Strona 1 z 1
[D2 99 2.5TDI
] Wkład pompy paliwa w koszu zbiornika paliw
: 30 maja 2018, 08:07
autor: shoei
W a8 pompa paliwa w zbiorniku podaje odwrotnie jak w zwykłym klekocie. Jaki jest numer wkładu żeby zasysała krućcem? Zwykła mam i wbudowany zawór zwrotny nie daje rady przepompować paliwa w druga stronę. Pacjent to poliftowy 2.5 ale kosze podobno w 3.3 są takie same wiec może i pompy tez.
Re: Numer pompy paliwa w koszu diesel.
: 30 maja 2018, 08:59
autor: gtfan
shoei pisze:W a8 pompa paliwa w zbiorniku podaje odwrotnie jak w zwykłym klekocie. Jaki jest numer wkładu żeby zasysala krućcem? Zwykla mam i wbudowany zawór zwrotny nie daje w druga strone.
Jak odwrotnie? Pompa w dieslu ma zasysać paliwo z kosza przez dolny duży wlot i pompować je małym króćcem w system cienkich rurek z pompami strumieniowymi na dnie baku, a stamtąd, dzięki efektowi Venturiego, grubymi rurkami paliwo wraca do kosza i go napełnia.
Jak pompa w baku pada i nie jest w stanie wytworzyć wystarczającego przepływu, system rurek jest nieszczelny lub kosz jest nieszczelny i paliwo z niego schodzi, lub w ogóle nie ma w koszu paliwa (np. po wymianie pompy), to ten system nie będzie działał.
I napięcie na pompie paliwa też ma znaczenie. Ponoć jakiś ruski to testował i (przynajmniej w benzynie) nowa pompa nie jest w stanie napełnić kosza przy napięciu niższym niż 11.5V (albo 10.5, nie pamiętam już).
: 30 maja 2018, 09:28
autor: shoei
No to ladnie, nie wiedzialem dokladnie zasady dzialania tego wewnetrznego ukladu zle podlaczylem i mi biedak stanal w Leonowie. Zalalem paliwo i pojechal dalej. Puki bylo duzo paliwa przelewal sie i sam uzupelnial. Pytanie jeszcze czy w tej aluminiowej rurce za pompka paliwa jest mala dziurka czy to pozostalosc po poprzednim wlascicielu? Ogolmnie kosz polamany i trzeba zrobic bypass zeby to moglo dzialac.
: 30 maja 2018, 12:36
autor: gtfan
shoei pisze:Pytanie jeszcze czy w tej aluminiowej rurce za pompka paliwa jest mala dziurka czy to pozostalosc po poprzednim wlascicielu?
Dziurka jest fabrycznie. Jej zadaniem jest przerwanie strumienia paliwa po zgaszeniu auta. Inaczej paliwo mogłoby zostać wypompowane z kosza, gdy w baku byłby niski poziom (system naczyń połączonych - ta sama zasada, co przy opróżnianiu baku do kanistra przy pomocy gumowego węża).