Strona 1 z 3

[D3 04 4.0TDI ] Motor na stół - instrukcja

: 12 lis 2016, 16:40
autor: drago_o
Witam,

Jako, że na wiosnę szykuje się akcja wyjmowania zespołu napędowego na stół, a 4.0TDI jeszcze nie wyjmowałem, to czy ktoś poratuje jakimiś instrukcjami i radami?

Celem będzie robienie rozrządu i chyba wymiana sprzęgła przy okazji. Macie jakieś sugestie co przy okazji zrobić bo dostęp jest utrudniony? Narazie biorę pod uwagę: łańcuchy, koła, napinacze, sprzęgło.

Pozdro i dzięki ;)

: 12 lis 2016, 16:54
autor: michalwruszak
Uszczelniacz wału z tyłu , ogólnie wszystkie tylne możliwe miejsca do wycieku oleju

: 12 lis 2016, 17:37
autor: dice111
Zacznij od ELSY.

: 12 lis 2016, 18:39
autor: krzychu22.p1i
Z grubsza to elsa potrzebna tylko do momentów i kolejności dokręcania. Zedrzesz przód to całością wyjedziesz do przodu. Jeśli masz podnośnik kolumneowy to razem z ramą w dół wyjedziesz całością. Przewody odepniesz zaraz przy ECU i ni będziesz musiał rozpinać nic bezpośrednio przy silniku. Polecałbym odzyskać czynnik klimatyzacji i pozabezpieczać układ.

PW

: 12 lis 2016, 21:08
autor: drago_o
Mam jedynie zurawia hydraulicznego wiec w gre wchodzi wyjazd do przodu :)

Co do czesci to bedziemy Michale w kontakcie :P niedlugo sie odezwe i powoli czesci bede kompletowal :)

: 12 lis 2016, 21:10
autor: michalwruszak
Koniecznie :) Lepiej etapowo żeby od razu z grubej gotówki nie wyskakiwać

: 12 lis 2016, 21:14
autor: drago_o
Mam tylko nadzieje ze sie nie wydam za bardzo :P jeszcze nie wiem ile sprzeglo moze kosztowac bo rozrzad w 5 na pewno sie zamknie tak mysle.

: 12 lis 2016, 21:15
autor: michalwruszak
Konwerter z ZF 2200-2300zl , regeneracja pewnie mniej ale raczej nie warto

: 14 lis 2016, 16:58
autor: drago_o
W regeneracje juz sie nie bawie. Turbina mnie nauczyla :)

[ Dodano: 2016-11-14, 16:58 ]
Tak się tylko przypominam :) Może ktoś coś instrukcję :D

: 14 lis 2016, 17:34
autor: krzychu22.p1i
Zaraz zaraz :P

: 15 lis 2016, 06:51
autor: drago_o
Ogólnie się nie śpieszy ale wole od razu zgłębiac wiedzę i być przygotowanym :D Dzięki dzięki ;)

[ Dodano: 2016-11-15, 06:51 ]
A więc tak...

Rozrząd komplet:
1x 059109217C
1x 057109218K
1x 079109467AE
1x 079109507G
1x 079109229D
1x 059109229L
1x 059109229K
1x 059109229J

Koła zębate:
2x 059109077E
2x 057109116J
1x 079109570AP
1x 079109570AD

Uszczelniacz wału(o ten Wam chodziło?):
1x 079103051J
czy
1x 09E321243

I pytanie, czy jest zasadność wymiany ślizgów?
1x 059109469F
1x 059109469E
1x 079109510M

Na koniec sprzęgło... Ktoś może podać mi numer? Bo w ETKA są 4 sprzęgła o różnych numerach i nie do końca wiem które :P

Następne pytanie to koło zębate środkowego łańcucha. Dwa łańcuchy się ze sobą nachodzą i w ETKA jest pokazane tam jedno koło z dolnego łańcucha a ze środkowego już nie i nie znam numeru tej części. Ktoś poratuje? Chyba, że te koła zębate są podwujne? Bo analogicznie by to wyglądało w łączeniach środkowego łańcucha z głowicami...

: 15 lis 2016, 12:44
autor: xDonicx
michalwruszak pisze:Konwerter z ZF 2200-2300zl , regeneracja pewnie mniej ale raczej nie warto
Z tego co wiem konwertery z ZF też są regenerowane tylko przez fabrykę (z tego co ja wiem) osobiście robiłem już 2 razy konwerter w 4.2 pd i 3.0 on w tym pierwszym padła regeneracja w midparts cena 1200zł kolega sie skusił ponieważ dają 3 lata gwarancji u siebie w 3.0 robiłem w automatsentyrz cena chyba 800zł ja mam na "nowym" konwerterze przelatane już 8 tys km i nie było problemów u kolegi na początku coś jeszcze obroty falowały lecz ustały :) wiec osąd należy do Ciebie jeszcze dodam ze jak szukałem konwertera regenerowanego przez ZF do 3.0 tdi to trzeba było czekać do 2 miesięcy pytałem u 3 sprzedawców i odpowiedz była podobna.

: 15 lis 2016, 12:49
autor: drago_o
Czas w moim przypadku to nie problem bo zbieram graty i planuje u siebie robić w garażu na wiosne/wczesne lato jak będzie długo jasno i przyzwoicie ciepło ;)

: 15 lis 2016, 13:03
autor: xDonicx
Tak tylko w moim przypadku chcieli stary konwerter na wymianę :(


Chyba ze można wpłacić jakaś zaliczkę i po oddaniu starego robią zwrot

: 15 lis 2016, 13:09
autor: drago_o
Bo Twój też sobie zregenerowali i sprzedali. Z turbinami jest to samo. Mam firmę pod Wrocławiem co zamawiam turbinę regenerowaną i mam w ciągu tygodniu odesłać im wymienioną starą :P Ale normalnie bez układów to trzeba dać swoją i dadzą regenerowaną. A tak ogólnie to kupując nową część nie trzeba nic oddawać :)