Strona 1 z 1
[D3 04 4.0TDI
] Splanowanie głowicy
: 10 lut 2018, 20:52
autor: drago_o
Witam,
O ile mi wiadomo to blok jest aluminiowy. Czy przy zdejmowaniu głowicy powinienem splanować głowicę i blok czy tylko głowicę wystarczy?
: 10 lut 2018, 22:30
autor: krzychu22.p1i
Jeśli masz płytę traserską, najlepiej 0 to połóż głowicę i zobacz czy trzeba dawać na planowanie.
: 10 lut 2018, 23:02
autor: Kruger
Teoretycznie głowice i blok ale tego raczej nikt nie praktykuje ze względu na koszty co do głowicy nie wyobrażam sobie aby jej nie planować a mając ją ściągniętą nie zrobić pełnej regeneraci z gniazdami i prowadnicami i uszczelniaczami 2 lata temu robiłem kapitalny remont góry w v12 bmw i silnik pracuje jak mażenie 0 zużycia oleju i spalanie pb też znacząco
spadło
: 10 lut 2018, 23:08
autor: drago_o
Czy fakt, że nic się z nią nie dzieje i nie ma objaw żadnych uszkodzenia nie jest wystarczający? Tzn pytam bo nie wiem czy w takim przypadku ma to znaczenie. Głowicy nei ściągałem jeszcze w żadnym aucie

I co z blokiem w takim wypadku, też się planuje?
Może zaworów nie planowałem ale uszczelnienia tak. Włąśnie dlatego zastanawiam się co z taką głowicą

: 10 lut 2018, 23:15
autor: Kruger
A dlaczego chcesz je zdjąć bo troche nie w temacie jeste skoro im nic nie dolega
: 10 lut 2018, 23:43
autor: drago_o
Bo będę miał na wierzchu i pomyślałem, że zrobienie uszczelnienia to dobry pomysł. Niby mi ją sprawdzili jakimś przyżadem i zawory są szczelne (było ryzyko spotkania się tłoka z zaworem przy obecnej awarii) ale myślę, że nie zaszkodziłoby bo nie jest aż tak drogo a mam mam trochę więcej wolnej gotówki na graty niż myślałem, że będę miał

A wymieniane będę miał dźwigienki i napinacze hydrauliczne. Wałki rozrządu i tak muszę zdemontować.
: 11 lut 2018, 00:00
autor: Kruger
Czyli jak rozumiem małe kuku z rozrządem jeżeli był ślad zetkniecia z cylindrem to niekórzy zalecają wymiane tego zaworu nawet jak jest prosty zdażają sie sytuacje pękniecia takiego zaworu w późniejszym czasie Koszty pełnej regenaraci głowicy w a8 chyba 4 zawory na cylinder to ok 800zł za szt czyli po koleji szczelność gniazda prowadnice i uszczelniacze wydaje mi sie że przy kosztach całej imprezy to koszt do przeżycia.A blok musiabyś cały motor rozbebeszyć by go zplanować ,
: 11 lut 2018, 00:04
autor: drago_o
Rozrząd jest cały i nie przeskoczył. Rozleciała się dźwigienka jedna.
: 11 lut 2018, 00:15
autor: Kruger
Czyli zawór został w pozycii zamkniętej to została decyzja komleksowo czy nie generując kosztów
: 11 lut 2018, 15:01
autor: gregor_wroc
Tylko jedną głowicę chciałeś demontować, a drugiej nie ruszasz? Czy albo żadna albo obie?
: 11 lut 2018, 18:55
autor: drago_o
O drugiej nie myślałem narazie, chociaż cały czas chodzi mo po głowie aby zrobić obie. Ale drugiej nie mam potrzeby rozbierać więc dlatego nie jestem pewien

: 11 lut 2018, 19:39
autor: Kruger
Tak sie absutnie nie robi chyba że na szybko do sprzedaży i podłożenia miny
Jeżeli splanujesz głowice osoba która ją obrabia informuje cie o ilości zebranego materiału i wskazuje na zastosowanie odpowiedni dobranej uszczelki pod głowice jeżeli głowica była w miare prosta i wymagała tylko tzw.zabielenia to możesz zastosować nominalną uszczelkę ALE zawsze istnieje ryzyko minimalnych różnic ciśnienia na głowicach dlatego nie robi sie pojedynczo głowic w układach v i w
: 11 lut 2018, 21:36
autor: drago_o
To zawsze jakaś kolejna informacja.