Strona 1 z 2
[D3 08 4.2TDI
] DPF: czas zycia/zapychanie sie
: 07 mar 2018, 19:21
autor: TommyA8L
Witam,
Pytanie dot watku w filmie (od 06:30):
Film na YT
Czy rzeczywiscie w trakcie wypalania DPFa pozostaje w nim popiol tzn, ze nie zostaje nigdy usunety?
Troche dziwne bo ja swojego DPFa sprawdzam (jezdze glownie trase) i widze, ze srednio co ok 600-800km oba sie wypalaja i interwaly pomiedzy sie nie zmniejszaja. Chyba, ze ich jest tak wiele, ze soft diagnsot pokazuje tylko ostatnie wypalenie a pomiedzy bylo ich jeszcz np 5:)
Nie zakladam wycinania bo auto mam zarejestr w DE. Pytanie: czy to prawda i czy warto w tym momencie oddac DPFy do przeczyszczenia (chemia, mecha itp...) w jakiejs firmie? I wowczas interwaly pomiedzy wypaleniami sa dluzsze (bo sie usunie poipiol tj beda DPFy bardziej pojemne) tj mnie zuzywa sie wiecej paliwa na wypalenie i olej szybciej sie nie zyzywa...
Dzieki
: 07 mar 2018, 22:24
autor: danishow
DPF-y to temat rzeka, wszystko zależy od stylu jazdy. Jeździsz tylko długie trasy i nie żałujesz wachy to se trochę pożyją ...ganiasz tylko krótkie odcinki to już nawet przy kilkudziesięciu tyś. km może się zapchać na amen. Ważna jest też jakość paliwa. Dla przykładu wymieniałem dzisiaj w A6 4F z 2005 DPF, jeden z pierwszych systemów a przelatał 440k km głównie odcinki 10-50 kilometrów.
W czyszczenie bawiłbym sie dopiero jak się zapchają, w DE są dwie duże firmy które się tym zajmują i robią to profesjonalnie. Już wiele razy korzystaliśmy z ich usług i nigdy nie było problemów.
: 07 mar 2018, 22:35
autor: TommyA8L
danishow pisze:DPF-y to temat rzeka, wszystko zależy od stylu jazdy. Jeździsz tylko długie trasy i nie żałujesz wachy to se trochę pożyją ...ganiasz tylko krótkie odcinki to już nawet przy kilkudziesięciu tyś. km może się zapchać na amen. Ważna jest też jakość paliwa. Dla przykładu wymieniałem dzisiaj w A6 4F z 2005 DPF, jeden z pierwszych systemów a przelatał 440k km głównie odcinki 10-50 kilometrów.
W czyszczenie bawiłbym sie dopiero jak się zapchają, w DE są dwie duże firmy które się tym zajmują i robią to profesjonalnie. Już wiele razy korzystaliśmy z ich usług i nigdy nie było problemów.
Ok ale sedno pytnia i moich obaw jest: czy pomimo, ze jezdze trasy i regularnie sie on wypala to popiol (z tego co mowia na filmie) zostaje w filtrze?
: 07 mar 2018, 22:55
autor: danishow
TommyA8L pisze: popiol (z tego co mowia na filmie) zostaje w filtrze?
Z doświadczenia napiszę, że nie. Co prawda podczas normalnej jazdy gromadzą się cząstki stałe w filtrze bo nie są w stanie spalić się w cylindrze. Podczas procedury wypalania wzrasta temperatura w DPF nawet do 650 stopni by ów zgromadzone cząstki ostatecznie zamienić w popiół i tym samych oczyścić filrt.
: 08 mar 2018, 06:45
autor: drago_o
W teorii, tak, popiół powstający w wyniku spalania oleju napędowego jest gromadzony w filtrze do momentu jego całkowitego zapchania. Dlatego trzeba wybierać dobre niskopopiołowe oleje. Niektóre firmy oferują urządzenia i preparaty do czyszczenia zarówno sadzy jak i popiołów z filtra.
: 08 mar 2018, 21:08
autor: maciu
czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował?
bo coś mi się wydaje że ich nie mam - bo nie mam problemów

a robie głównie krótkie
odcinki, a kolega w fordzie smaxie ma z tym totalną sraczkę co kawałek wypalanie,
wypalanie i wypalanie i kontrolki
: 08 mar 2018, 22:07
autor: danishow
maciu pisze:czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował?
Można zastąpić np. pustymi puchami i wyprogramować w sterowniku.
: 08 mar 2018, 23:07
autor: maciu
danishow pisze:maciu pisze:czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował?
Można zastąpić np. pustymi puchami i wyprogramować w sterowniku.
czyli wyprogramowanie ma być widać w ecu? gdzie konkretnie?
: 09 mar 2018, 06:04
autor: drago_o
Nie jestem pewny ale ja widziałem podpinanie w tym celu jakiegoś gówienka do ECU co oszukiwało sterownik. Zresztą podobnie jak z klapami czy EGR, mechanik u którego to widziałem tak robił.
: 09 mar 2018, 08:00
autor: maciu
to gdzie mam szukać czy wywalony czy nie?

: 09 mar 2018, 09:40
autor: FOSS
maciu pisze:czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował?
Wyrzucałem z kilku D3 jak i Q7 - fizycznie i softowo - da się.
maciu pisze:bo coś mi się wydaje że ich nie mam - bo nie mam problemów
Jak nie masz to nie ma co wycinać

: 23 cze 2018, 13:09
autor: psg
Koledzy czy to prawda że Vcds (mam wersje 17.1.3) nie da rady zobaczyć stopnia zapelnienia filtra dpf? Auto D3 2008 4.2.
Pytam bo w blokach wartości silnika grupa 68 mam w kolejnych oknach 0001 , bloku 75 nie mam (puste pola w oknach) w bloku 101 do 104 to samo.
Oba filtry mam nie wycięte, na urządzeniu kolegi bosch KTS widzę stopień zapelnienia filtra=0,2g oba filtry tak samo oraz informacje ze ostatne wypalenie standardowe bylo 460km temu.
Na tej stronie jest info ze powinny to byc bloki 105 106
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 803.html#1
Może vcds pokazuje to w innym oknie w innych jednostkach?
wiem ze odis to tez czyta ale szkoda mi było kasy na niego.
: 23 cze 2018, 16:14
autor: labas
VCDS pokazuje (DPF) w blokach 102 i 104.
: 24 cze 2018, 00:43
autor: psg
Dopiero na spokojnie doczytałem to co jest napisane czerwonym kolorem na tej stronie że odczyt np zapełnienia dpf oraz km od ostatniej procedury wypalania znajduje się w sterowniku slave silnika czyli w vcds trzeba wybrać silnik II (motor II w angielskiej wersji) i tam np w moim d3 w grupie 105 i 106 mam dane dla dpf.
Dziwne że mam tam info o ostatnim wypalaniu dpf które odbyło się 40 km temu a nie miałem żadnej ikonki na zegarach FIS.
: 24 cze 2018, 10:55
autor: FOSS
psg pisze:Dziwne że mam tam info o ostatnim wypalaniu dpf które odbyło się 40 km temu a nie miałem żadnej ikonki na zegarach FIS.
Samochód w żaden sposób nie sygnalizuje wypalania DPF.
Jeżeli są spełnione warunki do wypalania to po prostu sterownik wymusza wypalanie a kierowca nic o tym nie wie.