[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku
: 11 maja 2016, 11:53
Wczoraj sprawdziłem poziom oleju w silniku i trochę się zdziwiłem. Od wymiany przejechałem 5 tyś. więc spodziewałem się, że oleju będzie max lub mniej. A tu niestety niespodzianka- poziom oleju jest wyższy niż zaraz po wymianie- jakieś 2mm powyżej max na bagnecie.
Poczytałem trochę i wniosek jest taki, że bez względu na przyczynę jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. Może ona doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Potencjalnymi przyczynami mogą być:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku olej powinien mieć kolor kawy z mlekiem. Wykluczyłem tę przyczynę bo u mnie kolor oleju jest raczej ciemnoszary, prawie czarny. Poza tym płynu chłodniczego nie ubywa.
2. Przedostawanie się paliwa do oleju. Tu niestety mamy wiele potencjalnych przyczyn:
a) Nieszczelności na wtryskiwaczach, zaworach itp.
b) Lejące wtryskiwacze
c) Nie przepalone paliwo podczas wypalania DPF spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej.
Diagnoza pkt. a bez demontażu elementów silnika raczej nie jest możliwa. Zostawiłbym to na koniec. Szczególnie, że przebieg auta to 186 tyś. Nie spodziewałbym się już jakiegoś radykalnego zużycia.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lania wtryskiwaczy to zdaje się jest na to procedura w VCDS. Nie będzie problemu ze robieniem tego.
Natomiast pytanie do szanownych kolegów z forum mam o filtr DPF. Rzeczywiście ostatnio robiłem raczej krótkie odcinki i raczej miejskie. Potencjalnie procedura wypalenia mogła się kilkukrotnie rozpoczynać i nie kończyć co mogło spowodować przedostawanie się paliwa do oleju.
Pytanie czy taka procedura jest jakoś sygnalizowana bo nie zauważyłem NIGDY żadnej kontrolki od DPF podczas użytkowania samochodu.
Jakie macie doświadczenia w tym względzie?
Poczytałem trochę i wniosek jest taki, że bez względu na przyczynę jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. Może ona doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Potencjalnymi przyczynami mogą być:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku olej powinien mieć kolor kawy z mlekiem. Wykluczyłem tę przyczynę bo u mnie kolor oleju jest raczej ciemnoszary, prawie czarny. Poza tym płynu chłodniczego nie ubywa.
2. Przedostawanie się paliwa do oleju. Tu niestety mamy wiele potencjalnych przyczyn:
a) Nieszczelności na wtryskiwaczach, zaworach itp.
b) Lejące wtryskiwacze
c) Nie przepalone paliwo podczas wypalania DPF spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej.
Diagnoza pkt. a bez demontażu elementów silnika raczej nie jest możliwa. Zostawiłbym to na koniec. Szczególnie, że przebieg auta to 186 tyś. Nie spodziewałbym się już jakiegoś radykalnego zużycia.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lania wtryskiwaczy to zdaje się jest na to procedura w VCDS. Nie będzie problemu ze robieniem tego.
Natomiast pytanie do szanownych kolegów z forum mam o filtr DPF. Rzeczywiście ostatnio robiłem raczej krótkie odcinki i raczej miejskie. Potencjalnie procedura wypalenia mogła się kilkukrotnie rozpoczynać i nie kończyć co mogło spowodować przedostawanie się paliwa do oleju.
Pytanie czy taka procedura jest jakoś sygnalizowana bo nie zauważyłem NIGDY żadnej kontrolki od DPF podczas użytkowania samochodu.
Jakie macie doświadczenia w tym względzie?