Strona 1 z 1

[D3 03 4.0TDI ] Falowanie obrotów silnik

: 19 gru 2016, 11:13
autor: witanus
Witam Panie i Panów,

Zauważyłem ostatnio iż podczas jazdy na tempomacie auto nie trzyma obrotów. Na niższych biegach ciągle się przyśpiesza :) a po wrzuceniu 6-tki i jazdy ponad powiedzmy ok 100-120 km/h obroty ciągle mi falują. Nie jakoś mocno - wielkość tego falowania wynosi ok 70-100 obr/m. Ale auto tak jakby dodawało gazu i zdejmowało. Nie że szarpie - ale jednak czegoś "szuka". I tutaj moje pytanie - czy inni użytkownicy A8 D3 4.0TDI również zauważają podobne ruchy obrotomierza????? Pytam, bo nie wiem czy zacząć kopać w podciśnieniach i dolotach czy macie podobne doświadczenia.
W przypadku mojej sztuki A8 - wykonane było mnóstwo pracy. 2 - krotnie wyciągany był silnik, dlatego coś mogłem coś nie końca dobrze złożyć / pominąć. Może jakaś opaska nie trzyma, może wąż przetarty.... Oczywiście brak błędów w VCDS. Również wydaje mi się iż auto więcej pali - wcześniej na tempomacie przy prędkości ok. 120 - potrafiłem z ogromnym zdziwieniem zrobić 8,5 litra na 100km :) a teraz zejście poniżej 11,5 litra jest wyczynem. Wiem że zima itd. generalnie nie przeraża mnie to spalanie ale to może być jakiś dodatkowy trop. Proszę o Wasze opinie n/t prędkości obrotowej silnika - czy u Was również faluje. Dziękuję Darek

: 19 gru 2016, 11:16
autor: drago_o
Jeśli tak faluje to spalanie normalne, że będzie większe. U mnie zero falowania przy tempomacie czy zwykłej nawet jeździe.

: 19 gru 2016, 11:48
autor: witanus
Drago_o, dziękuję za info. Jest ono spójne z moim podejrzeniami... że jednak coś jest nie 'halo'. Sprawa nie będzie prosta - VCDS nic nie podpowiada ale cóż maska w górę i szukam. Oby to nie było nic przy turbawkach :) bo tam dostęp że uff.....

Darek

: 19 gru 2016, 12:01
autor: drago_o
Turbawki tam pół biedy. Sprawdź skrzynie/sprzęgło VCDSem.

: 19 gru 2016, 12:31
autor: xDonicx
U mnie falowało bo konwerter w skrzyni siadał albo wąż od podciśnienia od góry był rozwalony po tych naprawach ustało falowanie

: 19 gru 2016, 20:15
autor: witanus
Jako, że nie dawało mi to spokoju - oczywiście dzisiaj po pracy do garażu. W połowie problem rozwiązany auto pali zdecydowanie mniej ( średnie spalanie wróciło do 8,5 nawet mniej 8,2 :) ) ale falowanie występuje dalej. Zgodnie z sugestiami przeglądnąłem podciśnienia. Mając schemat - nie jest to szczególnie trudne zadanie. Wszystko wygląda na OK - niemniej zainteresował mnie zawór zwrotny ( po prawej stronie - patrząc od zderzaka ) taki czarno biały walec. Wyciągnąłem go dmuchnąłem w jedną stronę puszcza w drugą nie - czyli sprawny. Tylko czy on jest poprawnie zamontowany ???? Odwróciłem go - auto odpaliłem bez problemów. Samochód zaczął od razu inaczej reagować na gaz. W trakcie jazdy pracuje na wyraźnie niższych obrotach...przy spokojnej jeździe wcześniej ok 1700 - 2000 teraz 1300-1500 co przełożyło się na mniejsze spalanie.......
Falowanie pozostało - ale przez to że pracuje w niższym obszarze obrotów jest wyraźnie mniejsze.
Cóż będę szukał dalej - bo falowanie mnie irytuje a w takich pojazdach ma działać na 100%, niemniej fakt iż spalanie spadło z 11,5 na 8,5 cieszy mnie również bardzo bardzo!!!!!!
Skoro podciśnienia załatwione - kolejnym etapem będą uszczelki pod lewym kolektorem ssącym. Pod prawym wymieniłem przy wymianie silnika - pod lewym niestety nie. Dlatego to będzie chyba kolejny krok. Jeżeli jeszcze jakieś pomysły piszcie. Diagnostyka skrzyni biegów zrobiłem tak na szybko VCDS-em błędów brak....

