Strona 1 z 1

[D2 01 3.3TDI ] czarny dym

: 23 maja 2011, 17:38
autor: ahadam
Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.

: 23 maja 2011, 20:20
autor: eloallxp
sam takiego przypadku kolego nie miałem ale podobno jak kopci po przyciśnięciu gazu to ma złą dawke paliwa . ale wszystko jest możliwe ja po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil

: 23 maja 2011, 20:26
autor: mdamian
eloallxp pisze:po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil
a nie czułeś spadku mocy ??

: 23 maja 2011, 20:48
autor: eloallxp
czułem ale wymyślali wszystko inne a ja jak głupi wymieniałem :/

Re: czarny dym

: 23 maja 2011, 23:25
autor: tomek87g
ahadam pisze:Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.

jeśli tak jak piszesz czarny dym wydobywa sie w okolicy turbiny to najprawdopodobniej masz gdzieś nieszczelność układu wydechowego w tym obrębie(pęknięcie ,odkręcenie sie którejś śruby,któraś uszczelka siadła,itp)
do aloallxp
co to znaczy turbiny się nie otwierają?

: 24 maja 2011, 09:59
autor: Ducce
Mam pytanie turbiny sa sterowane elektronicznie czy podcisnieniowo??? podpinaliscie Vaga???

: 24 maja 2011, 11:39
autor: ahadam
W środę odstawiam auto do mechanika , dam znać co było przyczyną , też podejrzewam nieszczelność choć autko nie straciło mocy , tylko bardziej kopci.

: 24 maja 2011, 20:09
autor: arti
Hej
Przeczytaj ten wątek: http://www.a8team.pl/topics13/4356.htm
Może masz ten sam problem :roll:

: 27 maja 2011, 01:55
autor: ahadam
Trafiłeś , pękła rura od Egra tak jak wyżej opisane , narazie mechanik rozebrał to g....... teraz czekam na rurkę .Pozdrawiam

: 27 maja 2011, 22:09
autor: arti
Ach , te lewe rurki EGR-a ;-)
Zastanówmy się teraz nad przyczyną , której to być może nie przewidzieli inżynierowie :D
Mnie tam się wydaje że sekret tkwi w konstrukcji,wyprofilowaniu.Jak się dołoży do pieca to w komorze silnikowej piekarnik,owa rureczka ma dużo załamań (kolanka) na końcu harmonijkę.Pod wpływem temperatury kolanko chce się wyprostować..czyli duża odkszałcalność cieplna,do tego rezonans pracy silnika i zmęczenie materiału.Wszystkie siły obciążają miejsce w którym nastąpiło pęknięcie.
Nie ma bata , coś w tym musi być :wpale:

: 04 cze 2011, 16:08
autor: ahadam
Rurka EGRA (lewego) wymieniona , kopcenie ustało.

: 05 cze 2011, 13:28
autor: arti
Kolego a w jaki sposób ją wymieniłeś?
Wyciągałeś lub opuszczałeś silnik?

: 05 cze 2011, 20:21
autor: ahadam
Robił mi to znajomy mechanik , doszedł tam bez ruszania silnika , ale to naprawdę to zegarmistrzowska robota.

: 05 cze 2011, 22:00
autor: Fifo
Dokładnie ten sam problem miałem ostatnio. Też lewa rurka egr'a postanowiła się rozszczelnić - na tzw harmonijce. Ja zamiast kupować nową zrobiłem zaślepki do egr'a - własciwie to do dwóch i teraz działają w teorii a w praktyce są zaślepione. Wyciągnięcie tych rurek od egr'a to ekwilibrystyka, ale da się bez wyciągania czy opuszczania silnika - trzeba być tylko dośc zręcznym manualnie i nie miec rąk jak Pudzian ;)