Strona 1 z 2

[D3 06 4.2TDI ] Problem z mocą przy starcie

: 13 lip 2014, 20:06
autor: opicasso
Witam. Wydaje mi się, że moja A8 D3 4.2 TDI przy starcie zamula, dając full gaz potrzeba mu okolo 3 sekund aby wyrwał, do tego momentu jest troche zamulony, potem jedzie dobrze, wczesniej moja a8 w benzynie 4.2 od 0 szła jak burza, czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc? z gory dziekuje za odpowiedz

: 13 lip 2014, 20:18
autor: jacek
Może to normalne przecież turbo nie dmucha od zero rpm , tylko powiedzmy od 1800 rpm.

: 13 lip 2014, 20:45
autor: Pan_Stefan
Filtry wymieniane? Rzucić na kompa zobaczyć czy nie ma jakiś błędów.

: 13 lip 2014, 20:55
autor: opicasso
Błędów nie ma , filtr wyglada na czysty, jezdzilem przez pewien okres 4.0 tdi znajomego i od 0 czuc bylo moc, u mnie tak jakby cos ja blokowalo na starcie i powoli rusza a potem przyspiesza, jesli sam nie dojde do przyczyny bede musial jechac do sprawdzonego elektronika on na pewno cos poradzi;]

: 14 lip 2014, 06:17
autor: Pan_Stefan
Dokładnie sugerowałem filtr paliwa, wymienia się go co ok. 30tys bez oglądania. Powinien on ciągnąć od konkretnego dołu przy 1600Obr/min ma już dostępny swój gigantyczny moment obrotowy. Może zmienna geometria turbiny się przycina... a bardzo zadymi jak już załapie mocy?

: 14 lip 2014, 18:32
autor: opicasso
filtru paliwa po zakupie nie wymienialem, byc moze to on jest powodem, co do dymienia, to nie dymi w ogole, dopiero przyspiesza mocno jak turbo zalaczy sie, w 4.0 tdi u znajomego wciskajac pedal gazu samochod wyrywa do przodu, moj zamula.

: 14 lip 2014, 21:33
autor: Bartek87
na każdym biegu tak masz ? i na trybie sport też ?

: 14 lip 2014, 23:44
autor: opicasso
Wydaję mi się, że na starcie pedał gazu jest opóźniony o około 2-3 sekundy. Na trybie sport również. Czy może być taka możliwość, że skrzynia w 4.2tdi są po prostu wolne i opóźniają start? Myślę również o wypaleniu DPF.

: 15 lip 2014, 17:00
autor: Bartek87
chyba taki jest urok i charakterystyka 4.2 TDI, u mnie też jak depne od startu to jest chwila zawiechy i dopiero wgniata fotel ( od 2-go biegu) Jak sprawdzałem co prawda stoperem przyśpieszenie to wychodzi ok 6sekund do 100 czyli okej. Ja osobiście bym nie wywalał DPF'a jak nie ma z nim problemu.

: 15 lip 2014, 20:10
autor: Kaktus
proponuje Chipa :) u mnie zszedł do 5:)

: 15 lip 2014, 20:46
autor: Bartek87
Kaktus gdzie robiłeś program ? masz wykres ?

: 15 lip 2014, 22:56
autor: opicasso
nie jechalem innym 4.2 tdi, jednak w 4.0 tdi na starcie czuc duzą moc czego u mnie nie ma, byc moze 4.2 tdi sa po prostu takie, musze sprawdzic ile ma do setki

: 16 lip 2014, 13:42
autor: Kaktus
Bartek87 pisze:Kaktus gdzie robiłeś program ? masz wykres ?
u Roberta w Gdańsku w Tune-up.
nie byłem na hamowni także nie wiem ile wyszło dokładnie.
Z komputera jemu wyszło około 360 koników, i 700 niutonów.
jest zupełnie inaczej poprowdzona krzywa teraz ciagnie od samego dołu.
Zmiana moim zdaniem duża.

: 16 lip 2014, 18:28
autor: Bartek87
a zmieniło się coś w spalaniu po programie ?

: 16 lip 2014, 20:28
autor: Kaktus
wydaje mi sie, ze przy jezdzie "bez szaleństw" kiedy skrzynia delikatnie sobie przełącza spalanie spadło. ogólnie średnia jest ciut mniejsza ale przyznam, że więcej teraz "depcze" także troche wiecej ropy idzie w powietrze.