Strona 1 z 1

[D2 00 3.3TDI ] Kiepsko odpala kiedy ciepły silnik

: 08 paź 2010, 14:52
autor: stylermati
Witam,
od jakiegos miesiaca borykam sie z problemem mojego audi.
Auto rano kiedy jest zimne odpala normalnie, przekrecam kluczyk maks 2 sekundy i
silnik pali. Bez problemow.
Lecz gdy jade w trase i zrobie sobie przerwe po 200km, auto nie chce odpalac. Raz odpala a za drugim razem juz nie. Zauwazylem ze jest tak jak auto jest rozgrzane powiedzmy 90 stopni. Jak przejade sie po miescie auto sie troche rozgrzeje to potem tez juz nie odpala jak powinno. W niedziele po trasie i przjechaniu 100km, zajechal do domu. Za chwile chcialem jechac do sklepu jeszcze i auto dusilo sie jak nie wiem jak odpalalem. Oczywiscie musialem jeszcze raz probowac bo za pierwszym aukumulator i rozrusznik juz niemial sily.
Ogolnie mam wrazenie jakbym czul rope gdzies z pod maski.
Bylem na kompie, lecz zadnych bledow nie pokazalo. Sa dwa sterowniki silnika i podobno jeden pokazuje ciagle -45C Temperature silnika.
Ma ktos jakis pomysl. ??????

: 11 paź 2010, 20:03
autor: sławek 36
witam kolego jak na moje niefachowe oko :-D to możesz sprawdzić czujnik temperatury silnika ponieważ pracuje w jakimś tam zakresie to nie pokazuje błędów przynajmniej ja tak myślę :mrgreen: ale nie pracuje normalnie i dlatego na rozgrzanym silniku pokazuje mniejszą temperature co powoduje zwiększenie dawki paliwa i zalewanie silnika przy odpalaniu . sprawdzenie nic nie kosztuje a nóż to będzie to :mrgreen: :mrgreen:

: 11 paź 2010, 20:52
autor: MarcinD2
sprawdz czujnik położenia wałka rozrządu czy ma zasilanie - jak patrzysz od przodu na silnik jest na prawej glowicy z tyłu przed pompą Vacum - ma 3 kabelki -mógł wysunąć się jeden z pinów - wyciegnij wtyczke i sprawdź - poogladaj go lub zleć to komuś oraz to co napisał Sławek też sprawdź...... Sławku pozdrawiam :)

: 12 paź 2010, 15:18
autor: stylermati
Wielkie dzieki za wasze odp.
Jedno pytanie, gdzie sie znajduja czujniki temperatury silnika ?
Pozdrawiam! :)

: 12 paź 2010, 19:51
autor: sławek 36
witaj kolego czujnik temperatury znajduje się za metalowym kolektorem ta rura za osłoną silnika co idzie do filtra powietrza od strony pasażera taki zielony tylko uważaj przy wyciąganiu zabezpieczenia :mrgreen: pozdrawiam MD2 :mrgreen: :mrgreen:

: 14 paź 2010, 09:02
autor: czaszkin77
Jest jeszcze czujnik temperatury oleju znajduje się pod głowicą od stront pasażera z przodu nad alternatorem

: 03 lis 2010, 12:28
autor: stylermati
Witam ponownie,

otórz cały czas borykam się z tym samym problemem.
Byłem u innego mechanika i u niego jest wszystko ok jeżeli chodzi o temperatury.
Minimalny spadek cisnienia na jednym wtrysku ale to nic poważnego.
Mówił że to częsty przypadek w commonrail.
Często psuje się czujnik cisnienia paliwa albo wtryski. Po dłużyszm czasie może doiść do tego że auto będzie gasnąć w trakcie jazdy lub woóle nie odpali. Tyle że u mnie jest cały czas tak samo, auto cieżko odpala jak jest ciepły silnik około 90 stopni.
Narazie zamówiłem ten czujnik.(Swój wyjołem i przeczysciłem, ale nadal to samo)
Jeszcze coś, mam wrażenie jakbym czuł diesel od kiedy mam ten problem z autem. Czasami czuć rope z pod maski lecz nigdzie nie jest niewiadomo jak mokro tylko na listwach(rozdzielaczach paliwa) lecz to normalne zabrudzenie.

