Strona 1 z 2

[D3 09 4.2TDI ] 3 błędy sterownik turbo, masa powietrza i

: 13 lip 2018, 07:03
autor: Glac
Cześć,

prośba o diagnozę.

A8sema od jakiegoś czasu ospale reaguje na pedał gazu - zdarza się to nie zawsze i tylko po zatrzymaniu.
Przykładowo dojeżdżam do świateł, staję i od razu chcę ruszyć - wciskam gaz, a on 1,2 sekundy zero reakcji, więc wciskam, wciskam coraz mocniej i nagle ostry zryw.

W innych przypadkach w mieście czy na trasie jedzie normalnie.

Błędy na vcds

Poniedzia3ek,09,Lipiec,2018,20:43:00:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8TDI G001AGMa0020
Kodowanie: 0011773
Kod serwisu: WSC 84140 472 13379
VCID: 254B8A05ECBF723072A
3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

001025 - Uk3ad recyrkulacji spalin
P0401 - 000 - nate?enie przep3ywu za ma3e - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 31
Przebieg: 231367 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.04.18
Czas: 11:59:31

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 945 /min
Moment obrotowy: 179.4 Nm
Napiecie: 14.06 V
Napiecie: 4.00 V
Cykl pracy: 67.9 %
Cykl pracy: 2.0 %
Lambda: 0.6 %

006482 - Sterownik 1 turbospre?arki
P1952 - 001 - uszkodzenie - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 2
Przebieg: 231451 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.05.21
Czas: 20:46:04

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 3171 /min
Temperatura: 475.6*C
Ilooa powietrza/Obr.: 857.8 mg/suw
Ilooa powietrza/Obr.: 346.6 mg/suw
Cykl pracy: 0.0 %
Cykl pracy: 54.8 %
Bity binarnie: 00010000

004104 - Miernik masy powietrza 1/2
P1008 - 000 - niezrozumia3y sygna3 - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00110000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 233750 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.06.03
Czas: 02:37:01

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1260 /min
Moment obrotowy: 3.9 Nm
Cionienie rzecz.: 1081.2 mbar
Temperatura: 26.1*C
(bez jednostek): 1.22
(bez jednostek): 104.0
(bez jednostek): 52.0


Kody gotowooci: 0 0 0 0 0

: 15 lip 2018, 08:39
autor: justinos1
Miałem podobnie w 4.0 TDi, powodem była nie całkiem wciśnięta wtyczka od prawego przepływomierza, raz łączyło okej, a raz nie i było ospale jak u Ciebie i też miałem ten błąd 004104 P1008

: 06 sie 2018, 12:18
autor: Glac
Wtyczki sprawdzone w przepływkach.
Jeżdże od dwóch tygodni po mechanikach i tylko kasę tracę. Akurat teraz w Kielach jestem dłuższy czas i znam tu nikogo kto by to ogarnał.

Problem narasta bo auto zaczęło dymić przy mocnym przyspieszaniu.
Do tego ten pedał gazu, który coraz bardziej reaguje z opóźnieniem.

Auto zatrzymane przykładowo na światłach, chcę ruszyć, wciskam gaz lekko, mocniejj, mocniej i nic, a nagle wyrwie ostro do przodu.

Miał ktoś podobny problem?

Opiszę w punktach jakie są objawy.
1. wolno reagujący pedał gazu
2. Zaczął kopcić przy mocnym przyspieszaniu.
3. Po zatrzymaniu auta czasami trzęsie - trzymam pedał hamulca - skrzynia na D, a on kołysze lekko budą, jakby chciął ruszać.

Błędy VCDS z dziś
Adres 11: Silnik II
004455 - Miernik masy powietrza 2 (G246)
P1167 - 001 - niewiarygodny sygna3 - Sporadyczny
Adres 01: Silnik
001025 - Uk3ad recyrkulacji spalin
P0401 - 000 - nate?enie przep3ywu za ma3e - Sporadyczny

: 07 sie 2018, 06:52
autor: Jacek82
nie masz tam nikogo kto by zerknął do EGRów?

: 07 sie 2018, 11:59
autor: Glac
Jeden z warsztatów wymontował EGRy, wyczyścił i zamontował - podobno nie były zbytnio brudne.

: 07 sie 2018, 19:51
autor: Jacek82
klapki w EGRach nie latają/przycinają się?
jak łapie zamułę zapala się kontrolka świecy żarowej?
zrób test nastawników turbosprężarek

: 07 sie 2018, 21:19
autor: nexus
A buczy lub świszczy Ci przy dodawaniu gazu ?

