Strona 1 z 2
[D3 08 4.2TDI
] Migająca kontrolka świec żarowych, brak mo
: 22 gru 2016, 10:45
autor: blastx
Witajcie moi kochani.
Ostatnio moja D3 ma taką przypadłość, że po mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia zaświeca się kontrolka (taka sprężynka) i miga sobie przez cały czas i wówczas jak ona miga to silnik jest totalnym trupem. Zero przyspieszenia i mocy. Jedzie, bo jedzie, ale bieda straszna. Jak wyłączę silnik i chwile później znów włączę, to ta kontrolka dalej miga, jednak moc i przyspieszenie w magiczny sposób wraca, a kontrolka po chwili gaśnie i odtąd jest już jak w bajce, czyli nic mu nie dolega. Dodam tylko, ze to raczej na zimnym silniku się zdarza, lub tak w połowie dogrzanym. Przy prawidłowej temperaturze silnika jeszcze nigdy tego nie odnotowałem.
Miał ktoś podobne perypetie? Z czym to może być związane takie zachowanie? Obejdzie się bez podpinania pod komputer? Może świece nie grzeją czy coś?
Za wszystkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję:)
P.S. błagam, niech mi ktoś pokaże najlepiej na zrzucie z ekranu gdzie się dodaje te tagi do tematu, wiecie... żeby było ze chodzi o A8 D3 TDI. Ja tego u siebie nie widzę.
: 22 gru 2016, 10:58
autor: michalwruszak
Bez komputera to wróżenie z fusów
: 22 gru 2016, 10:59
autor: eed
U mnie byl to blad sterownika turbiny ale moze tez to byc blad turbiny.
: 22 gru 2016, 11:49
autor: blastx
A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
: 22 gru 2016, 12:03
autor: maciu
eed pisze:U mnie byl to blad sterownika turbiny ale moze tez to byc blad turbiny.
i jak się skończyło?
odpalał wtedy prawidłowo?
pamiętasz kod błędu dokładnie?
thx
: 22 gru 2016, 13:12
autor: drago_o
blastx pisze:A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
Błąd będzie zapisany w sterowniku i pasowałoby go przeczytać aby wiedzieć z czym się mierzysz...
Ogólnie nie trzeba go kasować bo gdy usterka nie występuje i parametry są w normie to auto działa w normie ale w momencie wystąpienia anomalii jakiejś wyskakuje błąd. Nie jest to związane z tym czy jest on zapisany w sterowniku czy nie. Bo jeśli problemu w danym momencie nie ma to nie jest brany pod uwagę w pracy.
: 22 gru 2016, 13:26
autor: eed
maciu, Wymienilem sterownik turbiny na nowy i przestal wyskakiwac blad przy krotkim gazowaniu niestety nie pamietam jaki to byl blad. Teraz jeszcze pojawia sie blad turbiny po dlugim gazowaniu tak po wyzej kilku minut podczas jazdy maksymalna predkoscia i to jest prawdopodobnie spowodowane tym ze czujnik wylapuje luz na walku turbiny, kolega tak mial u siebie a jak zregenerowal turbo to przestalo i wszystko ok
: 22 gru 2016, 21:29
autor: blastx
pioter, Jak się wybiera te tagi przy zakładaniu tematu?? Bo cały czas nie wiem!!! Jeśli możesz, to mi to wytłumacz, pokaż na screenie jakoś bo ja tego nie widzę u siebie, stąd nie daję tagów. Będę wdzięczny za pomoc.
: 22 gru 2016, 21:54
autor: pioter
Jak zakładasz temat to po lewej stronie jest lista tagów .
Pozdrawiam .
pioter
: 23 gru 2016, 21:04
autor: blastx
Ok, luzik. Dzięki za podpowiedź, bo jakoś zupełnie tego nie zauważyłem, tej rozwijanej listy:) Od dziś będę tagował aż miło:)
: 25 gru 2016, 12:02
autor: MichałABG
blastx - mi się 2 razy tak zdarzyło jak opisujesz w pierwszym poście, kontrolka się włączała silnik jakby martwy nie chciał wyjść na więcej niż 2tys obr, po wyłączeniu i włączeniu wszystko wracało do normy. Dałem do mechanika, stwierdził że dwie świece są spalone, na komputerze też to wyszło, wymienił i po problemie. Koszt nieduży bo z tego co pamiętam ok. 40-50zł za sztukę. Przy okazji sprawdzał mi poziom zanieczyszczenia dpf, gdyż na kompie wyszedł błąd zatkanego dpf o wartości chyba 27%, co udało mu się zbić do 8%. Po tych czynnościach zero problemów.
: 26 gru 2016, 18:46
autor: blastx
Michał ABG dzięki za info. Też będę musiał niebawem jechać gdzieś do serwisu sprawdzić kompem co tam w trawie piszczy.
Pozdro.
: 21 lut 2020, 21:15
autor: grzegorzk
Chciałbym odświeżyć temat i prosić o sugestie. wymieniony czujnik, oczyszczone filtry i co dziwne brak błędów w vcds, a nadal ograniczenie mocy.
: 24 lut 2020, 23:17
autor: szeryfisch
jesli sterownik wszedł w tryb awaryjny to musza byc bledy. Pamietaj ze masz dwa sterowniki silnika wiec blad nie musi byc w tym pierwszym.
: 11 mar 2020, 20:45
autor: grzegorzk
Problem rozwiązany.