Strona 1 z 3

[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej

: 08 gru 2013, 15:32
autor: Anatoliy
Dzień dobry.

Czy zna ktoś może jakiś :-D serwis w Lubuskiem/Wielkopolsce w którym możliwa jest regeneracja tego kolektora? Czy od razu kupić nowy?

Przeczytałem na poniższej aukcji że regeneracja trwale rozwiązuje problem, dlatego więc pytam.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-kolekt ... 03040.html

Pozdrawiam i dziękuję :)

: 08 gru 2013, 18:30
autor: bunga bunga
Tu tobie pomogą. Niestety kawałek.

http://www.a8team.pl/azet-serwis-zapras ... vt9562.htm

8-)

: 08 gru 2013, 22:03
autor: Anatoliy
Dzięki.
O tej aukcji właśnie pisałem :) chyba zdecyduję się na przyjazd.

: 09 gru 2013, 17:34
autor: darekk
Ja robiłem kolektor w silniku 4,0 tdi w lipcu w firmie A.Z.w Pruszczu Gdańskim jeden dzień i po problemie.

: 07 sty 2014, 21:41
autor: Krzysztof85
jeśli chodzi o az serwis nikomu nie polecam regeneracji kolektora tym sposobem
to jest total rzezba
a mianowicie: klapy sa nierówno ustawione względem siebie, cięgna nie mają zadnych uszczelnień poci się olej z 4-ech cięgien sterujących klapami a prowadnica zrobiona jest z cienkiego ceownika wyrównana Uwaga- szpachlówką która mi po miesiącu odpadła -porażka chyba lepiej kupic dobrą używke albo kupic ori

: 06 kwie 2014, 03:40
autor: siwy71
odswieżę temat,
miałem probolem z prawym kolektorem ssacym(3.0TDI), vcds pokazywał błąd:

17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
P1018 - 001 - Lower limit not reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 50.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.55 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 84.6°C


Sprawdziłem, był to kolektor prawy, dolna wartość nieosiągnięta, duzo czytałem o regeneracji, firmie AZ, zestawach regeneracyjnych itp. jak zobaczyłem ile ludzie wołają sobie za kawałek plastiku to stwierdziłem, że sam coś podziałam.
Wybebeszyłem kolektory ssące, ściągnelem nastawniki klap, okazało się,że cięgna nastawników sa wyrobione - analogicznie prawe dużo bardziej a lewe duzo mniej.
Kupiłem nowy zestaw naprawczy nastawników, po 60zł za sztuke - cięgna wraz z kulką w ASO.
Kolektory dokładnie umyłem, prawy miał luz na oskach - wyrobione były tulejki które trzymają ośki a dokładniej zewnętrzna z przodu i zewnętrzna z tyłu. Wiele nie myśląc, wziełem wiertarkę w rękę, wiertło Fi 6 rozwierciłem tulejki do większego rozmiaru, na drut z klapkami nałożyłem wężyk takelonowy fi 6 który akurat miałem pod ręką, chwila przymiarki i jest!. Pasuje, klapki się obracaja, nie mają luzu. Kolektor wyczyściłem, założyłem cięgna działał super, założyłem, przeprowadziłem adaptacje nastawników, i jest cisza! jak ręką odjął. Ogolnym problemem jest dostawanie się syfu do tych tulejek i do klapek, silniczek mocno ciągnie za cięgno a tulejki się przycieraja. Pracują w zakresie 1000-2200obr więc mozna powiedzieć, że cały czas. Jestem pewien, że mój patent wytrzyma spokojnie 100 tys jak nie więcej, można też dorobić łożysko i wbić w tulejki, ogolnie możliwości jest wiele, a jak ktoś ma trochę smykałki to nie warto oddawać tego komuś do regeneracji :)
Koszt 120zł plus 4 piwa
Pozdrawiam

klapki

: 29 cze 2014, 13:07
autor: slas
Popieram w 100 %, samemu można ten patent audi poprawić.

: 29 lip 2014, 04:15
autor: Ogród-Lca
Koledzy a te kolektory jakie przebiegi wytrzymują też takie małe jak rozrządy ?

: 29 lip 2014, 11:49
autor: Gość
Jest tu na forum kolega ktory ma swój warsztat,wiedze i możliwości i juz napisał że ma dośc 4.0.

: 30 lip 2014, 23:13
autor: MaciejMW
Robota 4.0 jest męcząca ale dla chcącego nic trudnego. Ci co opracowali patent na naprawę tych kolektorów niestety ale liczą sobie ;) cały dzień żmudnej dłubanki i trzeba jeszcze się napocić, żeby zrobić to dobrze. Kolektor jak dobrze zrobiony wytrzyma więcej niż całe auto.

: 30 lip 2014, 23:34
autor: Ogród-Lca
A co dokładnie się psuje w tych kolektorach i przy jakich przebiegach ?

: 30 lip 2014, 23:42
autor: krzychu22.p1i
Plastikowe klapki

: 31 lip 2014, 07:55
autor: MaciejMW
Przy przebiegu między 50 a 500tyś km.

: 31 lip 2014, 09:11
autor: krzychu22.p1i
Wychodzi na to, że nie ważne czy nowy czy dojechany silnik <lipa>

: 31 lip 2014, 13:56
autor: Ogród-Lca
To nieźle widzę że w tym 4.0 to przebieg nie ma znaczenia jeśli chodzi o silnik w BMW 3.0d też padają kolektory ale z góry wiadomo że powyżej 200 ts trzeba go wymienić , ale wystarczy zdjąć i wywalić klapki i wszystko działa i jest na wieczność.