Jestem nowym użytkownikiem oraz posiadaczem audi A8 D2 2.5 TDI 150km 110kw 1998r i tu nasuwa się moje pytania jakie opinie macie na temat tego silnika i czy zmienienie silnika na 2.5tdi 180km 132kw było by możliwe i jakie w przybliżeniu łączą się z tym koszta żeby auto nadawało się do normalne jazdy lub czy jest możliwość że wejdzie tam 3.7 benzyna i też koszta w przybliżeniu.
Czekam za poradami
: 15 maja 2018, 22:39
autor: CINEK
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
[ Dodano: 2018-05-15, 22:39 ]
Jeśli już chcesz robić swapa to musisz wiedzieć co chcesz...czy diesla czy pb...
jeśli wsadzać V8 to już 4.2... niemniej jednak przy zamianie silnika na V8 (czy to 3.7 czy 4.2) będzie pewnie potrzeba zmiany skrzyni, co za tym idzie, sterownika, wału, dyfra, może półosi (jeśli masz quattro) itp...
koszta .... nie wiem czy całość kosztów swapu nie będzie się równać remontowi 2.5 tdi... i tu wracam do mojego pierwszego pytanie
: 15 maja 2018, 22:48
autor: Paveloski123
Diesel mógłby zostać tylko jaki najlepiej hmm..
: 15 maja 2018, 23:21
autor: danishow
1.9 TDI
: 16 maja 2018, 08:33
autor: CINEK
nie ma co sie smiać....jest na YouTube filmik jak ktoś wsadził poczciwy 1,9TDI i to chyba w manualu
: 16 maja 2018, 09:13
autor: Lechu
CINEK pisze:nie ma co sie smiać....jest na YouTube filmik jak ktoś wsadził poczciwy 1,9TDI i to chyba w manualu
Nie ma się co pukać w głowę, że od razu Beee . Jest to rzeźba owszem, ale to 1.9 TDI po lekkim chipie, pojedzie lepiej niż przedstawiony w pytaniu 2.5 TDI z wytartymi wałkami, bądź źle ustawioną pompą.
Obawiam się , że koszta wsadzenia PB zamiast Diesla będą większe ze względu na więcej różnic. Natomiast w przypadku, gdy chcesz zmienić motor to pamiętaj, że podzespoły każdej wersji są ściśle zestawione ze sobą ( ECU - pompa - wtryski) .
: 16 maja 2018, 13:03
autor: karol208
Kto chce to zrobi i traktor
Ogólnie silnik v6 2.5 tdi nie jest aż taki zły. Wymienić wałki i zadbać o odme i można śmigać
Zdecydowałem że jeżeli zmienie to 4.2 40v 229kw 310km wsadzę na miejsce tego 2.5 tylko że jakie koszta w przybliżeniu mogę ponieść za takie przełożenie nie wliczając kupna silnika 4.2 bo posiadam tylko czeka na zamontowanie tylko reszta części i robocizna bo nie wiem czy generalny remont tego diesla czy przekładka.Prosze pomóżcie.
Ósemka ma służyć do trasy Holandia -polska i z powrotem oraz od czasu do czasu miasto albo jakaś wycieczka myślę bez nl-pl to miesięcznie bd robiło 500km.
: 19 maja 2018, 22:12
autor: Lechu
Cóż mogę powiedzieć, jakbym już wsadzał V8 to chyba prędzej 300 KM niż 310 .
Co to 2.5 TDI, by to miało ręce i nogi, to sprawdziłbym dół tego silnika czy wszystko jest ok.
I dalej góre, bym wziął od BAU założył nowe zawory i inne pierdy by zrobić na lata. I dalej ECU wtryski i pompę od wersji 180 KM. Przy jeszcze wolnej gotówce chip na ~210 KM i ~450 Nm
: 19 maja 2018, 23:02
autor: VAGowner
Lechu pisze:~210 KM i ~450 Nm
To nawet więcej niż w 4.2 V8.
Moim zdaniem taniej (i szybciej) wyjdzie wyremontować diesla lub swap na innego diesla.
Do benzyniaka będzie więcej rzeźbienia niż tylko silnik i wiązka ...