Strona 1 z 1

[D3 04 4.0TDI ] Silnik gaśnie przy niskich temperaturach

: 10 sty 2016, 22:17
autor: mgg73
Witam,
jak w temacie silnik gaśnie prosto mówiąc jak jest zimno. Przy zeszło tygodniowych mrozach zaczął gasnąć jak był zimny ale także po nagrzaniu - choć zdecydowanie rzadziej. Co ciekawe:
- po ponownym przekręceniu kluczyka odpala bez problemu,
- problem pojawia niezależnie od tego czy auto stoi, przyśpiesza czy też hamuje silnikiem,
- na obrotach odpala ponownie samoczynnie rozpoznać można jedynie po zapalających lampkach w zegarach.
- w komputerze silnika żadnych błędów, w innych sterownikach też bez błędów...
Wymieniony filtr paliwa, zrobiony test wydajności pomp. Pompy dają więcej paliwa niż określone w teście z ELSA (miało być ok 500ml w rzeczywistości 750 ml w 15s.) Wyczyszczone wszystkie styki przekaźniki etc.
Wygląda na to że komputer silnika traci na moment zasilanie z niewiadomych przyczyn. Za każdym razie po zgaśnięciu silnika komputer diagnostyczny traci połączenie z komputerem silnika.... Przejrzałem puszkę elektryczną pod komputerami silnika. Wyczyszczone wszystkie styki przekaźniki etc. Zaczyna mi brakować mi pomysłów. Może ktoś z Was miał podobny problem? Podobno mrozy znowu idą ... <boisie>
pzdr, mg

: 11 sty 2016, 09:02
autor: krzychu22.p1i
Sprawdzałeś błędy?

: 11 sty 2016, 09:39
autor: drago_o
mgg73 pisze:- w komputerze silnika żadnych błędów, w innych sterownikach też bez błędów...
krzychu ;)

A może to wina samego komputera? Jeden czy oba tracą połączenie? (jest taki błąd? bo powinien jeśli traca połaczenie)


Dobra, po nockach już się nie będę udzielał na łamach Forum :P

: 16 paź 2016, 16:51
autor: mgg73
drago_o pisze:
mgg73 pisze:- w komputerze silnika żadnych błędów, w innych sterownikach też bez błędów...
krzychu ;)



Niestety w komputerach innych też żadnych błędów. No zrobiło się zimno i zabawa od początku. Chyba wyciągnę suszarkę i zacznę ogrzewać poszczególne podzespoły <bezradny>

[ Dodano: 2016-10-16, 16:51 ]
Witam,
Odgrzewam temat - niestety robi się zimno i problem powrócił.
Po kilku testach doszedłem do wniosku, iż jedyne co pomaga to podgrzanie sterownika silnika (podrzędnego). Wówczas nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych wszystko działa poprawnie. I tu prośba o pomoc w kwestii wymiany sterownika. Jaki kupić i czy jest szansa na to że będzie działał bez dodatkowej adaptacji? I ewentualnie czy da się to ogarnąć we własnym zakrasie?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
pzdr,
Marcin

: 16 paź 2016, 17:17
autor: Gość
kupisz i musisz adoptować raczej u jaiegos majstra

: 16 paź 2016, 18:37
autor: jacek
Nowy czy używany sterownik na pewno trzeba będzie zaprogramować i skonfigurować pod auto.

: 21 paź 2016, 22:17
autor: mgg73
Kupiłem używany sterownik niestety mam problem z odczytaniem kodu PIN z ECU. Próbowałem VAG CAN Commander 3.6 niestety nie czyta eprom. Łączy się wprawdzie ze sterownikami ale w samym programie nie ma opcji zczytania kodu dla EDC16. Czy ktoś moze mi coś podpowiedzieć? Jakiego programu użyć? A może da się ustalić pin na podstawie VIN?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

: 20 gru 2016, 13:24
autor: witanus
Patrząc po dacie pewno już rozwiązałeś problem ale - ja bym robił w sposób następujący - zakupić MPPS na alledrogo.pl. Jeżeli masz komunikację - jesteś wygrany - ściągasz program ze swojego kompa ( slave ) i wgrywasz go do tego co zakupiłeś. Unikniesz kodowania kompa - nie jest to proste na 100% masz inny VIN - już problem, dalej immo....
Jak nie masz MPPS a nie mieszkasz daleko od Pszczyny - mogę pomóc.

D.