Strona 1 z 2

[D2 97 2.5TDI ] Problem z grzaniem świec;/

: 08 lip 2011, 23:04
autor: grabson89
Witam, mam problem z odpalaniem rano. Kiedy przekręcę stacyjkę to rozrusznik kręci z 5 sek zanim odpali.Myślę że to grzanie świec bo przekonałem się zimą;/ musiałem ratować się kokpitem;p problem latem jest za pierwszym odpaleniem rano później już git.Ale zimą to jest kicha;/ ma ktoś może jakieś pomysły co to może być? Znajomy elektryk polecił mi wymianę sterownika od silnika ale to chyba nie wypał;/ proszę o pomoc:) bo za 4 miesiące będzie już zimno:p

: 08 lip 2011, 23:08
autor: SamackA8
Kolego miałem tak samo, wymieniłem wszystkie świece i jest wszystko ok. Pozdrawiam

P.S Nie chce wprowadzić cię w błąd, nie wiem co jest problemem u Ciebie ale u mnie zadziałało, wydaje mi się że u Ciebie też zadziała

: 08 lip 2011, 23:39
autor: tomek87g
przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają
jesli rozrzad dobrze ustawiony to moze byc np zły kąt wtrysku albo dawka paliwa
czujnik temperatury uszkodzony itp.
potrzeba wiecej szczegółów do diagnozy np:
czy auto było vagowane?
czy podczas problemu z odpalaniem puszcza biały dym?

: 09 lip 2011, 01:15
autor: Klimass1
Apropo świec żarowych jak będziesz wymieniał to na rozgrzanym silniku i uważaj bo lubią się ukręcać a wtedy to już głowica w górę szybuje :mrgreen: :) :D

: 09 lip 2011, 06:14
autor: daro72
tomek87g pisze:przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają
Świece żarowe nawet przy + temperaturach grzeją tylko czas się skraca.
Jeśli przy odpaleniu wali niebieskim dymem to wtryski leją. Jeśli pojawia się czarny dym to coś nie halo ze sprężaniem. I to ostatnie właśnie najbardziej odpowiedzialne jest za odpalenie i najczęściej daje popalić w zimie przy niskich temperaturach.

: 09 lip 2011, 07:33
autor: grabson89
Jeśli chodzi o jakikolwiek dym to nic nie ma ani ciemnego ani białego itd.
Świece to wymieniłem na początku wszystkie 6 bo były spalone trochę mnie to zdziwiło ale doszedłem do wniosku że poprzedni właściciel zaniedbał tą sprawę jak większość rzeczy w tym aucie a teraz ja próbuje to ogarnąć.
Wracając do tematu to chciałbym się dowiedzieć jeszcze gdzie znajduje się jakiś sterownik grzania świec? To ta część pod plastikową osłoną silnika co dochodzą kable od świec? No i czy to może być przyczyną?

: 09 lip 2011, 08:33
autor: tomek87g
daro72 pisze:
tomek87g pisze:przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają
Świece żarowe nawet przy + temperaturach grzeją tylko czas się skraca.
Jeśli przy odpaleniu wali niebieskim dymem to wtryski leją. Jeśli pojawia się czarny dym to coś nie halo ze sprężaniem. I to ostatnie właśnie najbardziej odpowiedzialne jest za odpalenie i najczęściej daje popalić w zimie przy niskich temperaturach.
skoro wedlug Ciebie w tym silniku swiece grzeja nawet w tak plusowych temperaturach
to mam pytanie czy sprawdzałeś osobiście to czy gdzieś wyczytałś ;-) ?
jesli wtryski leją to nastepuje nie pełne spalanie paliwa zgodnie z chemicznym wzorem spalania nie całkowitego weglowodorów(ON) nastepuje wydzielanie wegla (C) który jest koloru czarnego jak wszyscy wiemy :mrgreen:
problem ze sprezaniem jak najbardziej realny ,ale ja stawiam na zle ustawioną pompe
grabson89 napisz czy podłaczałes auto pod vaga i czy kat wtrysku i dawka startowa były sprawdzane i regulowane?

: 09 lip 2011, 16:29
autor: grabson89
W poniedziałek pojadę na VAGa i teraz przynajmniej wiem pod jakim kątem ma go sprawdzić. Dzięki odezwę się po podłączeniu co wynikło.

: 10 lip 2011, 01:09
autor: Klimass1
Przestaw kąt wtrysku u jakiegoś mechanika według Ustawień Pierwotnych w VAG-COM i będzie ok . Ktoś przy zmianie rozrządu mógł to przestawić albo coś i teraz może źle odpalać . W 1.9TDi da się to ustawić na odpalonym silniku :) tutaj niestety takiej możliwości już nie ma ;)
Pozdro

: 10 lip 2011, 08:14
autor: daro72
tomek87g pisze:skoro wedlug Ciebie w tym silniku swiece grzeja nawet w tak plusowych temperaturach
to mam pytanie czy sprawdzałeś osobiście to czy gdzieś wyczytałś ;-) ?
Podłącz miernik do instalacji to się przekonasz. Każda świeca to prawie 20A. To tak jakbyś kręcił rozrusznikiem. Ma diesla więc wiem jak grzeją świece. Jeśli przy rozruchu by ci nie grzały to od strzała żadne auto nie zapali.To tylko grzeją krócej bo czujniki tym sterują i szybciej się nagrzewają. Spróbuj kiedyś zimnego diesla odpalić bezpośrednio po przekręceniu kluczyka zobaczysz jak różnica będzie w długości kręcenia jak poczekasz na zagrzanie.

: 10 lip 2011, 22:11
autor: tomek87g
daro72 nie spinaj sie,ale
dalej nie odpowiedziałeś konkretnie na moje pytanie
ja sprawdzałem zarowno w 1.9 i 2.5 tdi
na dzien dzisiejszy mam na podwórku tylko 2 szt 1.9tdi to jak chcesz to wpadnij ;-) moge zademonstrować ze w takich temperaturach jak są teraz odłacze całkowicie zasilanie od swiec zarowych i auto odpali po nocy od tzw strzała,warunek poprawnie ustawiony rozrzad,pompa i silnik w jako takim stanie :mrgreen:

: 10 lip 2011, 23:47
autor: szeryfisch
w 1,9tdi to nawet maski nie trzeba podnosic ....

grobson89, jakby co to mozesz wpasc do mnie, autostradą masz raptem 30min..

: 11 lip 2011, 23:24
autor: Klimass1
:p dobra , może niech kolega napisze czy sobie poradził z problemem a nie wy się tu sprzeczacie :)

: 15 sie 2011, 09:58
autor: grabson89
Witam, trochę mnie nie było w kraju i dlatego piszę dopiero teraz co ustaliłem.
Byłem na VAGu i gościu prześwietlił mi podawanie powietrza.Wyskoczyło mi 400mg chyba na metr sześcienny( nie jestem pewny jednostek;p) niby powinno być 800.Mam jeszcze do tego auta drugi sterownik silnika i na tym drugim znowu wyskoczyło 350 i auto paliło gorzej rano. I teraz co trzeba wymienić? Przepływke gościu wymienił na nową przy mnie żeby zobaczyć czy coś się zmieni i dupa. Nic się nie zmieniło. Czyli co sterownik? Już jeden kupiłem i też dupa. Czytałem inne tematy o przepływce to że może nie dochodzi +. Proszę o pomoc.

: 15 sie 2011, 14:17
autor: szeryfisch
to odepnij przeplywke i juz. Moim zdaniem problem bedzie z paliwem a nie z powietrzem.