Strona 1 z 3

[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku

: 11 maja 2016, 11:53
autor: krzysztof1
Wczoraj sprawdziłem poziom oleju w silniku i trochę się zdziwiłem. Od wymiany przejechałem 5 tyś. więc spodziewałem się, że oleju będzie max lub mniej. A tu niestety niespodzianka- poziom oleju jest wyższy niż zaraz po wymianie- jakieś 2mm powyżej max na bagnecie.
Poczytałem trochę i wniosek jest taki, że bez względu na przyczynę jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. Może ona doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Potencjalnymi przyczynami mogą być:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku olej powinien mieć kolor kawy z mlekiem. Wykluczyłem tę przyczynę bo u mnie kolor oleju jest raczej ciemnoszary, prawie czarny. Poza tym płynu chłodniczego nie ubywa.
2. Przedostawanie się paliwa do oleju. Tu niestety mamy wiele potencjalnych przyczyn:
a) Nieszczelności na wtryskiwaczach, zaworach itp.
b) Lejące wtryskiwacze
c) Nie przepalone paliwo podczas wypalania DPF spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej.

Diagnoza pkt. a bez demontażu elementów silnika raczej nie jest możliwa. Zostawiłbym to na koniec. Szczególnie, że przebieg auta to 186 tyś. Nie spodziewałbym się już jakiegoś radykalnego zużycia.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lania wtryskiwaczy to zdaje się jest na to procedura w VCDS. Nie będzie problemu ze robieniem tego.
Natomiast pytanie do szanownych kolegów z forum mam o filtr DPF. Rzeczywiście ostatnio robiłem raczej krótkie odcinki i raczej miejskie. Potencjalnie procedura wypalenia mogła się kilkukrotnie rozpoczynać i nie kończyć co mogło spowodować przedostawanie się paliwa do oleju.
Pytanie czy taka procedura jest jakoś sygnalizowana bo nie zauważyłem NIGDY żadnej kontrolki od DPF podczas użytkowania samochodu.
Jakie macie doświadczenia w tym względzie?

: 11 maja 2016, 17:55
autor: igor.ostrowski
Parametry wtryskiwaczy sprawdzisz komputerem, również miałem taką sytuacje, trasa nad morze i z powrotem ( co prawda w 2.0 tdi ) gdy wyciąłem dpf i nie zrobiłem moda w komputerze zaczęło lać rope do oleju i zrobił się grubo ponad stan.

: 11 maja 2016, 18:30
autor: VanDyke
Poziom sprawdzałaś na ciepłym czy zimnym silniku?

: 11 maja 2016, 22:14
autor: krzysztof1
VanDyke pisze:Poziom sprawdzałaś na ciepłym czy zimnym silniku?
Sprawdzałem na zimnym silniku.

: 11 maja 2016, 22:54
autor: VanDyke
W instrukcji, przynajmniej do benzyny, jest informacja że stan oleju sprawdzamy na ciepłym silniku. Wydaje mi się, że w przypadku diesla powinno być podobnie (sugeruje zajrzeć do instrukcji). Dodam, że u mnie na zimnym mam zawsze ponad MAX. Na ciepłym (kilka minut po jeździe) około 3/4 bagnetu.

: 11 maja 2016, 22:56
autor: Gość
Blisko

Dokładnie to sprawdzamy stan na ciepłym po zgaszeniu. To jest najlepsza wykładnia szczegolnie dla aut które maja sporo hydrauliki w silniku.

Stan oleju ciepłego nie może przekraczac maximum podczas jego pracy a że na zimnym mu ścieknie nad stan to niczemu nie wadzi. Róznica jest dośc spora bo to lekko pół litra a w naszych V8 nawet litr oleju więcej niż by sie nam wydawąło mierząc na tylko zimnym.

: 11 maja 2016, 22:58
autor: drago_o
W 4.0 jest info, że powinno się sprawdzać przy 60 stopniach silnika.

: 11 maja 2016, 23:04
autor: Gość
Może byc i przy 60 ale wowczas tez tylko po zgaszeniu a nie po odstaniu do 60 z 90.

: 11 maja 2016, 23:07
autor: drago_o
Tego nie pamiętam ale wiem, że krok po kroku dokładnie opisana jest procedura.

: 11 maja 2016, 23:25
autor: robertas
Jak Ci wody nie bierze z ukladu chlodzenia, to ewidentnie dolewa Ci ropy dp oleju... No nic dobrego, trzeba dzialac z tym silnikiem co by nie umarl za wczesnie.... Kopci cos na zimnym albo jak sie zagrzeje???

: 12 maja 2016, 10:10
autor: krzysztof1
robertas pisze:Jak Ci wody nie bierze z ukladu chlodzenia, to ewidentnie dolewa Ci ropy dp oleju... No nic dobrego, trzeba dzialac z tym silnikiem co by nie umarl za wczesnie.... Kopci cos na zimnym albo jak sie zagrzeje???
Kopcić nie kopci, ani na zimnym ani na ciepłym.

Ale z tego co piszą koledzy powyżej wynika, że może trochę za wcześnie spanikowałem. Sprawdzę poziom na ciepłym silniku i jeszcze poobserwuję zanim wykonam jakieś poważne ruchy :)

: 12 maja 2016, 13:03
autor: PABLO200
jaki masz przebieg ?

: 12 maja 2016, 13:19
autor: Glac
Jescze bardzo ważne jest, żeby auto stało na idealnie płaskim.
Ja też kiedyś się zdziwiłem, że jest ponad stan, ale tył był deliktanie wyżej.
Odwrotna sytuacja, jeżeli przód jest wyżej będziesz miał za mało oleju na bagnecie.

: 13 maja 2016, 08:43
autor: krzysztof1
Sprawdziłem jeszcze raz poziom na ciepłym silniku i niestety jest tak samo (2mm powyżej max). Auto oczywiście na płaskim (garaż).
Dodatkowo sprawdziłem wtryski VCDSem (11-Engine II; Measuring Blocks; Group 13, 14). Wyniki:
-0.42, 0.61, -0.09, -0.52
0.24, -0.56, 0.28, 0.47
Wygląda to dobrze. Tylko się zastanawiam czy cokolwiek to mówi o laniu wtrysków. Z tego co wyczytałem to niewiele...

: 13 maja 2016, 10:55
autor: PABLO200
Kolega podaj 72-79