielki zakres.
: 09 cze 2017, 12:16
autor: karol208
Piotr_Bocian, aż jak będzie najbliższa okazja to sprawdzę bo może mi się coś pokręciło.