Strona 1 z 1

[D2 01 3.3TDI ] Świece żarowe

: 04 mar 2011, 22:10
autor: arti
Tak sobie czytam na temat tego silnika i pytanie odnośnie świec żarowych.Czy jeżeli będą jakieś spalone to diagnostyka komputerowa wykaże :?: Zauważyłem że w większych mrozach troszke nierówno odpala ,CDIF/2 pokazał zero błędów :roll: Czy świece w tym modelu spełniają jeszcze jakąś funkcje? Osobiście spotkałem się ,że świece były załanczane nawet w trakcie jazdy gdy silnik spełniał pewne warunki...ale to inna marka.

: 05 mar 2011, 11:19
autor: wolek
Kolego ja osobiście nie spotkalem się z błędem uszkodzonych świec żarowych... Ale można jew bardzo łatwy sposób zdjagnozować, potrzebna ci będzie najzwyklejsza żarówka 12V. Odłączasz złącze świecy przykładasz do niej jeden przewód a drugi jego koniec z żarówki do + ale uwaga tylko do + bo świeca bierze masę z bloku, jeśli żarówka się zaświeci znaczy że świeca jest sprawna. Sposób ten jest bardzo powszechny w różnych serwisach. ja się go nauczyłem w ASO skody :P Pozdrawiam Michał.

: 05 mar 2011, 11:26
autor: czaszkin77
Weż miernik i sprawdz swiece , na mierniku masz ustawianie sprawdzanie obiegu prądu, jedną koncówkę do masy druga do świecy jak piszczy to swieca jest dobra jak nie to spalona , u mnie tak samo odpalała i chwilę chodziła nierówno sprawdziłem i ani jedna nie grzała wymieniłem wszystkie

: 05 mar 2011, 14:58
autor: casanovak
tak jak kolega czaszkin77, pisze lub akumulatorem z jednej strony dajesz + z drugiej - jak iskrzy do dobra jak nie to zlom...u mnie jedna byla sprawna wiec wymienilem wszystkie jeszcze przed mrozami jak wymienialem walki...Pozdrawiam

: 05 mar 2011, 22:18
autor: przemoR888
powyższa metoda nie sprawdza się zawsze. świeca może iskrzyć ale grzać będzie od środka a nie jak prawidłowa nagrzewa się czubek. Najlepiej wymontować i sprawdzić wiem że jest to czasochłonne i sam bym sprawdził na iskrzenie :mrgreen:

: 05 mar 2011, 23:16
autor: casanovak
I znowu sie czegoś dowiedzialem dzieki kolego przemoR888, po raz kolejny mi pomogles...Z tym ze u mnie nie iskrzylo 7 swiec wiec nie bylo sensu zostawiac jednej dlatego tez wymienilem wszystkie:) pozdrawiam

: 06 mar 2011, 20:46
autor: arti
Dzięki za info!Wnioskuję z wypowiedzi że bardzo możliwe jest, iż po przepaleniu jakiejkolwiek świecy w tym modelu,pamięć diagnostyczna będzie czysta.W niektórych modelach z grupy VAG-a układ ten podlega samodiagnozie i wywali błąd świeca lub moduł świec.Przyznam się że jestem mechanikiem i nie chciało mi się sprawdzać :oops: Kompa podłączyć chwilka czasu,taka prawda. W ten weekend robiłem zawieszenie,bo w tygodniu pracy tyle...i sie nieżle narobiłem.Teraz mam zamiar troche pojezdzić..następnym razem wymienie również świece bo napewno będą ap.
Poznaje dopiero swoje auto,pewnie o nie jedno jeszcze zapytam :-)

: 06 mar 2011, 23:51
autor: Lechu
czaszkin77 pisze:Weż miernik i sprawdz swiece , na mierniku masz ustawianie sprawdzanie obiegu prądu, jedną koncówkę do masy druga do świecy jak piszczy to swieca jest dobra jak nie to spalona , u mnie tak samo odpalała i chwilę chodziła nierówno sprawdziłem i ani jedna nie grzała wymieniłem wszystkie

świeca która ma oporność powyżej 5Ω uznawana jest za niesprawną. Sprawdzenie obiegu sprawdzi świece lecz nie do końca.