Strona 1 z 1

[D3 08 4.2TDI ] BVN - Traci moc, błąd przepływomierzy, 004

: 18 kwie 2019, 18:51
autor: Rapik
Witam Panów,

Pacjent D3 4.2TDI BVN '08

Błąd:

004441 - Signals from MAF-1 and MAF-2
P1159 - 000 - Implausible Correlation
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 245996 km
Time Indication: 0
Date: 2019.04.12
Time: 21:10:31

Freeze Frame:
RPM: 4074 /min
Torque: 620.1 Nm
Speed: 114.5 km/h
Duty Cycle: 71.4 %
Duty Cycle: 63.1 %
Mass Air / Rev.: 810.8 mg/str
Mass Air / Rev.: 1069.3 mg/str

W obu sterownikach silnika taki sam.
Filtry były zabrudzone - zostały wymienione. Była mała nieszczelność w dolocie - naprawione.
Wymienione oba przepływomierze - bez skutku.

Auto ma moc przez kilka dynamicznych przyspieszeń i nagle odcina moc. Przy delikatnym dodawaniu gazu jeszcze jako tako nabiera prędkość, ale przy kick-downie - obroty stoją w miejscu.

Czemu się przyjrzeć?

: 19 kwie 2019, 10:16
autor: justinos1
Turbiny i ich sterowanie, może zacina się zmienna geometria

: 02 lip 2019, 00:36
autor: Jarko154
Mam identyczny problem tyle że w silniku brak błędów. Jak sprawdzić działanie turbin i innych ewentualnie podzespołów bo strasznie ciężko cokolwiek w tym silniku zdiagnozować

: 26 lip 2019, 20:52
autor: Rapik
Trochę odpuściłem temat, a problem się nasilił - więc już trzeba robić :)
Auto ma totalny brak mocy.
Błędy w Engine II (to strona kierowcy czy pasażera?) :

004456 - Mass Air Flow Sensor 2 (G246)
P1168 - 003 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 246852 km
Time Indication: 0
Date: 2019.07.26
Time: 20:14:33

Freeze Frame:
RPM: 588 /min
Torque: 132.6 Nm
(no units): 36.0
Voltage: 13.22 V
Mass Air / Rev.: 252.6 mg/str

004212 - Mass Air Flow Sensor 2 (G246)
P1074 - 002 - Signal too High
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 246852 km
Time Indication: 0
Date: 2019.07.26
Time: 20:14:34

Freeze Frame:
RPM: 630 /min
Torque: 132.6 Nm
(no units): 36.0
Voltage: 13.15 V
Mass Air / Rev.: 176.3 mg/str

Po skasowaniu - potrafi się pokazać błąd przepływki, z tymże 'Signal too Low'
Przepływki podmieniane - bez efektu.

Jakieś pomysły?

: 30 lip 2019, 22:55
autor: szeryfisch
engine II to strona kierowcy

: 07 wrz 2022, 21:47
autor: marioysa
Rapik, cześć, jak rozwiązałeś ten problem? Niestety u mnie dokładnie to samo.