Strona 1 z 2
[D2 98 2.5TDI
] Pompa paliwa
: 18 lut 2011, 21:41
autor: Rycho124
Witam, prawdopodobnie padła mi pompa paliwa w A8 2,5 tdi quatro. Problem polega na tym, że nikt w warszawie nie potrafi jej naprawić. "Fachowcy"z warsztatu proponują wymianę na nową. Jest ona jednak koszmarnie droga, zamienników niestety nie ma , a używanej nie mogę znaleźć.
Słyszałem, że w Nadarzynie jest warsztat specjalizujący się w układach paliwowych audi. Podobno naprawiają takie rzeczy.
Będę wdzięczny za jakiś namiar na ten warsztat lub kaźdy inny w okolicach warszawy, który byłby w stanie ogarnąc ten temat.
Pozdrawiam
Ryszard
: 18 lut 2011, 22:15
autor: WhiteDevil
: 18 lut 2011, 23:16
autor: Rycho124
Whity dzięki. Widzialem to na allegro, ale problem polega na wymianie tego wsadu w koszu czyli calej zintegrowanej /w obudowie plastkowej/. To nie takie proste. Ponadto chcialbym aby fachowiec sprawdzil calą resztę /zawór, wewnętrzne przeplywy w zalezności od poziomu plywaka ect/. Skoro mam wszystko wymontowane to trzeba określić konkretny powód usterki.
: 18 lut 2011, 23:58
autor: mdamian
Rycho124, akurat wymiana samej pompy jest prosta , gorzej z montażem z powrotem w zbiorniku .
: 19 lut 2011, 13:57
autor: jacek126
Rycho124 daj maila do siebie to ci prześle opis jak to wszystko w zbiorniku działa. Dopiero co przerabiałem wymianę pompy u siebie i zrobiłem to sam. Jakie masz objawy że jesteś już pewny że pompa siadła?
: 19 lut 2011, 14:36
autor: Rycho124
Mdamian, dlaczego sądzisz, że wymiana to prosta sprawa? Jak masz jakieś doświadczenie to powiedz coś. Moim zdaniem, żeby dostać się do pompy /wsadu/ to po drodze z kielicha- pokrywki trzeba zdjąc przewody paliwowe. Trudność polega na sforsowaniu cybantów /pierścieni zaciskowy/, które są chyba zaprasowywane fabrycznie. Pewnie są jakieś sposoby na to, ale powinien to robić osoba doświadczona, żeby nie polamać plastików. Poza tym przy kazji należaloby wymienić co nieco np oringi i inne uszczelki.
Stąd, dopytuję o namiary na fachowca w Warszawie.
pozdro RA
[ Dodano: 2011-02-19, 15:36 ]
Jacek 126, pewności nie mam i dlatego chcę żeby fachowiec ją sprawdził. RA
[ Dodano: 2011-02-19, 15:45 ]
Jacek 126, podejrzewam, że przyczyną awarii bylo uszczelnianie zbiornika paliwa właśnie w okolicach nakrętek, śrub mobowania pompy. robiłto znajomy. i to po wyjeżdzeniu paliwa do 1/3 zbiornika silnik zgasł na amen. Potem w warsztacie napompowali, gruszką przez przewód od filtra, pliwo do pompy wtryskowej i sam. zaskoczył na 4-5 sek. Ale po skręceniu przewodow nie zapalił. Warsztat uznał, że trzeba wymienić pompę.
[ Dodano: 2011-02-19, 15:53 ]
Jacek 126, a zapomnialem o e-mail : r.anuszewski@o2pl.
A przede wszystkim dziękuję za chęć przeslania schematu. RA
: 19 lut 2011, 16:09
autor: mdamian
Rycho124 pisze:Trudność polega na sforsowaniu cybantów /pierścieni zaciskowy/, które są chyba zaprasowywane fabrycznie
u mnie też były zakręcone te pierścienie że nie szło ruszyć , przydał się młoteczek i jakiś bardzo tępy śrubokręt lub klucz płaski , zapierasz klucz (lub śrubokręt ) o te zęby co masz na tym pierścieniu i pukasz ( z wyczuciem tak żeby ich nie połamać ) .
Powinno się odkręcić , tak u mnie poszło .
