Strona 1 z 1

[D3 02 3.0TDI ] Problem z rozruchem na rozgrzanym silniku

: 03 kwie 2018, 21:37
autor: Leszke791
Witam
Mam problem z rozruchem na rozgrzanym silniku.Pierwszy rozruch na zimnym jest praktycznie od strzała, natomiast gdy się rozgrzeje pierwszy obrót jest tak ciężki jak by się zacinał rozrusznik lub akumulator nie dawał rady.Oby dwie rzeczy rozrusznik był regenerowany a akumulator kupiłem nowy.W oby dwóch przypadkach po wymianie przez ok 2 tygodnie było ok.Po czasie problem dalej wrócił.Konsultowałem się fachowcami od rozrządu i każdy mówił podobnie iż ten problem nie leży w rozrządzie.Jeśli ktoś z was miał podobny kłopot lub zaufany warsztat który by sobie z tym problemem poradził będę bardzo wdzięczny.Dodam tylko że jeżdżę z tym problemem od dwóch lat...

: 04 kwie 2018, 05:49
autor: justinos1
Wtryski, standardowe objawy masz

: 04 kwie 2018, 16:18
autor: maciu
od wtrysków objaw jakby zacinania przy odpalaniu?

ja rozumiem że spadaja rpmy przy kręceniu na rozgrzanym

: 04 kwie 2018, 21:37
autor: justinos1
Dokładnie tak, wtryskiwacze w 3.0 objawiają się właśnie zacinaniem się przy odpalaniu, zwłaszcza na gorącym silniku :) dużo tego krąży w sieci na forach, warto poszukać :)

: 05 kwie 2018, 21:46
autor: Leszke791
Może ktoś wie jaki przybliżony jest koszt regeneracji wtryskiwaczy i ewentualny zakup nowych...

: 05 kwie 2018, 23:02
autor: szik
Wtrysku kapia Ci do cylindra ,
regeneracja wg Boscha poza fabryką niemożliwe ,w warunkach warsztatów bosch diesel nie ma możliwości ustawienia stosu pieszo, każdy kto opowiada że regeneruje kłamie bo tylko je czyści

: 06 kwie 2018, 05:19
autor: justinos1
Jest jedna firma w Polsce która ma stół Boscha do tych wtrysków i je regeneruje i nadaje nowy kod ima. Ja brałem od nich regenerowane wtryski do Phaetona 3.0 TDi i zdawałem swoje uszkodzone, koszt 500zł od sztuki. Firma to „Wtryski Nowak”

: 06 kwie 2018, 09:09
autor: FOSS
Hmmm... w Warszawie też znam jedną firmę co podobno ma całą aparaturę pomiarową i do każdego wtrysku dają wydruki i nadają nowe numery.
Dawałem kiedyś wtryski od Q7 z silnika 4.2tdi CCFA a to już w miarę świeży silnik.
I robili mi też wtryski do 3.3tdi więc nie wiem czy nikt tego nie robi czy też jednak są firmy które to potrafią <hmm>

: 06 kwie 2018, 09:47
autor: justinos1
Jeszcze kilka lat temu faktycznie nikt tego nie robił, ale od jakiegoś czasu Bosch udostępnił stół do piezoelektrycznych wtrysków.

: 06 kwie 2018, 11:57
autor: szik
Oficjalnie Bosch nie udostępnia technologi stół jest do badania wtryskiwaczy i pomp

cytat ze strony firmy regenerującej wspomniane wtryskiwacze

Bosch nie udostępnia technologii regeneracji wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Jednak nasza firma przez ostatnie 2 lata pracowała na własną metodą naprawy tych wtryskiwaczy. Po 2 latach możemy z całą pewnością powiedzieć że nasza metoda regeneracji działa. Mamy obecnie klientów którzy zakupili lub zregenerowali wtryskiwacze przed 12 miesiącami i nie ma reklamacji. Muszę też wspomnieć o wtryskach do Volkswagena Craftera - co tygodniowo robią po 4 - 10 tyś kilometrów. Przypadki uszkodzenia:- dymi na wolnych obrotach (biało-niebieski kolor dymu) - gaśnie silnik- dymi na czarno Obecnie regenerujemy takie marki jak Audi, VW, Renault, Mercedes.Czas regeneracji to o 1 - 3 dni. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do skorzystania z naszych usług 100 % zadowolenia.

: 07 kwie 2018, 15:35
autor: AdiA8
Te same objawy miałem u siebie, 3.0Tdi (ASB) po wymianie kompletu wtrysków na regenerowane z programu Bosch exchange, wszystkie objawy minęły, zero zawieszania się przy odpalaniu, zero dymienia porannego i brak problemów z odpalaniem ciepły/zimny.

Ciekawiło mnie to strasznie, dlaczego są problemy z odpalaniem przy marnych wtryskach, w sumie nie dowiedziałem się, bo wcześniej wymieniłem wtryski i przestało mnie to już interesować.

: 07 kwie 2018, 19:34
autor: szik
Przystawianie silnika przy opalaniu na ciepło jest spowodowane nakapaniem ropy do cylindra a ropa się nie chce sprężać ,paliwo kąpie do cylindra do puki ciśnienie w listwie nie spadnie .do ostygnięcia silnika paliwo z tloka przesiaknie przez pierscienie do miski olejowej i na zimnym nie przystawia.dymienie na bialo szczególnie na wolnych obrotach wystepuje z tego samego powodu