: 07 sie 2018, 22:10
autor: Glac
Jacek82 pisze:klapki w EGRach nie latają/przycinają się?
auto zostało w warsztacie - nie byłem przy czyszczeniu, ale nie zdziwiłbym się gdyby tego nie sprawdzili.
Jacek82 pisze:jak łapie zamułę zapala się kontrolka świecy żarowej?
nie zapala się.
Jacek82 pisze:zrób test nastawników turbosprężarek
vcdsem się da?

[ Dodano: 2018-08-07, 22:10 ]
nexus pisze:A buczy lub świszczy Ci przy dodawaniu gazu ?
Typowe dla turbo rozkręcanie się słychać przy wyłączonej muzyce i dużym obciążeniu.
U Was w dieslach też to słychać?

: 08 sie 2018, 06:25
autor: drago_o
Glac pisze:Typowe dla turbo rozkręcanie się słychać przy wyłączonej muzyce i dużym obciążeniu.
U Was w dieslach też to słychać?
Tak, ale tylko w przelocie. Na normalnym wydechu nigdy nie słyszałem turbiny.

: 08 sie 2018, 07:31
autor: marekp750
Zacznij od zrobienia porządku z przepływką.

Przepływka bierze udział w mierzeniu przepływu EGR.

Może się okazać, że po załatwieniu problemu z przepływką błędy EGR znikną a tak walczysz
z EGR a wcale nie musi być uszkodzony.

Do sprawdzenia:

sprawdzić szczelność dolotu (od tego zawsze zaczynamy, nie tylko wizualnie)
sprawdzić nastawniki turbin (test elementów wykonawczych)
sprawdzić przepustnice na dolocie (ostatnio zaczęły się sypać na potęgę).
sprawdzić ciśnienie doładowania podczas jazdy

To tak na początek...

: 08 sie 2018, 11:47
autor: Glac
drago_o pisze:
Glac pisze:Typowe dla turbo rozkręcanie się słychać przy wyłączonej muzyce i dużym obciążeniu.
U Was w dieslach też to słychać?
Tak, ale tylko w przelocie. Na normalnym wydechu nigdy nie słyszałem turbiny.
Głowy nie dam, ale słyszałem to od dawna w tej A8 - jednak dajesz mi wątpliwość... może faktycznie coś tam przepuszcza.

[ Dodano: 2018-08-08, 11:47 ]
marekp750 pisze:Zacznij od zrobienia porządku z przepływką.

Przepływka bierze udział w mierzeniu przepływu EGR.

Może się okazać, że po załatwieniu problemu z przepływką błędy EGR znikną a tak walczysz
z EGR a wcale nie musi być uszkodzony.

Do sprawdzenia:

sprawdzić szczelność dolotu (od tego zawsze zaczynamy, nie tylko wizualnie)
sprawdzić nastawniki turbin (test elementów wykonawczych)
sprawdzić przepustnice na dolocie (ostatnio zaczęły się sypać na potęgę).
sprawdzić ciśnienie doładowania podczas jazdy

To tak na początek...
Przepływka o dziwo od dwóch dni nie daje błędów, a nic nie robiłem.

Co do reszty dzięki wielkie! Drukuję to i niosę do mechanika co jest do sprawdzenia.

: 08 sie 2018, 18:43
autor: nexus
Mi błędy przeplywek powodowała zacinajaca się geometria turbiny po stronie kierowcy. Tylko przy tym właśnie mi buczalo i jak się zagrzala to dopiero wtedy traciła moc. Zaraz po odpaleniu na zimnym wszystko był ok.

: 08 sie 2018, 19:36
autor: drago_o
Dzisiaj założyłem wydechy przed wyjazdem na wczasy. Zdecydowanie nie słychać turbin wcale.

: 10 sie 2018, 20:54
autor: Glac
Cuda po prostu! <bezradny> Zdecydowałem się jechać do Warszawy do znanego mi mechanika po przejściach z warsztatami w Kielcach. W połowie drogi jakoś auto zaczęło normalnie reagować na gaz. Przestał puszczać bąka przy przyspieszaniu i ogólnie wszystkie objawy zniknęły. Błędy skasowane i po 100 km nie pojawiły się ponownie.

Sam się psuje sam naprawia co za auto.

: 10 sie 2018, 21:20
autor: maciu
to było pierwsze ostrzeżenie za złe miasto w swoim profilu ;)