Pozdrawiam i dziękuje Darek

: 19 gru 2016, 21:26
autor: drago_o
Nie rob diagnostyki tylko logi dynamiczne. Jedziesz z vcdsem i sprawdzasz wartosci obrotowe dla silnika i skrzyni aby sprawdzic czy winny nie jest konwerter. Zawsse przy rozpedzaniu wartosc silnika jest wieksza a pozniej sie rowna i zapina lockup. Po zmianie biegu znowu to samo.W duzym uproszczeniu. W kazdym razie jadac rowno wartosci obrotowe powinny sie zrownac i tak juz isc z zapietym lockupem.

Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.

: 20 gru 2016, 08:27
autor: xDonicx
A ja zadam pytanie kiedy był wymieniany olej w skrzyni i jaki masz przebieg ?

U mnie w a8 z 2008 było falowanie na górnych obrotach po wymianie oleju przestało silnik 3.0tdi przebieg 240tys olej nie ruszany od nowości pomogło pytanie na jak długo

: 20 gru 2016, 08:28
autor: witanus
Gracias gracias gracias..... no to teraz już mam jasność :) Po logach dynam. będzie 100% wiadomo czy to już skrzynia daje o sobie znać ( trochę by to było szybko bo przebieg auta 210K) czy kwestia nieszczelności.... Auto ma swoje lata - rok produkcji 2003 - i w moich rękach raptem 6 miesięcy..... nie wiadomo co się z nim wcześniej działo, równie dobrze skrzynia może się kończyć......

Dzięki za pomoc.

: 20 gru 2016, 08:41
autor: drago_o
Długo masz to auto? Ja nic nie sugeruje ale to auto może raczej tyle nie mieć jak siada konwerter czy skrzynia. Zresztą w tym wieku to trochę perełka przebiegowa :)

: 20 gru 2016, 08:41
autor: michalwruszak
Nie kończy się skrzynia - tylko sprzęgło w skrzyni , teoretycznie najsłabszy element . Znam przypadki gdzie wymiana oleju na ZF 6 pomogła na falujące obroty .

: 20 gru 2016, 08:47
autor: drago_o
Najlepszy zestaw ratunkowy dla skrzyni to zmiana oleju i update softu.

: 20 gru 2016, 09:10
autor: witanus
Panowie,

Odnośnie przebiegu - wszyscy wiemy co się dzieje z samochodami sprzedawanymi w Polsce. Aktualny przebieg na liczniku to 210.000. Nie będę zaklinał się że tak jest (każdy wie ile kosztuje VAG Commander 3,6 i co potrafi) - ale: kierownica nie wytarta, skóra w szczególności na fotelu kierowcy całkiem przyzwoita ( brak przetarcia) przyciski niewytarte - poza guzikiem sterowania szyby - pasażera ( dziwne :) )
Auto kupiłem z uwalonym silnikiem - swoją przygodę opisałem na forum:
http://www.a8team.pl/d3-03-40tdi-wymian ... t20597.htm

Silnik kupiony podobno??? nikt nie da gwarancji ani certyfikatu z przebiegiem ok. 200.000 km - ale to też oczywiście loteria. Każdy sprzedający mówi że przebieg znikomy..... niemniej kupiłem go naprawdę dobrej cenie 4000 zł - stąd zaryzykowałem.
Odnośnie skrzyni biegów - Niestety nie mam wiedzy o tym kiedy był wymieniany olej w skrzyni. Faktycznie na dzisiaj wydaje się jedynym logicznym krokiem, oczywiście po zrobieniu logów.
Postaram się nagrać dzisiaj filmik z pracy silnika i w szczególności obrotomierza tak byście widzieli dokładnie o czym mówię.
Upgrade soft w skrzyni hmmmm ??? VCDS-em chyba nie bardzo, da się to zrobić z poziomu złącza OBD (zalecany/sugerowany hardware+soft???) Czy jednak trzeba sterownik na stół i programować EEPROM?

: 20 gru 2016, 09:18
autor: xDonicx
Tak jak koledzy piszą czasami wymiana oleju i softu pomoże tylko jak wymiana to dynamiczna

: 20 gru 2016, 09:19
autor: drago_o
Z poziomu gniazda OBD jak najbardziej ale nie VCDS'em. Potrzebna głowica VAS do tego. Ale wspomniane operacje jak zmiana oleju np bardzo by się mogły takiej skrzyni przydać. No i dużo ludzi twierdzi, że już nigdy nie pojedzie na cokolwiek związanego ze skrzynią nigdzie indziej jak ZF Dortmund :)

Co do wnętrza to nie sugeruje się nim odkąd widziałem na żywo D3 z 2003 roku z ponad milionem km :) Było lepsze niż moje :D