Strona 1 z 2

[D3 06 4.2TDI ] Traci moc

: 23 lip 2018, 21:43
autor: coolbati
Witam, mam problem z moim samochodem mianowicie gdy przycisnę gaz do kickdownu od zera do powiedzmy 100-120km/h to po tym traci moc, nie całkiem ale jest to dosyc odczuwalne tak jakby miał z 150koni. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu moc powraca dopóki znowu mocniej mu nie przycisnę, co według was może być przyczyną ? Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte. Z góry dzięki za pomoc :)

: 23 lip 2018, 22:47
autor: danishow
coolbati pisze:co według was może być przyczyną ?
Przyczyną może być praktycznie wszystko ...ponad 200 różnych błędów generuje spadek mocy.
Nikt tu nie jest wróżbitą więc podepnij komputer i odczytaj błędy !

: 24 lip 2018, 05:57
autor: coolbati
danishow pisze:
coolbati pisze:co według was może być przyczyną ?
Przyczyną może być praktycznie wszystko ...ponad 200 różnych błędów generuje spadek mocy.
Nikt tu nie jest wróżbitą więc podepnij komputer i odczytaj błędy !
Właśnie problem polega na tym że po podpieciu komputera nie było żadnych błędów. Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil.

: 24 lip 2018, 06:41
autor: drago_o
Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy. Czy spadkowi mocy towarzyszą kontrolki? Czy podpinali auto do jakiegoś sensownego komputera jak VCDS (wskazanie na ori) lub VAS czy jakiegoś skanera?

: 24 lip 2018, 13:42
autor: Mateusz09
Mam dosłownie to samo co Ty tylko w 3.0 tdi i też nie mogę dojść w czym problem... kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd

: 24 lip 2018, 14:20
autor: danishow
Mateusz09 pisze:kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd
Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !

: 24 lip 2018, 16:20
autor: coolbati
danishow pisze:
Mateusz09 pisze:kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd
Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !
To będę się musiał wybrać na inny komputer bo jakiś wurtha nic nie pokazal

: 24 lip 2018, 17:32
autor: drago_o
Vcds lub VAS, na resztę szkoda czasu. Błędy nawet jak pokazane to nie pełne w 99% takich skanerów.

: 24 lip 2018, 20:46
autor: LMG88
Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po

: 24 lip 2018, 22:12
autor: coolbati
LMG88 pisze:Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po
Ok, może też spróbuję wyczyścić kolektor na pewno nie zaszkodzi. A fotki możesz podesłać:)

: 25 lip 2018, 13:19
autor: LMG88
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wieczorkiem podrzuce zdjecie po ;)

: 26 lip 2018, 22:20
autor: FOSS
drago_o pisze:Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy.
danishow pisze:Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !
Koledzy, nie zawsze.
Zdarzają się błędy sporadyczne które znikają same po wyłączeniu zapłonu.

Inna sprawa, że takie anomalie jak odcinanie mocy powinny być zarejestrowane ale różne rzeczy już widziałem.
coolbati pisze:Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil.
Koniecznie w ten sposób.
coolbati pisze:Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte.
Czytając i odpowiadając na wcześniejsze cytaty tu muszę dopisać że usunięte DPFy mogą być powiązane z tym o czym pisałem powyżej.
Wszystko zależy od tego kto i w jaki sposób usunął te filtry DPF.
Niestety ludzi usuwających DPF można już chyba spotkać prawie na każdym rogu ale spora część z nich nie bardzo wie co robi.
W tym miejscu mam na myśli wycięcie DPFa z softu silnika.
Niestety część "wycinaczy" nie ma pojęcia co zrobić z softem więc omijają to w bardzo prostu i bardzo kretyński sposób - z tabeli błędów usuwają wszystkie kody błędów które mogą być powiązane z DPFem a to nie na tym rzecz polega.
I widziałem już niestety takie jedno auto w którym w trakcie pracy silnika można było odpiąć wszystkie wtryski i wszystkie czujniki a sterownik i tak nie zapisywał żadnego błędu.

Nie twierdzę, że w tym wypadku jest tak samo ale spadek mocy oraz brak błędów to jakoś nie idzie ze sobą w parze.

No chyba, że przy spadku mocy na zegarach pojawiają się kontrolki i błędy jakieś się zapisują ale po ponownym uruchomieniu już ich nie ma.

Diagnostyka się kłania i obym nie miał racji z tym "usuwaczem DPF" bo wtedy to można długo i namiętnie szukać usterki.
LMG88 pisze:Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
To też jest prawdopodobne i warto to sprawdzić.
Wprawdzie blokujące się klapki powinny generować błąd w sterowniku ale ...
- a widziałem już takie gdzie małego palca w rurę nie można było wsadzić bo tak było zarośnięte :/

: 27 lip 2018, 12:08
autor: LMG88
Witam Panowie
Wyczyscilem kolektor, nagar juz spiekl sie z klapkami, moczylem, czyscilem a na koncu uzylem srodka do czyszczenia DPFu.......
Roznica OGROMNA, samochod zwawy i reaguje szybciej na gaz czy kickdown
Przy wyzszych predkosciach reaguje jak mala wyscigowka na dodanie gazu ;)
U mnie zadne bledy nie wyskakiwaly, przy zapalonym tez probowalem i podczas jazdy, nic nie wyskakiwalo
Druga mlodosc :D

: 28 lip 2018, 15:57
autor: nexus
Podepnę się pod temat bo mam taki sam problem. Jak zdemontować kolektory i dostać się do tych klapek?

: 28 lip 2018, 16:55
autor: FOSS
nexus pisze:Jak zdemontować kolektory i dostać się do tych klapek?
No to to chyba widać prawie jak na dłoni.
Rozpinasz wiązkę elektryczną co są na kolektorze, przewody paliwowe co są na kolektorze, górną część kolektora i dolne części kolektora i generalnie wszystko co przeszkadza w demontażu ;)