Strona 1 z 2

[D2 98 2.5TDI ] Błąd 550 i tryb awaryjny

: 31 gru 2010, 14:56
autor: Rysiek70
Witam... Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd 550 i skrzynia wpada w tryb awaryjny... Czy przypadkiem nie pada mi pompa wtryskowa? Pompe mam po remoncie wymieniana była w sierpniu... Dzieje sie to tylko w czasie jazdy... Proszę o porade....



Rysiek70, poprawiłem tytuł Twojego wątku - to wprawdzie kosmetyka ale tagi piszemy troche inaczej.
Pozdrawiam, FOSS.

: 31 gru 2010, 15:45
autor: dice111
Auto wkreca sie w ogóle na obroty ? Pali bez problemu ?
Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku Kontrola startu wtrysku
Do sprawdzenia poczatek katu wtrysku, zawór N108 i czujnik G80. Jednak równie dobrze moze być to lewe powietrze, lub coś z paliwem (przy okazji mozna sprawdzic filtr paliwa i przewody)
Generalnie logi by sie przydalo zrobić.

: 31 gru 2010, 15:51
autor: Rysiek70
Auto pali bez problemu,wkręca się na obroty,zapłon jest ustawiony na -1.lewe powietrze jest wyeliminowane.. dzieje sie to co jakis czas np co 200km.... Tylko zapłonem jest mały problem bo nie stoi w miejscu tylko sie wacha -1,-1.2, -1.4

: 31 gru 2010, 18:38
autor: szeryfisch
Skrzynia wpada w tryb awaryjny bo pompa nie moze uzyskac wymaganego kata wtrysku. Trzeba sie troszke pomeczyc z ustawianiem aby bylo ok.
Lewe powietrze nie ma nic do tego. Mozesz zrobic logi grupy 4BS oczywiscie na goracym silniku?

: 01 sty 2011, 14:30
autor: Rysiek70

: 02 sty 2011, 17:31
autor: killer80
No ja niestety na logach to nie bardzo się się znam- może wypowie się ktoś kto to ogarnia :-/

: 20 sty 2011, 21:22
autor: Pawel13
Witaj.

Masz źle ustawiony kąt wtrysku. Powinien on wynosić w grupie 004BS: 2*ATDC na Late przy 100%.
dopuszczalny odchył to +/-2*, co daje nam efektywny zakres kąta od 0* do 4* ATDC na Late - nie mniej jednak zawsze należy starać się ustawić go na 2*ATDC.

EGR - albo zabrudzony, albo zaślepiony.

Pozdrawiam
Paweł

: 20 sty 2011, 22:43
autor: szeryfisch
Rysiek, wpadnij do mnie zrobimy proby dynamiczne i bedzie wiadomo.

: 09 lut 2013, 21:18
autor: witeklegowski
witam wszystkich! potrzebuję kilku wskazówek co mam dalej robić :-/ a mianowicie: w sierpniu kupiłem swoje audi. cieszyłem się nim przez półtora miesiąca zanim wypadła mi dźwigienka spod wałka rozrządu i się zaczęło. mechanik powiedział mi wtedy ze mógł dostać zawór w głowicy i trzeba zwalić górę zobaczyć. kupiłem głowice , wałki popychacze itd. głowice poszły do sprawdzenia i planowania. mechanik po powrocie złożył to do kupy przy okazji wymienił rozrząd i uszczelniacz na wale bo leciał olej. po złożeniu auto jest w trybie awaryjnym skrzyni biegów i nie może wpaść na pomysł dlaczego :-| . pompa jest po regeneracji. auto dojechało na kołach i skrzynia chodziła bez zarzutu, a on teraz twierdzi ze trzeba skrzynię wywalać. proszę o jakieś wskazówki. pozdrawiam :-|

: 09 lut 2013, 21:27
autor: jacek
Kolego " witeklegowski " Tryb awaryjny w skrzyni może oznaczać żle ustawiony kąt wtrysku , pierwsze słysze żeby do wypadnientej dzwigienki w 2,5 TDI było wymagane ściągnięcie głowicy i jej sprawdzanie :shock: , wymienia się tylko kompl. hydraulike i wałki.

Zmień mechanika :mrgreen:

: 09 lut 2013, 21:42
autor: Simone331
witeklegowski odwiedź dział powitań. Według regulaminu tam należy umieszczać swój pierwszy post. ;)

: 22 lut 2013, 20:41
autor: witeklegowski
chętnie bym zmienił ale jak rozgrzebał wszystko :cry: samochód odpala nawet bez problemu ujedzie się nim 500 metrów i skrzynia wpada w tryb awaryjny. wymyślił teraz że to sterownik w pompie abs wszystko psuje :shock: ręce już mi opadają na te jego teorie :-x

: 22 lut 2013, 22:16
autor: szeryfisch
kolego witek, a jakie bledy sa w skrzyni i w silniku?

: 23 lut 2013, 11:34
autor: witeklegowski
mój wspaniały mechanik najpierw mówił że jest przeciążony sterownik silnika teraz jak wrócił z naprawy sterownik pompy abs to mówi ze mu sie wyświetla bląd sterownika abs. w poniedziałek ma go wysłać jeszcze raz żeby go poprawili. wtedy będę wiedział więcej. :-( a tak w ogole to czy sterownik abs ma coś wspólnego z trybem awaryjnym skrzyni :?:

: 23 lut 2013, 12:23
autor: jacek
witeklegowski, Kolego ja miałem taki sam problem ze skrzynią w A6 TDI, przyczyną było zły kąt wtrysku w pompie , regulator kąta był zatarty. Po wymianie pompy wtryskowej i prawidłowym ustawieniu kąta autko śmiga aż miło.
Dodam że wymiana samego sterownika pompy nic tu nie pomoże.

Sterownik ABS ma się nijak do trybu awaryjnego w skrzyni.

Nie wiem u kogo w Toruniu serwisujesz autko ale gość chyba z Audi/VW ma znikome doświadczenie.