Strona 1 z 1
[D3 02 4.0TDI
] Kolejność cylindrów w 4.0 TDi, wysokie kor
: 16 lut 2018, 07:58
autor: justinos1
Witam, po dłuższej przerwie, nabyłem A8 4.0 TDi, auto trochę zaszczurzone przez poprzedniego właścicela, ale technicznie w dobrym stanie, wymieniany był rozrząd i hydraulika. Generalnie z silnikiem nie mam żadnych problemów, pali czy zimny czy ciepły, cicho pracuje. Wczoraj sprawdzałem korekcje wtrysków vasem i według mnie nie są zbyt ciekawe, od -2.5 do +2.5, jakie mniej więcej mają być w tym silniku? Jak liczymy kolejność cylindrów, chcę zobaczyć który wtrysk jest najsłabszy... Czy mógłby ktoś sprawdzić i podać korekcje jakie ma u siebie? Wtryski są piezoelektryczne i tak wadliwe jak w 3.0 TDi?
: 16 lut 2018, 08:12
autor: drago_o
4.0 nie ma jeszcze piezoelektrycznych.
: 18 lut 2018, 23:20
autor: qBoss
To jaka kolejnosc? U mnie pojawil sie tez problem z wtryskami...
: 18 lut 2018, 23:56
autor: FOSS
qBoss pisze:To jaka kolejnosc?
W każdej V8 identycznie:
4 ... 8
3 ... 7
2 ... 6
1 ... 5
-------
przód
auta
: 19 lut 2018, 05:04
autor: justinos1
qBoss pisze:To jaka kolejnosc? U mnie pojawil sie tez problem z wtryskami...
Jakie objawy?
: 20 lut 2018, 21:13
autor: qBoss
Auktalnie jestem w niemczech, podczas trasy zapalila sie spiralka brak mocy, źle pracuje na wolnych, problem z paleniem jak na D prawie przygasa przy ruszaniu.
Kanal 13
-0,99 -1,93 -3,06 -0,28
Kanal 14
-3,06. -0,38 -3,06 -0,47
Koledzy jakas porada cp robic? Regenerowane wtryski...wymiana wszytskich? Potrzebne wprpwadzanie oznaczen z nowych wtryskow? Jak to soe robi w 4,0 tdi
Ktoś pomoże?
: 27 lut 2018, 18:20
autor: justinos1
Nie ma tragedii po za tym jednym 3.06, jesteś pewien, że to wina wtryskiwaczy?
: 04 mar 2018, 13:48
autor: qBoss
Panowie, miałem trochę czasu wiec sprawdziłem wtryski, wtrysk z trzeciego cylindra nie reaguje na zdjęcie i założenie wtyczki... zamiana z wtryskiem z miejsca 2 daje takie objawy ze dalej na trzecim wtrysku jest brak reakcji na ściągniecie wtyczki.
Muszę teraz sprawdzic kompresje na tym 3 baniaku...ile powinna miec? będę mierzył przez swiece...jak tylko dostane z polski mój miernik. Nie wiem co mi pokaże ale może jakies podpowiedzi z waszej strany co może pójsc najprawdopodobniej w tym motorze?
Acha, jak sprawdzić czy na wtrysk dochodzi napięcie z kompa? może kable nie łączą?
Sterowanie jest masa? Na stałe powinien byc plus na wszystkich wtryskach? Zapomniałem to sprawdzić wczoraj... ;(
: 04 mar 2018, 16:56
autor: danishow
qBoss pisze:Muszę teraz sprawdzic kompresje na tym 3 baniaku...ile powinna miec?
W okolicach 28-33 bar, minimalne 21 bar, maksymalna różnica między cylindrami 5 bar.
qBoss pisze:Acha, jak sprawdzić czy na wtrysk dochodzi napięcie z kompa?
Oscyloskopem ...sprawdź od razu przejście kabli do sterownika.
: 05 mar 2018, 17:56
autor: qBoss
Jakis schemat za rozpiska pinów gdzie jaki wtrysk i do którego kompa? Jakis zeszyt SSP ???