Strona 1 z 4

[D3 05 3.0TDI ] Jak sprawdzić stan wtryskiwaczy?

: 25 lis 2015, 19:28
autor: unknownuser
Witam

Jak sprawdzić stan wtryskiwaczy oraz czy po ich wymianie jest potrzeba ustawienia czegoś przez VCDS?

Pozdrawiam

: 25 lis 2015, 19:40
autor: panton
możesz sprawdzić korekty

Grupa 072
Grupa 073
Grupa 074
Grupa 075
Grupa 076
Grupa 077

po wymianie wtrysków należy je zakodować
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29

: 25 lis 2015, 23:18
autor: Gość
unknownuser, <table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

: 26 lis 2015, 08:26
autor: pepi
A tak na poważnie to tylko je można sprawdzić badając na stole probierczym :]
A reszta to mniej lub więcej

: 26 lis 2015, 09:36
autor: panton
pepi, zgadzam się w 100%

: 26 lis 2015, 10:54
autor: PABLO200
dokładnie
ale najlepiej sprawdź stan oleju jak przybywa to nawet nie sprawdzaj tylko wymieniaj komplet wtrysków

: 26 lis 2015, 17:38
autor: unknownuser
Apophis pisze:unknownuser, Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
Za każdym razem jak dodaję post to wybieram odpowiedni początek, a po dodaniu posta nigdy nie ma... to chyba kwestia, że korzystam z Opery... nie wiem, kiedyś już tak miałem i się okazało, że to nie moja wina.
panton pisze:możesz sprawdzić korekty

Grupa 072
Grupa 073
Grupa 074
Grupa 075
Grupa 076
Grupa 077

po wymianie wtrysków należy je zakodować
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Podpowiesz od razu jakie korekty są dopuszczalne? Oczywiście chcę sprawdzić tak mniej więcej te wtryski, więc mam świadomość, że to półśrodek sprawdzenia.

Co do kodowania, mam silnik ASB, więc chyba jakoś inaczej to będzie?

Podłączyłem w międzyczasie komputer i oto moje wyniki:
18:40:17 Group 072
0.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


18:40:17 Group 073
-10.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-2.0 ms Time Corr.


18:40:17 Group 074
14.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.


18:41:10 Group 075
-4.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


18:41:10 Group 076
-14.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-8.0 ms Time Corr.


18:41:10 Group 077
-4.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.

: 26 lis 2015, 23:41
autor: ernesto
unknownuser pisze: Za każdym razem jak dodaję post to wybieram odpowiedni początek, a po dodaniu posta nigdy nie ma... to chyba kwestia, że korzystam z Opery... nie wiem, kiedyś już tak miałem i się okazało, że to nie moja wina.
Poprawiłem :)
Jak zauważysz, po wysłaniu tematu, że nie ma TAG-ów to edytuj i dopisz na samym dole, że masz z tym problemy i poprawimy :)

: 28 lis 2015, 01:09
autor: unknownuser
ernesto pisze:
unknownuser pisze: Za każdym razem jak dodaję post to wybieram odpowiedni początek, a po dodaniu posta nigdy nie ma... to chyba kwestia, że korzystam z Opery... nie wiem, kiedyś już tak miałem i się okazało, że to nie moja wina.
Poprawiłem :)
Jak zauważysz, po wysłaniu tematu, że nie ma TAG-ów to edytuj i dopisz na samym dole, że masz z tym problemy i poprawimy :)
Powiem Ci, że notorycznie mam ten problem, edytuje i dalej nic... ciekawy jestem jak to naprawić na stałe, bo poprawienie każdego posta, który ja dodam, to w sumie bez sensu na dłuższą metę ;-)

panton pisze:możesz sprawdzić korekty

Grupa 072
Grupa 073
Grupa 074
Grupa 075
Grupa 076
Grupa 077

po wymianie wtrysków należy je zakodować
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Niestety, ale te grupy nie podają korekt w silniku ASB, nie wiem jak w innych... u zachodnich sąsiadów doczytałem, że 13 i 14 blok pomiarowy pokazuje korekty.

U mnie wygląda to tak:

Address 01: Engine (4E0 910 401 Q)

14:52:38 Group 013
0.09 mg/str Inj. Quantity
-0.47 mg/str Inj. Quantity
1.04 mg/str Inj. Quantity


14:52:38 Group 014
-0.33 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
-0.33 mg/str Inj. Quantity

Przy zwiększaniu obrotów korekty dochodziły na niektórych wtryskach do -0,50 mg/str, ale na jednym wtrysku mam tragedie chyba bo mam wskazanie zawsze powyżej 1,00 mg/str. - to będzie na 3 cylindrze chyba, czyli od strony pasażera najbliżej szyby, tak? Czy bliżej przodu auta, bo raczej na pewno od strony pasażera.

: 28 lis 2015, 21:20
autor: Gość
Nie każdego posta tylko tytułu tematu. Opera jak najbardziej może byc powodem. Jak napisał Erni Informuj i sie poprawi.

: 28 lis 2015, 21:34
autor: danishow
unknownuser, domowym sposobem możesz tez sprawdzić, wyniki są całkiem wiarygodne. Potrzebujesz 8 kubeczków np. 50ml z miarką co 1ml i 8 wężyków fi 3-4mm. Podłączasz jeden wężyk do każdego wtrysku za powrocie (fabryczny powrót musisz na czas testu zdemontować), następnie wkładasz każdy wężyk do oddzielnego pojemnika. Odpalasz furę i w momencie kiedy pojemniczki się napełnią gasisz silnik i porównujesz wyniki ;)

: 29 lis 2015, 15:42
autor: pepi
wiesz co to też taki z tyła strony
bo to pokazuje tylko różnicę czyli mogą być wszystkie ok lub wszystkie do dupy .
też to przerabiałem

: 29 lis 2015, 19:39
autor: danishow
Jeszcze mi się nie zdarzyło by w silniku diesla V6, V8 czy nawet V10 po przejechaniu kilkuset tyś. km wszystkie cylindry pokazywały te same wartości. Najważniejsze by pojemniczki do tego użyte były dokładnie wyskalowane ...najlepiej wysokie i wąskie.

Dokładnie tak samo mierzy się wydatek nowych czy też regenerowanych wtryskiwaczy ;)

: 29 lis 2015, 21:20
autor: unknownuser
OK Koledzy, ale czy ktoś jest w stanie skomentować podane przeze mnie wyniki? Co jest do zaakceptowania, a co już nie?

: 29 lis 2015, 22:02
autor: danishow
unknownuser, każdy dobry warsztat ma na wyposażeniu ów zestaw do mierzenia wydatku. Jak nie jesteś w stanie tego zrobić to zleć komuś robotę, na pewno dużo nie kosztuje ...od czegoś trzeba zacząć ;)