Strona 1 z 1

[D2 00 3.3TDI ] Brak mocy po wciśnięciu gazu do spodu

: 15 cze 2013, 16:22
autor: MKF
Witam,
Audi A8 3.3 TDI 2000r. Mam następujący problem w moim Audi. Otóż jak wciskam leciutko pedał gazu auto przyspiesza wg mnie bardzo dobrze. Co prawda nie od samego dołu wciska w fotel ale jedzie w miarę równomiernie. Problem pojawia się po wciśnięciu gazu do spodu. Wtedy auto zamula, nie przekracza 3 tys. obrotów i nie jedzie powyżej 100 km/h.
Po jakimś czasie i dodaniu znowu lekko gazu jedzie elegancko. Tak samo po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu. Zdarza się też, że po wciśnięciu do spodu jedzie tak sobie, ale nie zamula. Czy wiecie może co może być tego przyczyną?

: 15 cze 2013, 17:16
autor: Gość
Podłacz kompa i jesli będą jakies błedy to zapewne bedzie tam wskazówka :)

: 03 wrz 2013, 20:46
autor: pinio1983
Witam Mam podobne zamulnie z autem jak kolega to opisał wyżej tylko pokazuje mi błąd przepływomierza nr 2. Co o tym myslicie czy takie zamulenie może być spowodowane przez awarie przepływomierza. I drugie pytanie jak wymontować przepływomierze z auta bo sa one umieszczone przy grodzi.

: 05 lis 2013, 10:16
autor: Patry
Masz problem z ciśnieniem doładowania, pewnie jak niekręci się powyżej 3000rpm to mryga kontrolka świec żarowych ? :roll:

U mnie to była jakaś głupota z którymś podciśnieniem a objawy miałem identyczne

: 05 lis 2013, 12:25
autor: gtfan
pinio1983 pisze:I drugie pytanie jak wymontować przepływomierze z auta bo sa one umieszczone przy grodzi.
Powodzenia, bo miejsca to tam praktycznie nie ma;/
http://imageshack.us/f/41/yg06.png/
http://img27.imageshack.us/img27/4189/qmvn.png

: 07 lis 2013, 18:57
autor: -V-I-R-U-S-
gtfan pisze:Powodzenia, bo miejsca to tam praktycznie nie ma;/
Już kolego nie przesadzaj :) Z Twoją pomocą przerabiałem ten temat :)

Czas wymontowania przepływek to ok 30min gorzej z zamontowaniem i odkręceniem śrub mocujących skrzynię od spodu. Jeżeli ktoś je przytarł na progach zwalniające (u mnie nie wiem kto bo ja chyba nie) może być ciekawie, ale bez problemu można je wymienić.
Zgodnie z opisem od kolegi gtfan bez ruszenia silnika się nie obejdzie. Ja wymieniałem kolanko gumowe które wychodzi z przepływki wiec jestem głębiej wtajemniczony. Co do podanego opisu to jeszcze można dodać pierścienie uszczelniające przepływomierze i podkładki zawory EGR.

15 - 057129636 - potrzeba 1szt
17 - N90939402 (oring wymiar 69x4) - potrzeba 1szt/stronę
25 - 046131547 - potrzeba 2szt/stronę

W moim przypadku uszczelka 15 i uszczelki 17 nie były uszkodzone ale kupiłem wcześniej nowe wiec wymieniłem, co do podkładek pod EGR to radziłbym wymianę.

musisz uzbroić się w cierpliwość podczas montowania tylnej prowadnicy w przepływomierze bo można się zdenerwować.

ps. co do objawów (brak mocy, i nie chce jechać powyżej 100) ja podczas montażu zapomniałem podpiąć jeden przewód od podciśnienia i obiawy takie same plus kontrolka świec ale błąd dotyczył doładowania.