Strona 1 z 1

[D3 08 4.2TDI ] Sprawdzenie DPF VCDSem

: 12 mar 2017, 21:59
autor: TommyA8L
Witam,

W D3 4.2tdi od kupna w ub roku przejechalem ok 20tys km i nie zauwazlem zeby kontrolka DPF sie zapalila sygnalizujaca jego wypalanie. Niedawno mi zolta sprezynka zaczela mrugac ale po ponownym odpaleniu bylo ok.

Mam pytania:
1) Czy w D3 4.2tdi wypalanie DPFa jest sygnalizowane na FIS?
2) Mozna stan DPFa sprawdzic VCDSem?

Dodam, ze 90% km robie na autostradzie.

Dzieki

: 12 mar 2017, 23:55
autor: opicasso
Nie jest sygnalizowane na FIS, można sprawdzić stan DPF, wypalić go komputerem VCDS VAS bodajże, jak zapalaja ci sie sprezynki jedz na 3 biegu 2 tysiace obrotow okolo 20 minut i sie wypali, jak czesto beda ci wyskakiwac sprezynki, wywalaj dpf i wgrywaj program tak bylo u mnie pozdro

: 13 mar 2017, 07:39
autor: TommyA8L
Dzieki. Sprobuje pogazowac.
Bo juz drugi raz mi sprezynka wyskoczyla. Wczoraj jechalem ok 700km na trasie i troche go gazowalem, jechalem na S ale znow sprezynka dzis wyskoczyla.

Wyciecie DPF nchyba nie mozliwe bo mam auto w Niemczech zarejestrowane a potem moze byc problem w TÜV?

A blad mam taki:

Adresse 11: Motorelektronik 2 Labeldatei: DRV\057-910-409-BVN2.lbl
Teilenummer SW: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Bauteil: 4.2L V8TDI G000AGSª0020
Revision: --H05--- Seriennummer: AUX3Z0H2345574
Codierung: 0011773
Betriebsnr.: WSC 02313 785 00200
VCID: 2545BF79ECFE4469BA-8070

1 Fehler gefunden:
008195 - Partikelfilter Bank 2
P2003 - 002 - Fehlfunktion - Sporadisch
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 00110010
Fehlerpriorität: 0
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 255
Kilometerstand: 192632 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.03
Zeit: 17:39:55

Umgebungsbedingungen:
Drehzahl: 1701 /min
Druck: 0 mbar
Geschwindigkeit: 62.5 km/h
(keine Einheit): 159.8
Temperatur: 185.6°C
(keine Einheit): 0.0
Druck: 0 mbar

: 14 mar 2017, 12:30
autor: FOSS
TommyA8L pisze:Wyciecie DPF nchyba nie mozliwe bo mam auto w Niemczech zarejestrowane a potem moze byc problem w TÜV?
To zależy jak szczegółowo będzie robiony ten TÜV :)

Można wyciąć tak DPF, że bez dokładnego pomiaru jakości spalin czy też głębszej analizy elektroniki nikt się nie zorientuje.
Puszka DPF zostaje na miejscu, w programie wycina się obsługę DPF i auto jeździ dalej i z zewnątrz nic nie wskazuje na pominięcie filtra cząsteczek stałych - robiłem takie zabiegi zarówno w A8D3 jak i w Q7.

: 14 mar 2017, 12:46
autor: TommyA8L
Tak tylko ze TÜV w Niemczech razem z AU (Abgasuntersuchung) tj badanie spalin jest robione.
Wole nie ryzykowac bo potem tez auto jakbym sprzedal to moglby byc problem.

BTW: wczoraj udalo mi sie odpalic wymuszone czyszczenie DPFa i potem i tak sie kontrolka zapalila znowu.
Dam znac jak to ogarne.

: 14 mar 2017, 14:36
autor: FOSS
TommyA8L pisze:Tak tylko ze TÜV w Niemczech razem z AU (Abgasuntersuchung) tj badanie spalin jest robione.
Teoretycznie tak. W praktyce bywa różnie.