Strona 1 z 1

[D2 00 3.3TDI ] Czarny Dym

: 18 paź 2009, 18:49
autor: as
Witam

Autko po kupnie miało pare problemów w tym z silnikiem. Po remoncie w zeszłym roku prawie kapitalnym nie mógł odzyskać mocy. Co chwile wchodził w tryb awaryjny aż do wizyty u mega mechanika. Po chwili oglądania i paru testach skubany doszedł że problem bym z podciśnieniem. Moc nagle odzyskana. Moc jest do dzisiaj jednak kopcenie nasila sie coraz bardziej. Nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyn. Dolewałem już magicznych płynów do baku. Palenie oleju jest wręcz poniżej normy. Olej leje ten co zawsze był lany czyli 5W40 tyle że Gulfa niby ok choć może to to. Nie wiem czy ktoś może ma podobne doświadczenia. Mega wydatków już nie zniosę a nie chciałbym rozstawać sie z demonem.

: 18 paź 2009, 22:54
autor: martab99
Program seria czy były jakieś mody?

: 18 paź 2009, 23:48
autor: Skiner
PS.zmień sobie w podpisie rodzaj skrzyni bo nie było Multitronika w 3.3 TDI
Sory za OT

: 19 paź 2009, 10:15
autor: as
zmieniłem skrzynie na tip

A w kwestii Program seria czy były jakieś mody?
to mody rozumiem jakies chipy - z tego co mi wiadomo i ja sam nie zlecałem nie były robione
a co do program to gdzie to odczytac
czy programem mam vaga pl
czy poprostu gdzie jest nakleja czy cos ?

[ Dodano: 2009-10-27, 20:48 ]
Panowie rozumiem brak pomysłów

a ten wątek o programie i modzie padł
nie do końca wiem co szukać a dymić dymi
mam prośbę o rozbudowanie tego pytania z programem i modami chyba że już zamknięte

: 02 lis 2009, 21:46
autor: Radek
U mnie tez był problem z podcisnieniem,doszłem do tego i wszystko gra przestał kopcic,ale wczesniej za nim doszedłem ze to podcisnienie to wymieniłem koncówki wtrys. i turbiny i nie kopci.Ale jak ci kopci na czarno,to zła mieszanka,albo za dużo paliwa,albo za mało powietrza

: 03 lis 2009, 21:32
autor: as
proponujesz ponownie spradzic podcisnienie czy raczej skupic sie na wtryskach i turbinach ktore sa 2 i podobno trudno sie do nich dostac a ich wymiana to juz mega koszty ??

: 04 lis 2009, 08:29
autor: Radek
koncówki,albo gdzies lewe powietrze ciagnie,ja jak przepływomierz wymieniałem to też trudno wymienic to zle mi go załorzyli,tam są takie klipsy na tych złaczach i jeden nie zaskoczył i przepływomierz ciagnoł lewe powietrze i też kopcił,jak ma kopa to turbiny raczej dobre,ja u siebie odłaczyłem odme od kolektora ssacego żeby wogule czyste powietrze ciagnoł,bo tak pcha ci opary oleju do układu ssacego,jak bys sciągnoł wylot z turbiny do IC to bys zobaczył jak sie tam olej zbiera i to ma sie spalac.Sprubuj odłaczyc odme,nic sie nie stanie,ja u siebie na stałe odłaczyłem i odme i egr-y i spala mi czysciutkie powietrze,a nie spaliny i olej

: 04 lis 2009, 10:51
autor: gebers
tak jak kolega radek pisze jest tak umnie tylko ja mam ciagle moc a kopci jak pszyspieszam

: 04 lis 2009, 11:52
autor: Radek
Jak końcówki wtrysków to by kopcił cały czas,to jest tylko problem złej mieszanki czyli tak jak mowie albo za dużo paliwa a za mało powietrza i w tedy kopci,sprawdzić doloty powietrza od przepływomierzy do turbin i od turbin do IC,nie jest to proste,bo trzeba trochę porozkręcac i jak bys już sie za to brał to uważaj na rurki ktore są przykręcone do turbiny na zimnej stronie turbiny które idą do intercoolera wodnego,miedzy intercolerem a turbina jest gumowy odcinek skrecony opaskami,jak zamocno bedziesz szarpał przy prubie zdjęcia tego węża to możesz urwac metalowa rurkę przykręcona do turbiny i w tedy pozamiatane,turbina do wymiany,jest to bardzo delikatne,przykręcone tylko na jedna śrubke,a ten wąż gumowy miedzy turbina a intercolerem tez może gdzies łapac lewe powietrze i bedzie kopcił,to jest guma i z czasem może pekac,tym bardziej że jest poddawana temperaturze i oleju.

: 12 lis 2009, 14:33
autor: ahadam
Witam Panowie ponawiam pytanie , może ktoś wie czy trzeba demontować rozrząd w 3,3 aby wymienić wymienić termostat ?