Pozdrawiam,

Mati

: 29 lis 2010, 17:12
autor: casanovak
:peace: Na moje niefachofe oko to powinna byc jakas czesc mechaniczna na ktora ma wplyw temperatura...bledy lub uszkodzenia czujnikow wykryje vag a czesci mechaniczne to juz nie...

: 09 gru 2010, 10:09
autor: stylermati
Witam :-)

Dzięki za rady, lecz już nie zdążyłem dojechać moją A8 do mechaniora.
Niestety w ubiegły czwartek moja audika rano nie chciała odpalić. :/ Rozrusznik kręci
ale nie odpala. Próbowałem nawet do kolektora napsikać startera lecz tylko na chwile odpaliła i zgasła. Po czym zawiozłem ją na lawecie do garażu +18 stopni żeby się troche rozgrzała. Odpaliła w piątek, przejechałem 400m i zgasła. Od tamtej pory nima ch... nie odpala. Zawiozłem auto do mechanika na lawecie, dzisiaj dzwoniłem. Silnik wogóle nie dostaje paliwa, wszystkie wtryski dał do sprawdzenia, jeżeli któryś będzie defekt to nowy. Pompe wysokiegociśnienia do sprawdzenia + może nowy regulator ciśnienia paliwa. Zobaczymy co było przyczyną i ile mnie to będzie kosztować. Poprostu zajefajny prezent na wigilie!!! :-( :-( :-(

: 13 gru 2010, 01:11
autor: arturro
pewnie pompa paliwa ta wysokociśnieniowa albo jakaś nieszczelność w układzie ... nic nowego a prezent faktycznie elegancki :-/

: 13 gru 2010, 15:51
autor: przemoR888
jak na moje to nieszczelny wtryskiwacz. Poproś o wydruki po sprawdzeniu wtryskiwaczy, maszyna do sprawdzania drukuje takie paragony. :-)
W moich okolicach regeneracja 1 wtryskiwacza ok. 300-400zł

: 13 gru 2010, 23:32
autor: dziq111
a nie pomysleli o pompie niskiego cisnienia....

: 16 gru 2010, 09:20
autor: stylermati
Witam koledzy,

auto jest jeszcze u mechaniora. Jutro moge odebrać.
Ile to będzie kosztować jeszcze nie wiem bo koleś od wtrysków jeszcze nie wystawił rachunku bo ma kupe roboty przed świętami.
Ale z tego co na dzień dzisiejszy wiem to cały układ paliwowy był zasyfiony, pompka wstępna nie podawała paliwa prawie wcale, jakaiś przewód był luźny(dlatego nieraz czułem diesel z pod maski), no i nie wiem jeszcze czy jakiś wtrysk był trachnięty.
Jutro jak będe odbierał auto to mi koleś wszystko wytłumaczy wtedy napisze całą historie od początku.

Wielkie dzięki za wasze pomysły! :)

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2011-02-16, 11:01 ]
Hej koledzy dawno mnie tu niebyło ale wkońcu mam A8 spowrotem.

A wiec tak:
2 wtryski prawie wogóle nie sikały (regeneracja)
Układ był zasyfiony (sprawdzony i odsyfiony)
Filtr paliwa nowy
Czujnik wysokiego cisnienia był kaput
no i lewa listwa troche nieszczelna na koncu

Za to wszystko zapłaciłem całe 2000 tysie

Lecz to nie wszystko bo zauwazylem ze itak niemial tej samej mocy
co kiedys.

Zawór podcisnieniowy na prawiej turbinie byl kompletnie do niczego przepuszczał powietrze
z każdej strony dlatego wogóle turbiny mi nie chodziły albo nieraz się załączały powyzej 3000 obrotów. Kumpel mi dał taką samą gruszkę od 1.9TDI 130 KM, sprzęgięko było ciut za krutkie ale przespawałem od swojego. Przełozyłem i poprostu teraz to rakieta, ciągnie od samego dołu!!!

Tyle że po tym wszystkim wyjechałem na ulice i miałem stuczke i auto stało następny miesiąc. :( ...

Teraz się borykam z problemem ESP bo się ciagle zapala i nie gasnie, ABS działa czyli pompa jest ok. Ma ktoś pomysł co to może być ? Aha i Parktronic raz działa raz nie. (czujniki parkowania są sprawne). Jak nie działa to tylni brzęczyk wydaje jednostały piiiiskkk... może ten przedni brzęczyk pok konsolą za licznikiam jest kaputt ?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi! :)