Strona 1 z 1

[D2 01 3.3TDI] chodzi na 4 cylindry po lewej

: 15 maja 2012, 22:39
autor: dunin
Witam na forum!
Jestem u Was nowy, ale jestem zdesperowany i szukam każdego źródła, żeby znaleźć rozwiązanie. Sprawa dotyczy A8 D2 3.3 '01, które niestety zapaliło się podczas jazdy i prawa część komory silnika została "trochę" naruszona. muszę teraz poskładać to do kupy (nie moje auto...). Wymieniłem wiązki elektryczne od komputerów. wymieniłem wiązki wężyków podciśnień w komorze silnika. wymieniłem dwa wtryskiwacze (przypadkiem czy przez pożar wykazujące za duże korekcje). generalnie wszystko, co widocznie ucierpiało w płomieniach jest wymienione.

auto odpala, ale chodzi na 4 cylindry i chodzi tak twardo, że 500m od auta klekot rozrywa bębenki w uszach. prawy rząd cylindrów (od strony pasażera) praktycznie nie pracuje. jedyny błąd zapamiętywany przez komputer to błąd przepływomierza (ale nie wiadomo którego, bo są dwa a błąd ogólny), a w parametrach bieżących wartości są poprawne.

Lewy rząd wtrysków pracuje na napięciu akumulatora, a prawy na napięciu 1-4V. czy jest możliwe, aby od ciepła pożaru wysypał się sterownik od jednego rzędu cylindrów (bo są dwa - master i slave).

Czy wtryski w v8 tdi koduje się na kanałach 71-78? i czy niezakodowanie może być przyczyną takiego zachowania?

będę wszystkim BARDZO wdzięczny za JAKĄKOLWIEK pomoc. jestem już bezsilny, a kolega chce znowu jeździć swoim autem

pozdrawiam, Artur

: 15 maja 2012, 23:14
autor: eloallxp
to Common Rail może wogóle chodzic na 4 cylindry ?? przecież jak by nie dostawały 4 cylindry paliwa to on by wogóle nie odpalił, dopiero Dr. Plak może by coś poradził , a co do twojej sprawy to sprawdzałeś hydraulike ?

: 16 maja 2012, 06:41
autor: dunin
trzeba długo kręcić, żeby odpalił. a potem można sobie odpinać wtryski po prawej i nie widać prawie w ogóle różnicy w pracy silnika.

: 16 maja 2012, 13:53
autor: eloallxp
Szczerze przyznaję się bez bicia że nie spotkałem jeszcze czegoś takiego więc nie pomoge , jjedyne co moge poradzic to sprawdzic rozrząd bo od tego może byc klekot

: 16 maja 2012, 17:55
autor: dunin
Rozrząd był złożony na blokady i potem samochód chodził normalnie, klekot się zaczął po akcji "strażak". jutro będą podmieniane przepływki, ale ja osobiście wątpię w powodzenie.

jeszcze raz ponowię pytanie o kodowanie wtrysków. procedura jest taka, jak w 3.0 tdi, czyli 01->10->(71 do 78), czy na innych kanałach?

: 03 cze 2012, 11:04
autor: casanovak
Kolego klekot silnika może być związany z hydrauliką i raczej na pewno jest. Prawdopodobnie zaciął się któryś z zaworów i rozwalił dzwigienki. Ja bym odkręcił pokrywe od wałków rozreządu i bedzie wszusyko jasne. a jak już otworzysz to sprawdź czy wszystkie zawory pracują tzn dają się wcisnąć. odnośnie kodów nie pomogę. Powodzenia