Strona 1 z 1

[D2 97 2.5TDI ] Dymi i traci moc

: 18 sie 2010, 01:51
autor: szokal
witam .
ostatnio pojawiło się w moim samochodzie dymienie ( dymi i to ostro)
oraz czasami( raz tak sie dzieje, innym razem nie) brak mocy,
nie wkręca się na obroty, idzie do 2000, 2200 i koniec.
gaz w podłodze a samochod nie idzie.ale nie za kazdym razem
\bo czasem idzie normalnie.
dymi cały czas na czarno nie na niebiesko.
egr?? został zaślepiony turbina ok

: 18 sie 2010, 08:58
autor: salaj11
jak dymi na czarno to coś z paliwem moze wtryski leją, może pad wtrysk ten sterujący, albo masz gdzieś dziure w dolocie - któraś rura pękła sprawdz dolot

wtryski można sprawdzić vagiem - w korekcjach dawki paliwa norma jest +-1,5[grupa 13 i 14]

pytanko po co zaślepiałeś EGR????? jakis tuning

jakieś błędy - sprawdz vaginą

o widze że z warszawy i też w manualu taka jak moja

a z jakiej dzielnicy jesteś?

Re: pomocy

: 18 sie 2010, 10:34
autor: siwyy_1992
Na 99,9 % strzeliła Ci guma łącząca turbine i intercooler, jest to widoczne gołym okiem jak otworzysz maske po prawej stronie koło chłodnic:) koszt w serwisie 550zł :)

: 18 sie 2010, 10:53
autor: salaj11
możesz miec racje siwyy_1992, tylko że jaki mi poszła ta rura, czyli zrobiła się dziura to powiem szczerze ze aż tak bardzo nie dymił można powiedzieć że lekko podymiał na granicy normy i to na wysokich obrotach, bardziej było słychać szum startującego samolotu a tu kolega nic o tym nie piszę ale kto wie

o widze że następna osoba z wawy z 2,5 w manualu

trzeba się może spotkać i wymienić doświadczeniami
co wy na to ? bo mało jest 8 z 2,5 i jeszcze w manualu [gatunek na wymarciu] :lol:

: 18 sie 2010, 12:28
autor: szeryfisch
Aby go prawidlowo zdiagnozowac musisz go podlaczyc do vaginy Inaczej nie da rady Podlacz, pokaz logi i bedziemy medytowac.

: 18 sie 2010, 15:51
autor: szokal
juz ma
strzelila wlasnie ta rura ( ta do ktorej podlaczony jest czujnik doładowania)
ma ktoś na zbyciu??:)
chętnie kupie
jestem z Rembertow/Żoliborz

: 18 sie 2010, 20:10
autor: salaj11
no to super ze juz wiadomo co się zesrało
powiedz co z tym egr

a może da się ja naprawic w którym miejscu ci pękła

: 19 sie 2010, 12:53
autor: szokal
egr jak zaslepilem to przestal dymic tzn dymił mniej a po naprawie tej gumowej rury juz nie dymi
rure dopasowal mi moj mechanik kupil zbrojoną i jakoś tam połączył cybantami
teraz samochód idzie wreszcie jak powinien:) i ZERO kopcenia nawet jak go cisne pod 5000 :) :diabel: koszt 100 :)

: 19 sie 2010, 14:18
autor: salaj11
daj jakas fotke dla potomnych

zdjecia

: 23 sie 2010, 09:31
autor: szokal
oto fotki po naprawie nie wiem czy za wiele nie widać
ale tylko takie udało mi się zrobić:) Obrazek

: 23 sie 2010, 11:25
autor: salaj11
no nawet ładniej jak u mnie
powiedz czy ten kawałek co siedzi tam czujnik to ten oryginalny

: 23 sie 2010, 13:16
autor: szokal
tak, kawałek z czujnikiem został oryginalny

: 23 sie 2010, 17:12
autor: szeryfisch
Slicznie, i tak szukaj drugiej rury bo to sie wczesniej czy pozniej rozleci. Ta rura jest w miejscu gdzie silnik potrafi sie mocno przechylac i nie ma bata musi gdzies puscic takie sztywne połączenie