Strona 1 z 3

[D3 10 4.2TDI ] Korba wyszła bokiem

: 30 sty 2015, 09:25
autor: daniel74
Mam mały problem a więc z mojego silnika 4.2tdi wyszła korba bokiem model d4.
Mój mechanik odradza mi zakup drugiego silnika tej samej generacji tylko
chce kupić słupek z głowicą,wtryskami z modelu d3 i uzbroić go w podzespoły z mojego
silnika.Manewr ten ma służyć brakiem awaryjności ponieważ jak on twierdzi w nowym modelu jest silnik zrobiony z innej stali ,jest jakby lżejszy i nie tak solidny jak to było w modelu d3.Napiszcie czy to co on mówi ma sens czy lepiej nie kombinować i kupić cały silnik uzbrojony z tego samego modelu

: 30 sty 2015, 10:42
autor: PABLO200
Cały silnik nowy
jak to później komuś sprzedaż z innym silnikiem... ?

: 30 sty 2015, 10:50
autor: ernesto
daniel74, a jaka była przyczyna tej awarii ? Auto ma dwa lata, co servis na to ?

: 30 sty 2015, 11:39
autor: drago_o
Wydaje mi się, że auto ma 5 lat więc serwis już się nie wypowie na ten temat ;P

: 30 sty 2015, 11:49
autor: daniel74
Jeżeli chodzi o odsprzedaż dalej to fakt póżniej będę musiał się tłumaczyć.A co przyczyn awarii to podczas wyprzedzania dodałem ful gazu i turbo zaczęło pompować olej z silnika i nie mogłem auta zatrzymać ani zgasić.Wreszcie ostro nacisnąłem na hamulec i go ztłamsiłem i zgasł na dobre.Zbadałem temat to do serwisu w Lubinie zgłosiło się już ośmiu szczęściarzy z tym przypadkiem,pytanie pozostaje ilu zgłosiło się w całej Polsce a ilu tak jak ja nie przyjechali tam.Ja nie pojechałem bo auto ma 135000 km i ma już przeszło 4lata to raczej żadna gwarancja mnie nie obejmuje

: 30 sty 2015, 11:57
autor: ernesto
Chore dosłownie, przecież to ewidentnie nie jest pojedynczy przypadek czy jakiś wyjątek. Spróbuj coś wywalczyć.

: 30 sty 2015, 12:05
autor: drago_o
Nie mogłeś zatrzymać auta ani zgasić? Ładne kwiatki. Ja tez bym coś spróbował walczyć.

Był taki sławny przypadek w Stanach jak facetowi w fordzie przez usterkę jakiegoś układu auto odmówiło posłuszeństwa. Wtedy jechał 120 na godzne autostradą i nie mógł nawet zwolnić. Dostał milion odszkodowania i podpisał ugodę, że nigdy więcej nie poruszy tego tematu :D

Taka dygresja... ;)

: 30 sty 2015, 12:07
autor: Bartul
"wściekły diesel" to nie jest dziwne że korba wyszła bokiem, po prostu wada turbiny ze olej puszcza!

: 30 sty 2015, 12:13
autor: krzychu22.p1i
daniel74, Rocznik 2010 czy 2013?

: 30 sty 2015, 12:15
autor: drago_o
Nie no przeciez napisał, ze auto ma już 4 lata a w profilu ma rocznik 2010...

: 30 sty 2015, 12:21
autor: Lakier
Nie kombinuj z innym silnikiem. Bedziesz musial wtedy przerabiac tez oprogramowanie sterownika silnika. W takim samochodzie jest to bardzo uciazliwe, poniewaz pozniej trudno cos zdiagnozowac itd.

Twoja usterka wynika bardziej z wady turbiny, niz z wady silnika.

: 30 sty 2015, 13:00
autor: Gość
No nieźle,w D3 były cyrki z V10 tu juz się po kilku latach zaczynaja wady turbin i uj wie co jeszcze... <lipa>

Mechanik kombinuje może dobrze ale skoro turbo lipne to co da inny silnik? A nawet jesli to swap w D4 cięzka sprawa elektroniczna.

: 30 sty 2015, 13:21
autor: PABLO200
ASO wymieni ci cały silnik na nowy tylko dobrze to opisz i zgłoś do Poznania.

: 30 sty 2015, 18:53
autor: Motostacja
i weź tu kup d4 , wydaje mi sie ze coraz wiecej takich tematów na forum bedzie bo auta maja coraz więcej najechane

: 30 sty 2015, 20:16
autor: siwy71
Silnik poprostu dostal samozaplonu i tutaj wina leżała po stronie turbo (moze zle traktowane) a mogl tez byc zbyt duzy poziom oleju i zassal przez odme (choc w tym przypadku troche mniej prawdopodobne.W autach z automatyczna skrzynia zbyt wiele nie zrobisz, co najwyzej mozesz mu zadusic dolot, a w twoim przypadku mozliwe, ze juz ten olej wypil.
Pamietaj, ze wiekszosc elementow silnika dostala po dupie, wkrecil sie na nie naturalne obroty i zapewne miał niedostateczna ilosc smarowania, wiec ja bym szukal drugiego motoru.
Moze mechanikowi chodzilo o blok silnika -aluminium/zzeliwo