Strona 1 z 1
[D2 00 3.3TDI
] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)
: 13 mar 2013, 10:53
autor: kumacha
Witam,
no i zaczęły się problemy z brata A8 00 D2 3,3 tdi. Auto stoi już 3 miesiące i czas się za nie wziąć. Rok temu były wymienianie wałki rozrządu, jeden nowy, a 3 regenerowane, robione dźwigienki zaworów, zawory i popychacze. Wałki od Świątka z Bydgoszczy. Remont wykonał poprzedni właściciel. Auto zrobiło 30 tys i chodzi jak na załączonym filmie. Straciło kompresję i chodzi nierówno. Odgłosy pojawiły się w jednym momencie, bez wcześniejszych objawów. Prosimy o pomoc w diagnozie.
http://w731.wrzuta.pl/film/2i9wyQYgavs/ ... ca_silnika
: 13 mar 2013, 11:31
autor: SamackA8
Ja bym na twoim miejscu podpiął Vaga i sprawdził czy nie ma jakiś błędów
: 14 mar 2013, 19:56
autor: pawcio
Witam stuki w kolektorze ssącym prawdopodobnie nieszczelność na zaworach a co za tym idzie utrata komprechy ale to tylko domniemania. Pisze tak bo taki sam przypadek miałem w swoim autku takie same stuki i głowice poszły na regenerację.
Jak byś odkręcił kolektor ssący stuki były by bardziej i wyraźniej słyszalne
: 14 mar 2013, 21:30
autor: szeryfisch
a jak wygladaja spaliny bo na filmiku nie pokazałes?
: 15 mar 2013, 08:48
autor: kumacha
Wczoraj auto oddaliśmy do warsztatu. Diagnoza podobna jak kolegi pawcia - uszkodzony któryś zawór i komprecha idzie w filtr powietrza. Raczej bez ściągania lewej głowicy się nie obejdzie. Oprócz tego jeden wtrysk leje. Zobaczymy czy to było przyczyną ciężkiego palenia na ciepłym silniku. Szeryfisch - do Ciebie miałbym bliżej, bo przez Domasław jechaliśmy na Główną do WRO. Ledwo co zatargaliśmy czołg na lawecie, którą ciągnęliśmy Sharanem :-D . Jak będę wiedział więcej to napiszę. Dzięki koledzy!
: 15 mar 2013, 11:10
autor: pawcio
jak będziesz zrzucał głowice to proponuje obydwie dać do regeneracji ja swego czasu płaciłem po 300 za sztukę i powiem jestem zadowolony
: 10 kwie 2013, 10:53
autor: kumacha
Witam, po niecałym m-cu chłopaki wzięli się w końcu za rozebranie silnika... Okazało się, że nie były wymieniane wałki rozrządu, jak deklarował sprzedający... Wszystko do wymiany... A fakturę dostaliśmy tylko na części, czyli nie koniecznie poszły do tego auta... Wszystko do wymiany... Diagnoza trochę powala z nóg! Czekamy na kosztorys, żeby było wszystko tak jak Pan Bóg to raczej w 10 tys się nie zamknie ;( ciężko powiedzieć co z tym robić...
: 10 kwie 2013, 11:44
autor: mdamian
kumacha, Trzeba było kupić 4.2pb+LPG :-P
: 10 kwie 2013, 13:22
autor: krzychu22.p1i
Nie zazdroszczę wydatku. Jeśli wykonasz naprawę to autko zostanie raczej na dłużej w domu. ;-)
: 10 kwie 2013, 21:47
autor: otto
Kluczem do długiego i zdrowego "życia" motorów 2.5 i 3.3tdi jest regularna wymiana dobrego, najlepiej syntetycznego, oleju z normami dla silników tdi i przede wszystkim nie przeciąganie tych wymian. Niestety ale w dzisiejszych czasach burak, który bierze kredyt i kupuje a ósemkę za 25 tysi żeby mieć najlepszą furkę we wsi najczęściej nie dba już o serwis, bo go najzwyczajniej nie stać... :-/ połowa jak nie 3/4 tych awarii wycierających się wałków to zaniedbany serwis olejowy.
: 11 kwie 2013, 08:02
autor: pepi
a audi miało już poprawić silniki
jak widać nie tylko 2,5 tdi w których przy wymianie paska wałki się zmienia :mrgreen:
rozumiem że wymiany oleju łagodzą ten stan
ale uwierz mi jakby był silnik prawidłowo zaprojektowany i nie było by wysysania oleju i blokowania oleju bez odmę wadliwą to nic takiego by nie miało miejsca
: 23 paź 2013, 21:07
autor: Hesher
odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm.
: 23 paź 2013, 23:28
autor: otto
Hesher pisze:odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm.
to zamiast bawić się w czyszczenie odmy, można robić płukankę silnika przy każdej zmianie oleju. szybciej i skuteczniej
: 25 paź 2013, 22:05
autor: Hesher
tez mozna, musi byc czysciutko, wtedy walki sie nie wycieraja no i olej pelen syntetyk, wiecej dac za butle oleju niz z beczki lac, te beczkowe to ja juz widzialem , cuda z nimi robia. coprawda benzyne mam ale jak do tej pory przejechalem po wymianie 1500 km po polsce i ani grama oleju mi niewzial.