[D3 04 3.0TDI ] Nastawnik Turbiny VDO dziwne objawy
: 13 lip 2017, 15:12
Silnik 3.0 TDI ASB
Witam ostatnio borykam się z problemem z nastawnikiem turbiny.
Po odpaleniu na zimnym silniku nie ma nigdy problemu, mogę robić tysiąc kilemtrów i jest wszystko dobrze. Problem występuje jedynie na rozgrzanym silniku, gdy zgaszę i odpalę silnik to brak turbiny i występują błędy:
16619 Cisnienie doładowania -za niskie
19804 Uszkodzony obwód sterowania turbo - usterka elektryczna
Po postoju około godziny czasy, gdy silnik trochę ostygnie to samochód znowu normlanie jedzie i nie występuje problem do czasu zgaszenia.
Dodatkowo zauważyłem, gdy występują te błędy, to robiąc testy wykonawcze sterowania geometria turbiny, to wartośc rzeczywista stoi na 8,3%, a wymagana jest regulacja od 20% do 80%. Gdy nie występuje ten problem to testy są wykonywane prawidłowo.
Zimne luty w nastawniku, czy nie bawić się i kupować nowy nastawnik?
Witam ostatnio borykam się z problemem z nastawnikiem turbiny.
Po odpaleniu na zimnym silniku nie ma nigdy problemu, mogę robić tysiąc kilemtrów i jest wszystko dobrze. Problem występuje jedynie na rozgrzanym silniku, gdy zgaszę i odpalę silnik to brak turbiny i występują błędy:
16619 Cisnienie doładowania -za niskie
19804 Uszkodzony obwód sterowania turbo - usterka elektryczna
Po postoju około godziny czasy, gdy silnik trochę ostygnie to samochód znowu normlanie jedzie i nie występuje problem do czasu zgaszenia.
Dodatkowo zauważyłem, gdy występują te błędy, to robiąc testy wykonawcze sterowania geometria turbiny, to wartośc rzeczywista stoi na 8,3%, a wymagana jest regulacja od 20% do 80%. Gdy nie występuje ten problem to testy są wykonywane prawidłowo.
Zimne luty w nastawniku, czy nie bawić się i kupować nowy nastawnik?