Strona 1 z 1
[D3 09 3.0TDI
] Zamiana silnika z diesla na benzyne
: 26 wrz 2013, 19:51
autor: kogut-krk
Witam
Szukam fachowej porady,i myśle że dobrze trafiłem ;-) otóż zakupiłem
audia8d3 3.0tdi Q i jest ono rozbite i wymaga wyciągnięcia silnika do
naprawy wiec zastanawiam się nad zmianą silnika na benzynowy i wsadzenie
do niego gazu , czy jest to duży problem???jaki silnik benzynowy byście
polecili,co jeszcze trzeba zmienić oprócz silnika????
Dzieki wielkie za pomoc
: 26 wrz 2013, 20:37
autor: Gość
Zmiana diesla na benzynę w takim aucie jak A8 D3 jest wg. mnie nieopłacalna.
: 26 wrz 2013, 20:41
autor: kogut-krk
i tak muszę zakupić całe auto na części myślę o angliku więc będe miał wszelkie części tylko chciałbym wiedzieć co trzeba będzie wymienić czy wystarczy tylko silnik czy skrzynie również i jakie ewentualnie inne części, z jakim silnikiem lpg nie współpracuje
: 26 wrz 2013, 20:48
autor: Gość
To wyjaśnię Ci dlaczego ja bym tego nie robił.
1.Z opisu wynika że masz multitronic więc w zasadzie ASB tez idzie do wymiany.
2. A8 D3 ma juz sporo elektroniki która to w "niedłubanych" autach potrafi uprzykrzac
posiadaczom zycie a co dopiero jak masz powypadkowe czy też tak modyfikowane.
WIęc jesli masz zaplecze i zdolności na miare dobrego tunera to możesz sobie dłubać-nikt nikomu nie broni. LPG z kazdym silnikiem współpracuje i dzis nawet do diesla zakładają
WIadomo,że FSI bedzie musiało mieć nieco bardziej skomplikowane rozwiązania w instalce niż "starsza benzyna"
Jak by nie patrząc jesli nie miało by tam siedzieć 5.0 bit to bym sie za takie mody nawet nie zabierał :mrgreen:
: 26 wrz 2013, 21:40
autor: Simone331
Kolego kogut-krk, przy zakładaniu nowego tematu należy zastosować TAGi odpowiednie dla auta jakiego problem dotyczy.
Wystarczy spojrzeć na tytuły innych tematów, by wiedzieć jaką formę stosować.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Ten wątek już poprawiłem i mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie i zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam
Simone331
: 27 wrz 2013, 16:50
autor: jaro81
W sumie jeśli chodzi o opłacalność takiego swapu to wszystko zależy od tego ile zapłaciłeś za to auto, ile Cię wyniesie ta naprawa powypadkowa oraz czy póżniej zamierzasz robić tą przekładkę sam czy zlecić ja jakiemuś warsztatowi.
Jeśli miałbym wybierać benzynę to zdecydowałbym się na 4.2 (335 KM).
Tak jak kolega napisał wcześniej praktycznie cały ASB musisz wymienić.
Musze się zgodzić również z nim, że będzie trzeba uważać na bardzo rozbudowaną elektronikę.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak: naprawiłbym auto a pózniej je sprzedał.Następnie kupiłbym jakąś zdrową benzynę.
Ale decyzja należy do Ciebie.
: 27 wrz 2013, 18:37
autor: kogut-krk
A silnik bez problemów będzie pasował???czy ma takie same mocowanie diesel i benzyna w sensie łap silnika ????
: 27 wrz 2013, 19:45
autor: jacek
Taki swap jest nieopłacalny sam zakup silnika , skrzyni oraz kompletnego okablowania z ECU silnika będzie kosztować sporo + odpowiednie zaprogramowanie i zgranie z resztą auta może zrobisz samemu , jak nie to potrzebujesz niezłego magika , lepiej napraw blacharkę zamontuj diesla z powrotem i ciesz się z autka.
: 03 paź 2013, 13:48
autor: otto
To nie lepiej kupić angola i władować do niego deske z Twojego obecnego auta? :lol: