Panowie mam delikatny wyciek płynu chłodniczego. Po trasie ok 700km, stojąc kilka godzin, pod autem powstaje plamka o średnicy ok 15cm. Zdemontowałem dolną osłonę silnika i płyn kapie z nad obudowy wkładu filtra oleju. :-| O tyle jest to ciężkie do identyfikacji, że między szczeliną miski olejowej a obudowy filtra nie za wiele jestem w stanie dojrzeć. Czy ktoś miał podobny problem? Czy zdjęcie obudowy filtra oleju jest dużym problemem?
Proszę o pomoc, ewentualnie jakiś schemat... :-?
PS. Dodam, że kolega Simone331 wysłał mi schemat naprawy w silniku 4.2 PB lae niestety trochę się to różni :-/
niestety jest to zupełnie co innego :-/ już silnik 4.2PB jest bardziej zbliżony, zacząłem to rozbierać, obudowa jest rozkręcona, kombinuję jak przecisnąć ją miedzy podłużnicą a miską. Masakra
: 03 kwie 2013, 22:26
autor: pawcio
Może jakiś dokładniejszy opis tej części lub zdjęcie coś pokarze bo nie mogę sobie wyobrazić o jaką część chodzi
: 03 kwie 2013, 23:21
autor: gtfan
Może komuś w przyszłości się przyda - schemat i instrukcja wymiany chłodniczki oleju 3.3TDI.
: 04 kwie 2013, 17:04
autor: otto
Dokładnie tak! Jestem w fazie składania, na fotkach wygląda to super prosto ale ja się męczę już trzeci dzień :mrgreen: Całe szczęście, ze mogę to zrobić u ojca w warsztacie bo jak się spytałem w serwisie bosha, który specjalizuje się w audi to powiedzieli mi 2200zł :-D Ja rozebrałem i wymieniłem uszczelkę króćca wody który kosztwał mnie... 35 groszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kończę składać, przy okazji uszczelniłem zapoconą miskę i parę innych drobiazgów. Bardzo dziękuję za pomoc.
: 04 kwie 2013, 22:42
autor: gtfan
Znam ten ból.. Wprawdzie u mnie tylko 8 godzin zeszło, ale też były kombinacje żeby chłodniczkę przecisnąć miedzy miską a piecykiem webasto :-/
: 05 kwie 2013, 07:21
autor: arni61
Witam
Prawdopodobnie czeka mnie wymiana któregoś z czujników olejowych. (Na ekranie wyświetliła mi się żółta ikonka dot. oleju z napisem sensor) Na schemacie są na obudowie filtra. Pytanie, czy dostanie się do nich też wymaga tyle demontowania ? Czy jest względnie proste. Podejrzewam że to może ta od temperatury, bo ta od ciśnienia była by chyba sygnalizowana na czerwono ? Jest jeszcze jeden czujnik. Poziomu oleju, ale ten jest dobrze widoczny. W misce olejowej.
: 05 kwie 2013, 09:58
autor: otto
Kolego Arni61, jeśli chodzi o czujniki na obudowie wkładu filtra olejowego to demontujesz obudowie filtra powietrza od góry(jest to ładnie rozrysowane na schemacie, który wstawił kolega gtfan :-) ) i od góry masz idealny dostęp.
: 05 kwie 2013, 11:52
autor: arni61
Wielkie dzięki za zdjęcia. Faktycznie po demontażu obudowy filtra są w miarę dostępne.
Jestem już po diagnozie u mechanika. "Komputer" nie wskazał konkretnego czujnika. Za to auto nie "widzi" również otwartej maski silnika. (Pomimo sprawnego wyłącznika). Teraz są dwie możliwości: albo czujnik maski ma powiązanie z czujnikiem stanu oleju i faktycznie ten czujnik padł, albo nawaliło coś w "liczniku" który w tym wypadku należy cały wymienić.
Miał może ktoś podobny przypadek ?
Dotyczy oczywiście audi a8 3.3 tdi
: 05 kwie 2013, 13:37
autor: otto
Nie ma sprawy, akurat kończę składać :-) jeszcze tylko zalać nowym olejkiem i płynem :-D
: 04 maja 2013, 11:39
autor: FOSS
Przy uszczelnianiu chłodniczki oleju polecam wymianę wszystkich możliwych oringów bo roboty jest dużo i do najłatwiejszych nie należy - demontaż chłodniczki zakończony wymianą 1 lub 2 oringów to moim zdaniem pomyłka bo cały komplet oringów kosztuje kilka razy mniej niż sama robocizna.
: 05 maja 2013, 23:29
autor: otto
tylko jakie oringi?! :mrgreen: na króćcu wodnym są dwa i jeden podwójny na kanał olejowy który nie wystepuje osobno tylko z całą chłodniczką.... ;-)
: 05 maja 2013, 23:42
autor: FOSS
otto pisze:tylko jakie oringi?! :mrgreen: na króćcu wodnym są dwa i jeden podwójny na kanał olejowy który nie wystepuje osobno tylko z całą chłodniczką.... ;-)
Nie chcę się wymądrzać nt. 3.3TDI ale śmiem wątpić czy nie występują osobno.... może jako zestaw naprawczy??.... ale mogę się mylić :roll:
Do S8 D2 FL tak to wygląda: (osobiście kupowałem bez całej chłodniczki kiedy robiłem to u jednego z kolegów)
.
.
.
: 07 maja 2013, 23:25
autor: otto
Tylko dlaczego mnie to nie dziwi skoro to popularny motor 4.2? 3.3 to inna bajka, zresztą ta chłodniczka co pokazujesz jest nie taka sama jak moja... :-P