Strona 1 z 1

[D3 05 3.0TDI ] Ciężko odpala

: 05 lut 2019, 20:35
autor: Rafisnake
Witam. Jako ze jest to moj pierwszy post chcial bym sie ze wszystkimi przywitac :)

Od niesawna jestem Szczesliwym(jak narazie i mam nadzieje ze tak zostanie) Posiadaczem przepieknej a8 z 2005 roku. Lecz niestety nie wszystko dziala tak jak powinno

Mianowicie:

Zaraz po zakupie ppstawilem go u siebie na warsztat zrobic dokladne ogledziny.

Na diagnozie wywalilo mi 4 bledy

Swiece 3 i 4
Poduszki prawe (od silnika i skrzyni) blad p1576 i p1871


Swiece juz zmienilem(zakupilem beru) bledy znikly
Co do poduszek jestem dalej w trakcie szukana gdzie tkwi problem

Lecz jednego bledu sie pozbylem pojawil sie nastepny,

Od czasu zakupu na zimnym silniku ciezko odpala, pierw stawialem na swiece ponowaz krecil i po paru sekundach odpalal, teraz wyglada jak by bateria byla padnieta(przed sprzedaza zostalem poinformowany ze bateria jest nowa mam rachunki)

Czego to moze byc wina?( oprocz poduszek nic innego nie pokazuje)

I drugi problem. Od czasu do czasu przy daniu wiecej gazu(np na autostradzie) zapala mi sie kontrolka swiec i wchodzi(chyba) w tryb awaryjny trzyma na wysokich obrotach i wiecej niz 120 nie chce jechac.(wtedy wyskakuje dodatkowy blad p1063) moze to byc wina filtra paliwa? Zamowilem z bosha i jutro bede zmienial( mozna to jakos zrobic bez odpowietrzania potem ukladu?)


Z gory dziekuje za pomoc.

: 05 lut 2019, 22:41
autor: pepi
Błąd ten ostatni co ci gaśnie to spadek ciśnienia może np być regulatora ciśnienia lub pompa lub coś po drodze
Co do palenia to może być to co wyżej a świece fizycznie grzeją ktoś to sprawdzał ?
Ja raczej się nie cieszył z tego silnika zasada jest taka jak jest łańcuch za silnikiem to są problemy :P

: 05 lut 2019, 23:08
autor: Rafisnake
Swiece grzac,grzeja

Co do bledu. Wiec malo prawdopodobne ze to wina filtra?

A z tym lancuchem z tylu to jak narazie sie nie martwie :) napinacze i lancuch byly niedawno robione w audi z pieczatka w ksiazce :) a w razie co to to mam gdzie wyjac silnik. Przerabialem juz watek lancucha w e65(3.6 benzyna) a tam bez zdjecia glowicy nic sie nie zrobi.


Sprawdzalem nawet czy ropanie dostaje lewego powietrza ale nic nie znalazlem.

: 06 lut 2019, 18:35
autor: justinos1
Jak kręci, zacina się i za chwilę kręci dalej to obstawiam wtryskiwacze

: 06 lut 2019, 20:15
autor: Rafisnake
Wlasnie nie. Jak przekrecam kluczyk pierw reaguje jak by bateria byla slaba potem z 2-3 razy pokreci i odpala. Najgorsze jest to ze nie pokazuje zadnego bledu na diagnostyce. A po ostatnim samochodzie juz nie chce w ciemno wymieniac wszystkich czesci, dlatego pytam o rade czego to moze byc wina

: 07 lut 2019, 22:10
autor: pepi
ale mogą być wtryski leją ropę w cylinder a auto nie może tego sprężyć pierwsze motory miały wadliwe wtryski które padały po 100 tys nawet .
Dalej może być rozrusznik -często kabel masowy się urywa pod koszulką i nie widać tego i też jest taki efekt .
Wtryski można sprawdzić albo testem przelewowym albo w odpowiedniej grupie a tak na prawdę tylko na stole :P
Rozrusznik tylko rwanie i kabelek tak samo

: 14 mar 2019, 12:32
autor: Rafisnake
Witam. Po dlugich walkach udalo mi sie rozwiazac problem

Pierw zaczolem od kupna nowych(juz drugich) swiec zarowych z mysla ze moze ktores nie grzeja- nic nie pomoglo

Potem postawilem na rozrusznik ktory nie wygladal za ciekawie- dalej bylo to samo



I na koncu wreszcie zamowilem kabel do vcds zakodowalem aku i zaczal normalnie odpalac. tylko niestety wymiana akumulatora tez mnie czeka poniewaz bardzo szybko sie rozladowywuje a zamontowany jest jakis bez nazwowy


Wiec temat mozna zamknac