Strona 1 z 1
[D2 98 2.5TDI
] turbodziura
: 20 sie 2011, 01:34
autor: Rycho124
Jeżdżę dieslem a8 2,5 TDI quattro ponad dwa lata. Zawsze nie byłem zachwycony przyśpieszaniem, szczególnie w trybie automat. Na trasie z regóły wyprzedzam przechodząc na tryb "manual".
Teraz wracając z urlopu wyadawało mi się, że turbodziura jest większa-dłuższa, a i przejście na tzw manual też nie wiele poprawia. Jadąc na urlop chyba tego nie bylo. Jedno co się stało co moim zdaniem mogło mieć wpływ to tankowanie na Orlenie. Ale, za nim zacznę całą zabawę z szukaniem przyczyn, proszę o radę, czy można u mechanika /na komputerze/ sprawdzić turbinę metodą odczytu błędów lub oględzin /np szczelności rurek/.
Rycho
: 20 sie 2011, 02:04
autor: MaKs10
Sprawdź przepływke kolego
Ja nie narzekam ale u mnie Manual siedzi
Pozdrawiam
: 20 sie 2011, 21:12
autor: szeryfisch
wskazany komputer i wszystko bedzie jasne. Dodatkowo mozna go zchipowac i bedzie mial pod 200KM. Wtedy idzie duzo lepiej...
: 20 sie 2011, 21:18
autor: mdamian
szeryfisch pisze:mozna go zchipowac i bedzie mial pod 200KM. Wtedy idzie duzo lepiej...
i silnik zrobi z 50Kkm i wyzionie ducha
: 20 sie 2011, 23:20
autor: szeryfisch
jasne, dlatego swojego nie ruszaj. Chipowanie zazwyczaj nie zabija silnika, tylko uzyszkodnik auta.
: 21 sie 2011, 03:34
autor: MaKs10
szeryfisch pisze:jasne, dlatego swojego nie ruszaj. Chipowanie zazwyczaj nie zabija silnika, tylko uzyszkodnik auta.
w 100% się z Tobą zgodzę kolego
tez latam z chipowanym na około 200km
zrobiłem około 75 tys. po chipie nie wiem jeszcze ile przed było zrobione bo już takie kupiłem
oczywiście te 200 oceniam na oko
kolega miał a8 2.5TDI z hamownia na 200 parę kucyków i zawsze baty łapał na kresce
nieduże ale łapał
ii muszę przyznać ze nic się nie dzieje
a takie e39 3.0D już nie raz się przejechały w co ludzie nie wierzą
a spalanie w granicach 7 litrów na trasie tez robi swoje
ale co tu duzo mowic
4.2 to 4.2
: 21 sie 2011, 09:55
autor: mdamian
MaKs10 pisze:ale co tu duzo mowic
4.2 to 4.2
Wszystko i na temat :mrgreen:
: 21 sie 2011, 14:01
autor: tomow
MaKs10 pisze:tez latam z chipowanym na około 200km
jaki masz silnik? AFB czy AKE?
jeżeli masz AFB to więcej niz 180KM nie ukręcisz na tym silniku, wydajnosc układu paliwowego i turbiny konczą sie na 180KM
z AKE mozna zrobić 200KM ale to już max zachowując rozsądny poziom dymienia...
: 21 sie 2011, 14:22
autor: Rycho124
Dięki za wszystkie opinie. Zacznę od diagnozy na komputerze tak jak sugeruje szeryfisch. Może coś pokaże. Tak generalnie , to chodzi mi, że ta dziura pogorszyla /zwiększyła/ się ostatnimi czasy tzn. na przestrzeni jakieś ostatnie 1000 km. W tym czasie było to być może feralne tankowanie pełnego zbiornika. 1/3 ekodiesel, 2/3 verwa z Orlenu. A może tu jest pies pogrzebany?
pozdrawiam.
Rycho124
: 21 sie 2011, 18:00
autor: MaKs10
Bodajże AFB
no to nie wiem mówię tylko jak sprawa wygląda plus ta kreska z kolegą który miał wykres
a kolega z Jawora widzę
to rzut beretem
: 21 sie 2011, 18:40
autor: tomow
MaKs10 pisze:Bodajże AFB
no to nie wiem mówię tylko jak sprawa wygląda plus ta kreska z kolegą który miał wykres
a kolega z Jawora widzę
to rzut beretem
zalezy kto Twojemu koledze pisał soft i na jakiej hamowni to było hamowane ;-)
miałem jakis czas temu A8 2.5 TDI AFB, soft robiony przez Patryka z Compsportu - wynik 180KM i 420Nm ... i niestety jest to max dla tego silnika :-(
ano jestem z Jawora, jak dobrze rzucisz beretem to pewnie doleci :mrgreen:
: 21 sie 2011, 23:52
autor: MaKs10
Aaa tego nie pamiętam
420NM to i tak nie jest źle
Dobra nie robimy OFF-topa
: 22 sie 2011, 09:00
autor: gierobiala
Przepływka na kompie nie wyjdzie,trzeba by było pomierzyć wartości przepływu powietrza..
U mnie była podobna sytuacja,przepływkę przemyłem(tylko delikatnie z tym jak z jajkiem) ,wyczyściłem zawory podciśnienia N72 i N12 i hula jak szalony ;-)
Na początek zobacz czy sztanga podciśnienia się nie przycina,zdejmij z niej wężyk i załóż na pracującym silniku i będziesz widział.Ona otwiera łopatki zmiennej geometrii turbiny,a po naszemu -daje kopa.Zobacz też czy w wężyku jest ciśnienie-powinno ssać dosyć mocno..Mogły się też zapiec kierownice w turbinie,ale to bym obstawiał na końcu..W naszych silnikach turbina działa na dwa razy i czym gorzej się otwierają łopatki tym większy efekt turbodziury.
: 22 sie 2011, 22:13
autor: szeryfisch
przeplywka na kompie wyjdzie. To ze bledu nie wywali to inna rzecz, robisz odczyt wartosci rzeczywistych i masz czarne na bialym... Sztange tez lepiej sprawdzic vaginą