Witam, mam problem z moim A8, szukałem odpowiedzi na forum lecz nic konkretnego nie znalazłem. Dokładniej chodzi o to, że pewnego razu podczas wyprzedzania z gazem w podłodze auto zaczęło gubić moc i zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy jednak że tylko do ponownego mocniejszego wciśnięcia gazu. Przez dłuższy czas wyglądało to w ten sposób ale ostatnio kontrolka świeci praktycznie ciągle. Kiedy jednak zgaśnie, auto potrzebuje znacznie więcej czasu żeby odpalić. Do tamtej pory silnik pracował idealnie, miał moc i palił "na dotyk". Po podłączeniu pod interfejs diagnostyczny pokazały się następujące kody usterek:
17983 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)- Short to Plus
16622 - Manifold Pressure/Boost Sensor (G31): Signal too High
16497- Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
16620- Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Implausible signal
18080 - Coolant Fan Control 1 - Open or Short to Ground
19591 - Intake Manifold Runner Control - Lower Stop not Reached
Proszę o pomoc co może być przyczyną takiej sytuacji i czy jest to stosunkowo łatwe do usunięcia. Jakieś pojęcie o samochodach mam jednak gdyby to było coś "grubszego" to mam pytanie czy zna ktoś jakiś sprawdzony warsztat na Śląsku który mógłby się tym zająć.
Pozdrawiam
: 17 gru 2015, 20:45
autor: yasio
Kolego miałem podobny problem wymiana pedału gazu pomogła używany grosze kosztuje i z wymiana sam sobie poradzisz a z odpaleniem sprawdź wtryski na przelewy tzn menzukowanie
: 18 gru 2015, 02:54
autor: Tomek942
Też coś kiedyś o tym kiedyś słyszałem ale szczerze mówiąc żaden błąd nie wskazuje na to żeby to był pedał gazu. Czy ewentualnie jest możliwość że pedał powoduje te wszystkie błędy w wyniku czego brakuje mocy?
: 18 gru 2015, 12:44
autor: Bugalon
Nie pedał tylko problem z czujnikiem cisnienia w kolektorze ssącym masz. Sterownik nie widzi jakie cisnienie ładuje turbina i wali Ci trybem awaryjnym. Zacznik od tego czujnika bo on jest kluczowy.
: 21 gru 2015, 12:10
autor: Tomek942
Dzisiaj uda mi się znaleźć czas żeby się tym zająć w związku z tym mam pytanie.
Jest jakieś sensowne dojście do tego czujnika? Trzeba zdejmować zderzak, osłonę czy wystarczy się trochę pogimnastykować? Szukałem jakiegoś schematu gdzie znaleźć te czujniki ale nic nie udało mi się znaleźć.
: 21 gru 2015, 12:25
autor: drago_o
Jedyne co sensowne udało mi się znaleźć to przetwornik ciśnienia (numer 5). Ale nie wiem czy to jest to. W kolektorze ssącym więcej czujników ETKA nie pokazuje.
: 21 gru 2015, 12:52
autor: Tomek942
Jeżeli to faktycznie to, to nie powinno być problemu. Rozumiem, że jedyny sposób, żeby sprawdzić czy to wina tych czujnuków to wymiana na nowy. Nie ma możliwości żeby sprawdzić jakoś czy są sprawne?
: 21 gru 2015, 19:53
autor: yasio
Kolego bezpośrednio w kolektorze ssącym nie występują żadne czujniki tylko te co Drago zaznaczył ale one są na wierzchu możliwa tylko podmianka z sprawnego auta do sprawdzenia
: 21 gru 2015, 20:17
autor: drago_o
czujniki doładowania mogą pewnie być gdzieś w bliżej turbin co może samo z siebie rodzić już problem(z dostępem).
: 21 gru 2015, 22:40
autor: yasio
Kolego przy turbinach nie ma żadnych zaworów ciśnieniowych są sterowne elektrycznie tylko na gorze są te zawory co zaznaczyłeś w tamtym tyg. robiłem rozrząd miałem jedna turbinę wymontowana od strony alternatora i rozrusznika bezpośrednio nie dochodzą żadne podciśnienia -rurki
: 21 gru 2015, 22:43
autor: drago_o
no wiem turbiny już demontowałem obiei w nich na pewno nie ma, myśląlem raczej, że po drodze może coś jest... ale nie rozbierałem jeszcze ssącego. Jedynie wyjmowałem turbiny.
: 21 gru 2015, 23:06
autor: yasio
U mnie wywalałem te upierdliwe klapki i wiem ze przy kolektorze nic nie ma a kolega Bugalon chyba do końca nie zna budowy tego silnika jak pisze takie
: 23 gru 2015, 16:28
autor: Bugalon
yasio, a moze byc sie nauczyl czytac ze zrozumieniem zanim zaczniesz do mnie jakies wycieczki robic co? To jest czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym. Nie oznacza to wcale ze jest umieszczony w samym kolektorze tylko podaje cisnienie jakie w kolektorze panuje.
Powiem wiecej, ja wiem gdzie ten czujnik jest umieszczony dokladnie, ale skoro nie znam budowy tego silnika, to nie bede juz wiecej glosu zabieral w dyskusji.
: 23 gru 2015, 17:52
autor: krzychu22.p1i
Koledzy, błąd 16620 dotyczy czujnika ciśnienia doładowania G31 i znajduje się on pomiędzy turbo a intercoolerem (a dokładniej przy samej chłodnicy). Przykręcany jest na 2 małe śrubki i oring uszczelniający.
16497 - błąd czujnika powietrza zasysanego, ross tech podaje 3 możliwości:
- bezpiecznik
- wiązka
- wadliwy czujnik czyli wymiana
Więc trzeba w blokach pomiarowych zobaczyć jego wartości
18080 - problem dotyczy głównego wentylatora
19591 - tutaj nie chcę straszyć ale to problem z kolektorem ssącym a w 90% to klapki..
Niestety do 4.0 nie widzę rozpiski błędów w serwisówce to nie rozpiszę tego tak dokładniej
: 23 gru 2015, 19:22
autor: Tomek942
Odnośnie tego co pisał drago_o, z góry faktycznie to jedyne czujniki jakie mogą mieć jakieś powiązanie z sytuacją, z tym że jak podłączyłem ponownie auto pod interfejs zauważyłem wyszczególnioną informację (G31) tak jak pisze krzychu22.p1i. Sprawdzałem jak wygląda ten czujnik i jest zupełnie inny niż ten zaznaczony nr5 na schemacie, czyli rozumiem że go można już nie brać pod uwagę. Niestety nigdzie nie widać gdzie dokładnie znaleźć G31 wiec pozostaje szukanie z każdej strony czegoś w pobliżu chłodnicy.
Co do błędu 19591 chyba wiem co jest przyczyną. Niestety (albo na szczęście) zauważyłem że jakiś "Janusz" zablokował klapki po stronie pasażera w pozycji otwartej Pewnie nie zostało to zrobione bez powodu stąd moje pytanie. Zostawić to narazie tak jak jest, ponieważ wcześniej mimo tego druciarstwa silnik chodził normalnie czy ewentualnie zablokować je w komputerze (o ile oczywiście jest taka możliwość)
No i zastanawia mnie o co chodzi z tym wentylatorem, ponieważ auto nigdy nie nie grzało a temperaturę też łapie normalnie.