Strona 1 z 1
[D3 07 3.0TDI
] Brak mocy
: 27 cze 2013, 14:27
autor: fixat1978
Witam. Mam problem z utrata mocy silnika jak sie rozgrzeje. Osiaga 90 stopni i po jakimś traci moc. Jedzie no ale przy 2000 obr zmienia biegi i ledwo co ciagnie go do przodu. Po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem dalej jest. Dopiero jak silnik ostygnie przez ok 5 godzin problem znika lecz pozniej sie znowu pojawia przy rozgrzanym silniku. I tak w kolko. Co to moze byc?? Kontrolka silnika swieci się na desce rozdzielczej.
Błędy z komputera:
P3135 Sterowanie długością kolektora dolotowego - wartość dolna graniczna nieosiągnięta
P1573 Elektorozawór zawieszenia silnika lewy - obwód otwarty
Mechanik powiedział ze jest to nastawnik przepustnicy powietrza ( nr części 059129086D ).
Czy to może być przyczyną??
: 27 cze 2013, 15:15
autor: krzychu22.p1i
A klapy w dolocie się nie zacinają ani nie są pourywane? Poczytaj o bolączkach 3.0 i 4.0 tdi.
: 27 cze 2013, 16:00
autor: fixat1978
krzychu22.p1i,co do klap to nie wiem, ale po wlaczeniu zaplonu, dzwigienka laczaca unosi sie do gory, pozniej opada i pozostaje juz w takiej pozycji caly czas. natomiast druga przepustnica ciagle pracuje. głównie chodzi mi o to, czy taki problem moze powodowac uszkodzona przepustnica.
: 27 cze 2013, 19:30
autor: leon0376
Kolego masz padnieta poduszke silnika lewa i prawdopodobnie komputer dlawi motor zeby czegos nie uwalic.Gdzies jest o tym na forum.
: 27 cze 2013, 20:07
autor: labas
leon0376 pisze:Kolego masz padnieta poduszke silnika lewa i prawdopodobnie komputer dlawi motor zeby czegos nie uwalic.Gdzies jest o tym na forum.
Bzdury, choć poduszka do wymiany.
Problemy są z kolektorem, oby nie skończyło się na jego wymianie.
fixat
Najprawdopodobniej robota z dźwigienkami, na forum A6 masz rozwiązanie.
: 27 cze 2013, 20:29
autor: Simone331
Kolego fixat1978, regulaminowo pisanie na forum powinieneś rozpocząć od działu powitań:
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Proszę uczyń to jak najprędzej. W innym wypadku Twoje posty/tematy mogą być usuwane bez podawania przyczyny.
Pozdrawiam
Simone331
: 27 cze 2013, 21:24
autor: leon0376
Jak sterownik widzi błąd poduszki silnika to automatycznie obniża moc silnika,(o ok.20%-30%),przerobiłem to osobiscie.
. Tak to opisal kolega "skiper" z palca tego nie wyssal wiec to nie bzdury :wpale:
: 28 cze 2013, 14:33
autor: fixat1978
Tylko ze moc spada nie o 30 procent a o 70-80.
: 28 cze 2013, 15:46
autor: labas
leon0376 pisze:Jak sterownik widzi błąd poduszki silnika to automatycznie obniża moc silnika,(o ok.20%-30%),przerobiłem to osobiscie.
. Tak to opisal kolega "skiper" z palca tego nie wyssal wiec to nie bzdury :wpale:
Ja twierdzę ze wyssał.
Poduszka ma inne zadanie a nie ograniczanie mocy.
Dwa razy miałem walniętą poduszkę i nie zauważyłem żadnego spadku mocy.
fixat
Sprawdź tą dźwigienkę.
: 29 cze 2013, 23:44
autor: FOSS
Jak nic problem leży w dolocie i lepiej robić to już jeżeli nic tam jeszcze się poważnego nie stało.
Poduszka silnika do wymiany ale ona nie ma wpływu na obniżenie mocy silnika.
: 30 cze 2013, 08:00
autor: fixat1978
Ok dzieki za rady. Wrzme sie za to w poniedzialek. A jeszcze znajomy mi szepnal ze moze byc tez przypchany filtr DPF, no ale komputer ani kontrolka filtra tego nie wykazuja...... a moze jednak cos w tym jest.... Pozdrawism
: 30 cze 2013, 12:56
autor: fixat1978
wymontowałem sterownik, rozlozylem go, skrecilem i wmontowalem i zaczal dzialac, no ale mam problem z dzwigienka bo ma luzy i spada ciagle.Panowie moze ktos zna angielska nazwe tej dzwigienki laczacej sterownik z klapami?? albo ewentualnie moze jakis numer czesci??
: 01 lip 2013, 16:01
autor: wolek
idz do jakiegoś ASO grupy VW i kup/zamów zestaw naprawczy do kolektora ssącego. Pasuje do wszystkich 3.0 tdi poza tymi 2010 w góre.
: 06 lip 2013, 15:25
autor: fixat1978
Dzwigienka wymieniona, sterownik chodzi,błedy znikły no ale problem spadku mocy dalej pozostał. Moc zanika po ok godz jazdy.Moc zanika znienacka, nie ma zadnych objawow szarpania czy czegokolwiek, poprostu zanika. silnik pracuje normalnie, na luzie wchodzi normalnie na obroty. Komputer zadnych bledow nie pokazuje...... coz to byc moze. POMOCY!!!. Pozdrawiam
: 07 lip 2013, 12:21
autor: wolek
pozostaje tylko zrobić logi dynamiczne ciśninia doładowania, przepływki i egr`u szczególnie przy objawach mulenia... masz filtr DPF sprawdz poziom zapełnienia.