Strona 1 z 3
[D2 97 2.5TDI
] Nie pali, powietrze w układzie
: 11 lip 2018, 13:16
autor: Szczepekk
Witam serdecznie wszystkich.
Mam taki problem od paru dni mam a8 d2 2.5 tdi 1997 rok. Jest to moj pierwszy diesle ostatnio wymieniałem filtry. Wymieniając filtr paliwa nie zalałem do niego paliwa. Samochód nie palił. Zaczęliśmy z kolega ciągać auto i odpalać na pych po dolaniu paliwa do filtra ale on dalej nic. Wymieniliśmy pompkę paliwa. Dalej nic. Zapali na pycha pochodzi chwile, dodam gazu zakręci sie do 2 tys i tyle. Puszczę gaz i gaśnie. Wczesniej po podłączeniu do kompa kolega powiedział ze pompka wtryskowa jest na padnięciu czyżby ona sie skończyła? Zauważyłem na lekko żółtym przewodzie od filtra do pompy ze jest powietrze. Czyżby powodem było powietrze w układzie? Jak odpowietrzyć dobrze takie auto?
: 11 lip 2018, 13:55
autor: pepi
po takich czymś to się odpala na plaku a nie ciąga auto
spróbuj na plaku może się odpowietrzy ale mogła pompa dostać już w tyłek
: 11 lip 2018, 14:16
autor: Szczepekk
Powiedziano mi ze diesla plakiem nie można odpalać. Dzieki spróbuje. A jeśli pompa wtryskowa by padła to bym odpalił auto. Bo on pochodzi jak wciskam gaz i tylko dochodzi do 2 tys i koniec. Czy taki objaw moze dać powietrze w przewodzie ?
: 11 lip 2018, 22:12
autor: danishow
Odpala od razu czy musisz długo kręcić ?
: 11 lip 2018, 22:44
autor: VAGowner
Po wejściu na obroty powinien sam się odpowietrzyć.
Objawy wskazują, że "zamęczyliście" pompę wtryskową "na sucho".
Przy wymianie filtra paliwa zawsze zalewam go do pełna i dopiero instaluję w aucie (akurat dzisiaj robiłem wymianę i odpalił "od strzała").
: 12 lip 2018, 10:08
autor: Szczepekk
Danishow Przed wymiana filtra samochód zawsze odpalał od strzała. Teraz żeby odpalił to musieliśmy na pych go brać. Dziś podładuje Aku zobaczę czy odpali. I co teraz Panowie tylko wymiana pompy lub regeneracja? Dodam ze przed ciąganiem audi zawsze do filtra dolewaliśmy ropy.
: 12 lip 2018, 23:23
autor: danishow
Szczepekk, możesz spróbować zdjąć dekiel od pompy, zalać ją paliwem i jak już pepi wspomniał ...próbować odpalić starterem (Plakiem).
Jak nie będzie chodzić to duże prawdopodobieństwo, że pompa dostała już od pracy na sucho.
: 13 lip 2018, 06:55
autor: pepi
moim zdaniem coś z zasileniem jest nie tak
jak by odpalił to by się już odpowietrzył gdzieś zasysa lewiznę .
Sprężarka i do baku dajesz powietrze bez wlew aż ropa filtrem wypłynie uszczelniasz folią
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 13 lip 2018, 08:29
autor: Szczepekk
danishow zrobię dzis tak jak piszesz.
: 13 lip 2018, 12:24
autor: pepi
tak jeszcze jedno mi wpadło do głowy
w jakim stanie masz wałki ?
Może przy szarpaniu pospadały dzwigienki
: 13 lip 2018, 12:49
autor: Szczepekk
Pepi nie mam pojecia. Wziąłem auto od teścia. Stracił prawko na 3 lata a audi stała i się marnowała. Zrobiłem 1 tys trasy bez problemu. Paliła od strzała. Tylko czasem traciła moc i co jakis czas mocniej klekotala. Kolega pojechał do swojego kolegi na kompa. Podłączyli wyszło ze pompa wtryskowa na padnięciu jest. Wziąłem sie za zmiana filtrów i oleju. Nie zalałem filtra paliwa i zonk. Na pycha pali ale nie wchodzi na obroty. Po odpaleniu paliwo znika z filtra. Widać powietrze w przewodzie od filtra do pompy. Czytałem na forum ze jak pompa wtryskowa padnie to auto nie do odpalenia a on odpala. Nie kopci ani na czarno ani na biało. Ciagle mam nadzieje ze to powietrze gdzies.
Dodam ze i tak wymienię pompę wtryskowa. Tylko myślałem ze pojeżdżę trochę na tej jeszcze.
: 13 lip 2018, 15:42
autor: Jacek82
podstawa przy takim zabiegu to:
-filtr Knecht
-opaski zaciskowe nowe
-idealne przewody paliwowe a nie traktowane śrubokrętem
: 13 lip 2018, 21:32
autor: pepi
nie przesadzaj moje na filtronach śmigały
ale jeśli jest powietrze to coś jest nie tak
Tam masz pompę przelewową w baku która działa poniżej połowy baku
ile masz paliwa ?
: 14 lip 2018, 09:40
autor: Szczepekk
Pepi mniej niż połowe na pewno.
: 14 lip 2018, 16:10
autor: szeryfisch
Na filtrze jest taka malutka srubka. Odkrecasz ją i zasyszasz az pojdzie paliwo. Wtedy filtr jest pełny. Jesli nie masz czym to pal go na plaka.
Teraz na 100% gasnie dlatego ze w koszu paliwowym jest czujnik informujący sterownik o poziomie paliwa. Jesli jest za nisko to fura gasnie z poziomem takim zeby nie zapowietrzyc układu. Proponuje zrobic tak:
1.Kupujesz 5l ropy na stacji
2.Dolewasz 2l do baku - konstrukcja jest taka ze najpierw zalewasz kosz i czujnik
3.Palisz na plaka przez 30sec
4.dolewasz 1l do baku
5.znow palisz na plaka 30sec
6.dolewasz 1l do baku
7.palisz na plaka 30sec
Gdziesz w tym czasie powienien zagadac sam z siebie, jak zagada to wystartuje pompka w koszu aby uzupełniac poziom paliwa.
Jak nie zagada to zajmij sie pompą wtryskową, nic na zaciąg i popych.
Jak bedziesz wymieniał pompe to pamietaj ze kawałek immo jest w starowniku pompy.