Strona 1 z 1
[D3 08 4.2TDI
] Sprawdzenie DPF VCDSem
: 12 mar 2017, 21:59
autor: TommyA8L
Witam,
W D3 4.2tdi od kupna w ub roku przejechalem ok 20tys km i nie zauwazlem zeby kontrolka DPF sie zapalila sygnalizujaca jego wypalanie. Niedawno mi zolta sprezynka zaczela mrugac ale po ponownym odpaleniu bylo ok.
Mam pytania:
1) Czy w D3 4.2tdi wypalanie DPFa jest sygnalizowane na FIS?
2) Mozna stan DPFa sprawdzic VCDSem?
Dodam, ze 90% km robie na autostradzie.
Dzieki
: 12 mar 2017, 23:55
autor: opicasso
Nie jest sygnalizowane na FIS, można sprawdzić stan DPF, wypalić go komputerem VCDS VAS bodajże, jak zapalaja ci sie sprezynki jedz na 3 biegu 2 tysiace obrotow okolo 20 minut i sie wypali, jak czesto beda ci wyskakiwac sprezynki, wywalaj dpf i wgrywaj program tak bylo u mnie pozdro
: 13 mar 2017, 07:39
autor: TommyA8L
Dzieki. Sprobuje pogazowac.
Bo juz drugi raz mi sprezynka wyskoczyla. Wczoraj jechalem ok 700km na trasie i troche go gazowalem, jechalem na S ale znow sprezynka dzis wyskoczyla.
Wyciecie DPF nchyba nie mozliwe bo mam auto w Niemczech zarejestrowane a potem moze byc problem w TÜV?
A blad mam taki:
Adresse 11: Motorelektronik 2 Labeldatei: DRV\057-910-409-BVN2.lbl
Teilenummer SW: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Bauteil: 4.2L V8TDI G000AGSª0020
Revision: --H05--- Seriennummer: AUX3Z0H2345574
Codierung: 0011773
Betriebsnr.: WSC 02313 785 00200
VCID: 2545BF79ECFE4469BA-8070
1 Fehler gefunden:
008195 - Partikelfilter Bank 2
P2003 - 002 - Fehlfunktion - Sporadisch
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 00110010
Fehlerpriorität: 0
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 255
Kilometerstand: 192632 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.03
Zeit: 17:39:55
Umgebungsbedingungen:
Drehzahl: 1701 /min
Druck: 0 mbar
Geschwindigkeit: 62.5 km/h
(keine Einheit): 159.8
Temperatur: 185.6°C
(keine Einheit): 0.0
Druck: 0 mbar
: 14 mar 2017, 12:30
autor: FOSS
TommyA8L pisze:Wyciecie DPF nchyba nie mozliwe bo mam auto w Niemczech zarejestrowane a potem moze byc problem w TÜV?
To zależy jak szczegółowo będzie robiony ten TÜV
Można wyciąć tak DPF, że bez dokładnego pomiaru jakości spalin czy też głębszej analizy elektroniki nikt się nie zorientuje.
Puszka DPF zostaje na miejscu, w programie wycina się obsługę DPF i auto jeździ dalej i z zewnątrz nic nie wskazuje na pominięcie filtra cząsteczek stałych - robiłem takie zabiegi zarówno w A8D3 jak i w Q7.
: 14 mar 2017, 12:46
autor: TommyA8L
Tak tylko ze TÜV w Niemczech razem z AU (Abgasuntersuchung) tj badanie spalin jest robione.
Wole nie ryzykowac bo potem tez auto jakbym sprzedal to moglby byc problem.
BTW: wczoraj udalo mi sie odpalic wymuszone czyszczenie DPFa i potem i tak sie kontrolka zapalila znowu.
Dam znac jak to ogarne.
: 14 mar 2017, 14:36
autor: FOSS
TommyA8L pisze:Tak tylko ze TÜV w Niemczech razem z AU (Abgasuntersuchung) tj badanie spalin jest robione.
Teoretycznie tak. W praktyce bywa różnie.