Więcej zabawy miałem z włożeniem "Smoka" do zbiornika , nie wiedziałem jak go tam włożyć to wrzuciłem pompę luzem , wisi na przewodach od paliwa (zasilającym i powrocie) .
Tylko jest mały mankament (trzeba mieć minimum 1/4 zbiornika żeby odpalił)
teraz jak mi padnie pompa paliwowa to wezmę zamontuję ją tak jak powinna być .
(bo już wiem jak powinna być obsadzona) :mrgreen:
: 19 lut 2011, 16:42
autor: Rycho124
mdamian, dziękuję Ci. Twoje doswiadczenie upewnia mie, że są fachowcy, którzy robią takie rzeczy. Ja sam nie będę tego robił. Ale muszę szukać osoby w Warszawie lub okolicy.
Szkoda, że mieszkasz daleko. Weryfikacja pompy to jedno, a ustalenie przyczyny awarii to też ważne. Mam nadzieję, że sporo mi pomoże Jacek126, bo też coś takiego przerabiąl. RA
: 19 lut 2011, 20:24
autor: mdamian
Rycho124, poszukaj w postach , były dokładne rysunki jak wyjąć pompę , nawet filmik na youtube był :mrgreen:
Proszę cię bardzo . :wpale:
http://www.a8team.pl/topics24/1108.htm
: 19 lut 2011, 22:09
autor: Rycho124
Mdamian, tego szukałem. Moje gratulacje. Daję punkty za pomoc. Jeszcze pytałem daro72 czy po wyjechaniu calego zbiornika wszystko bylo OK. daro72 znalazł przyczynę padnięcia pompy- np. szczotki, bo raz działała raz nie. Moja poza zbiornikiem /na krotko dziala/. Nie oznacza to, że w jakimś miejscu już nie dziala. Może to być jeden punkt na komutatorze i znowu robota od nowa. Teraz tylko potrzeba fachowca. Może jacek 126 się jeszcze odezwie. Ja niestety sam tego nie zrobię /kontuzja/. Jeszcze raz duże dzięki. RA
[ Dodano: 2011-03-13, 13:03 ]
Nareszcie auto już jeździ. Czekam, jednak jak poziom paliwa spadnie do rezerwy. Wtedy, w skrócie, opiszę przyczyny sposób naprawy itp. tak, aby zakończyć problem. RA
: 25 kwie 2011, 20:07
autor: jacek126
Rychu124 sorki wielkie że się nie oddzywałem ale za duzo na głowie i nie siedziałem prawie przy komputerze.
: 26 kwie 2011, 15:55
autor: Rycho124
Witam Cię Jacek126, wiem że jak się człowiek zajmie swoimi sprawami to i doba jest za krótka. Moja pompa jest chyba /na 99%/ sprawna. Daję 1% marginesu, bo jeszcze nie jechałem na rezerwie. Byłem nim w kilku trasach, ale daleko od domu tankowałem przed rezerwą. Dopiero teraz po Warszawie przekonam się jak jest na rezerwie.
Jeszcze raz dzięki, bo dużo się nauczyłem. RA
: 26 kwie 2011, 18:02
autor: jacek126
To jeżeli schodzi ci wskazówka poniżej połowy zbiornika tak do 1/4 i dalej jeździsz tzn że jest ok. Bo poniżej połowy zbiornika paliwo samoczynnie nie da rady się wlewać do kosza, tylko musi je wlewać pompa znajdująca się w zbiorniku. Wyślę ci na pocztę opis działanie pompy w zbiorniku, jest to całkiem ciekawe więc warto poczytać na przyszłość. Pozdrawiam.
: 27 kwie 2011, 14:29
autor: Rycho124
Jacek126, właśnie tak jest jak opisaleś. Wtedy pamiętam, że bylo jakby wskzówka na prawie polowy zbiornika stala w miejscu. Chętnie przeczytam, a może jeszcze ktoś ze mną, zasadę uzupelniania, przelewania paliwa do kosza. pozdro. RA
: 27 kwie 2011, 18:56
autor: szeryfisch
Pompa przelewa paliwo miedzy dwiema komorami ( oddziela je zwezenie na wal) aby poziom byl jednakowy. Dodatkowo masz tam czujnik ktory mierzy poziom paliwa w koszu i jak jest zbyt malo to odetnie pompe wtryskowa zeby sie nie zapowietrzyla. I tyle.