Strona 1 z 3
[D3 04 4.0TDI
] Motor na stół - instrukcja
: 12 lis 2016, 16:40
autor: drago_o
Witam,
Jako, że na wiosnę szykuje się akcja wyjmowania zespołu napędowego na stół, a 4.0TDI jeszcze nie wyjmowałem, to czy ktoś poratuje jakimiś instrukcjami i radami?
Celem będzie robienie rozrządu i chyba wymiana sprzęgła przy okazji. Macie jakieś sugestie co przy okazji zrobić bo dostęp jest utrudniony? Narazie biorę pod uwagę: łańcuchy, koła, napinacze, sprzęgło.
Pozdro i dzięki
: 12 lis 2016, 16:54
autor: michalwruszak
Uszczelniacz wału z tyłu , ogólnie wszystkie tylne możliwe miejsca do wycieku oleju
: 12 lis 2016, 17:37
autor: dice111
Zacznij od ELSY.
: 12 lis 2016, 18:39
autor: krzychu22.p1i
Z grubsza to elsa potrzebna tylko do momentów i kolejności dokręcania. Zedrzesz przód to całością wyjedziesz do przodu. Jeśli masz podnośnik kolumneowy to razem z ramą w dół wyjedziesz całością. Przewody odepniesz zaraz przy ECU i ni będziesz musiał rozpinać nic bezpośrednio przy silniku. Polecałbym odzyskać czynnik klimatyzacji i pozabezpieczać układ.
PW
: 12 lis 2016, 21:08
autor: drago_o
Mam jedynie zurawia hydraulicznego wiec w gre wchodzi wyjazd do przodu
Co do czesci to bedziemy Michale w kontakcie
niedlugo sie odezwe i powoli czesci bede kompletowal
: 12 lis 2016, 21:10
autor: michalwruszak
Koniecznie
Lepiej etapowo żeby od razu z grubej gotówki nie wyskakiwać
: 12 lis 2016, 21:14
autor: drago_o
Mam tylko nadzieje ze sie nie wydam za bardzo
jeszcze nie wiem ile sprzeglo moze kosztowac bo rozrzad w 5 na pewno sie zamknie tak mysle.
: 12 lis 2016, 21:15
autor: michalwruszak
Konwerter z ZF 2200-2300zl , regeneracja pewnie mniej ale raczej nie warto
: 14 lis 2016, 16:58
autor: drago_o
W regeneracje juz sie nie bawie. Turbina mnie nauczyla
[ Dodano: 2016-11-14, 16:58 ]
Tak się tylko przypominam
Może ktoś coś instrukcję
: 14 lis 2016, 17:34
autor: krzychu22.p1i
Zaraz zaraz
: 15 lis 2016, 06:51
autor: drago_o
Ogólnie się nie śpieszy ale wole od razu zgłębiac wiedzę i być przygotowanym
Dzięki dzięki
[ Dodano: 2016-11-15, 06:51 ]
A więc tak...
Rozrząd komplet:
1x 059109217C
1x 057109218K
1x 079109467AE
1x 079109507G
1x 079109229D
1x 059109229L
1x 059109229K
1x 059109229J
Koła zębate:
2x 059109077E
2x 057109116J
1x 079109570AP
1x 079109570AD
Uszczelniacz wału(o ten Wam chodziło?):
1x 079103051J
czy
1x 09E321243
I pytanie, czy jest zasadność wymiany ślizgów?
1x 059109469F
1x 059109469E
1x 079109510M
Na koniec sprzęgło... Ktoś może podać mi numer? Bo w ETKA są 4 sprzęgła o różnych numerach i nie do końca wiem które
Następne pytanie to koło zębate środkowego łańcucha. Dwa łańcuchy się ze sobą nachodzą i w ETKA jest pokazane tam jedno koło z dolnego łańcucha a ze środkowego już nie i nie znam numeru tej części. Ktoś poratuje? Chyba, że te koła zębate są podwujne? Bo analogicznie by to wyglądało w łączeniach środkowego łańcucha z głowicami...
: 15 lis 2016, 12:44
autor: xDonicx
michalwruszak pisze:Konwerter z ZF 2200-2300zl , regeneracja pewnie mniej ale raczej nie warto
Z tego co wiem konwertery z ZF też są regenerowane tylko przez fabrykę (z tego co ja wiem) osobiście robiłem już 2 razy konwerter w 4.2 pd i 3.0 on w tym pierwszym padła regeneracja w midparts cena 1200zł kolega sie skusił ponieważ dają 3 lata gwarancji u siebie w 3.0 robiłem w automatsentyrz cena chyba 800zł ja mam na "nowym" konwerterze przelatane już 8 tys km i nie było problemów u kolegi na początku coś jeszcze obroty falowały lecz ustały
wiec osąd należy do Ciebie jeszcze dodam ze jak szukałem konwertera regenerowanego przez ZF do 3.0 tdi to trzeba było czekać do 2 miesięcy pytałem u 3 sprzedawców i odpowiedz była podobna.
: 15 lis 2016, 12:49
autor: drago_o
Czas w moim przypadku to nie problem bo zbieram graty i planuje u siebie robić w garażu na wiosne/wczesne lato jak będzie długo jasno i przyzwoicie ciepło
: 15 lis 2016, 13:03
autor: xDonicx
Tak tylko w moim przypadku chcieli stary konwerter na wymianę
Chyba ze można wpłacić jakaś zaliczkę i po oddaniu starego robią zwrot
: 15 lis 2016, 13:09
autor: drago_o
Bo Twój też sobie zregenerowali i sprzedali. Z turbinami jest to samo. Mam firmę pod Wrocławiem co zamawiam turbinę regenerowaną i mam w ciągu tygodniu odesłać im wymienioną starą
Ale normalnie bez układów to trzeba dać swoją i dadzą regenerowaną. A tak ogólnie to kupując nową część nie trzeba nic oddawać