Strona 1 z 1

[D3 06 4.2TDI ] Brak mocy, mrugająca kontrolka świec

: 07 lip 2015, 23:27
autor: genmaxiu
Witam

Wracając w niedziele do domu samochód utracił moc , było lekko pod górkę miałem jakieś 150 km/h, zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych.

Sprawdziłem za pomocą VCDS błędy i oto co pokazało, czy mogę poprosić fachowe oczy o parę slow komentarza odnośnie tych błędów? Próbowałem logować dynamicznie ale na 3 biegu przy wciśnięciu buta samochód nie przyspiesza zbyt dobrze, coś tam mi się udało zrobić ale podejrzewam, ze nie będzie to nic ciekawego , mogę wrzucić jak będzie trzeba.

Szukałem po forach ale nie znalazłem nic co mogłoby mnie naprowadzić na jakieś konkluzje. Będę wdzięczny za każda pomoc.

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4E1 910 409 A HW: 4E1 907 409
Component and/or Version: 4.2L V8TDI G000AGMŞ0070
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC 00752 210 91076
VCID: 224D9CD3FD4D230EAD9-8077
3 Faults Found:

000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 002 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 171965 km
Time Indication: 0
Date: 2015.07.06
Time: 21:42:02

Freeze Frame:
RPM: 1050 /min
Torque: 3.9 Nm
(no units): 64.0
(no units): 120.0
(no units): 8.0

004104 - Mass Air Flow Sensor 1/2
P1008 - 000 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 171967 km
Time Indication: 0
Date: 2015.07.06
Time: 21:44:54

Freeze Frame:
RPM: 1260 /min
Torque: 3.9 Nm
(no units): 1.74
(no units): 100.0
(no units): 100.0

005462 - Charge Pressure Control
P1556 - 011 - Negative Deviation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 171968 km
Time Indication: 0
Date: 2015.07.06
Time: 22:00:46

Freeze Frame:
RPM: 1701 /min
Torque: 292.5 Nm

Address 11: Engine II Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4E1 910 409 A HW: 4E1 907 409
Component and/or Version: 4.2L V8TDI G000AGSŞ0070
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC 00752 210 91076
VCID: 224D9CD3FD4D230EAD9-8077
2 Faults Found:

005462 - Charge Pressure Control
P1556 - 011 - Negative Deviation - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10101011
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 171969 km
Time Indication: 0
Date: 2015.07.07
Time: 19:55:46

Freeze Frame:
RPM: 1848 /min
Torque: 471.9 Nm

004455 - Mass Air Flow Sensor 2 (G246)
P1167 - 001 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 171974 km
Time Indication: 0
Date: 2015.07.07
Time: 20:03:34

Freeze Frame:
RPM: 1428 /min
Torque: 3.9 Nm
(no units): 88.0
(no units): 116.0
(no units): 44.0

: 08 lip 2015, 10:51
autor: czaszkin77
sprawdz czy niema nieszczelności w dolocie , węże od turbo i interculera czy któryś nie spadł lub strzeli

: 09 lip 2015, 01:16
autor: genmaxiu
Tak wlasnie zaczne robic, nie obejdzie sie bez zwalania przodu?

: 09 lip 2015, 09:15
autor: Bugalon
Wez zrob logi dynamiczne, bo odczytanie bledow to taki dobry wstęp jest. Z pedałem w podłogę bloki pokazujące cisnienie zadane, cisnienie rzeczywiste i wskazania przeplywomierza. Dobrze by było jak byś jeszcze dawki zlogowal to by bylo wiadomo czy ich nie tnie w zwiazku z kiepska przeplywka.

: 09 lip 2015, 11:14
autor: genmaxiu
Problem z dynamicznymi jest taki, ze jak wciskam gaz w deske przy ustawionym na Tipie 3 biegu, blad powraca i samochod prawie nie przyspiesza. Zrobilem te logi dynamiczne odrazu jak sie tylko do VCDS dopadlem, nie wiedzialem dokladnie ktore bloki nalezy sprawdzac, oto moje wypociny.

http://vaglog.pl/log_224272.html
http://vaglog.pl/log_224273.html
http://vaglog.pl/log_224274.html

Mam nadzieje, ze moze z tego chociaz cos sie tu pokaze i ze nie musze zmieniac turbosprezarki

: 11 lip 2015, 19:50
autor: genmaxiu
I jak, moze ktos powiedziec cokolwiek na podstawie tego co tu podalem?

: 11 lip 2015, 20:40
autor: labas
Sprawdź miernik masy powietrza G70.
Są problemy z dolotem.

kontrolka

: 05 sie 2015, 21:55
autor: wafelo
Kolego doszedłeś co było powodem tej mrugającej kontrolki i spadku mocy? Dziś miałem to samo.

brak mocy

: 06 sie 2015, 20:27
autor: wafelo
Okazał się błąd coś na temat słabego ciśnienia poboru paliwa. Powodem był filtr paliwa o którym zapomniałem i zmieniałem ok 60.000 temu <boisie>